Promidžba je sastavni dio prodaje, pa je uobičajeno poslovne partnere na ovaj ili onaj način darivati kako bi ih se potaklo na kupovinu proizvoda iz asortimana vlastitog društva. Porezni propisi, a i sama srž pojedine promidžbe, daju nam mogućnost da razlikujemo nekoliko različitih tipova darivanja. Svima poznatu reprezentaciju ćemo zaobići u ovom članku i fokusirati se na ostale tipove promidžbe.

Osim klasičnih metoda promidžbe, troškovima promidžbe, u poreznom smislu, smatraju se i darivanja poslovnih partnera ako je istovremeno ispunjeno da se daju proizvodi i roba iz asortimana poreznog obveznika, da su ti proizvodi ili roba prilagođeni za promidžbene svrhe i s oznakom nije za prodaju, da se proizvodi ili roba za promidžbene svrhe nalaze u manjim pakiranjima u kojima se uobičajeno ne prodaje, već služe za testiranje, kušanje i sl. te da pojedinačna vrijednost (trošak nabave ili proizvodnje) nije veća od 160,00 kn.

Komercijalno pakiranje, uobičajeno u prodaji, može biti trošak promidžbe samo u slučaju javne objave, kao što je putem raznih nagradnih igara.

Iznimno, ako se proizvodi koji imaju znak tvrtke ili proizvoda daju za uporabu u prodajnom prostoru kupca, mogu se smatrati promidžbom i ako im je vrijednost veća od 160,00 kn. Iznimno, promidžbom se također može smatrati trošak koji nastaje kada se daju reklamni predmeti s nazivom tvrtke, proizvoda ili drugog oblika reklame (čaše, pepeljare, stolnjaci, podmetači, olovke, rokovnici, upaljači, privjesci i slično).

Promidžbenim poklonima smije se darivati u razumnim količinama, a uobičajeno do jednom tromjesečno. U suprotnom bi se trošak nabave dara smatrao reprezentacijom. Dakle, zakon predviđa vođenje evidencije darivanja – kome i kada je predan dar kako bi se mogla dokazati razumnost.

Kod troškova promidžbe pretporez i trošak nabave promidžbenog materijala priznaju se u cijelosti. Također, nema obveze ponovnog zaračunavanja PDV–a. No, treba paziti na gore navedene uvjete.

Ukoliko neki od uvjeta nije zadovoljen, treba obračunati i platiti PDV i pripaziti da se ne radi o reprezentaciji.

Uzorci također spadaju u kategoriju darivanja poslovnih partnera za koje vrijede prethodna pravila. Ukoliko, na primjer, imate parfeme posebno označene kao uzorak i dajete ih na konzumaciju u vlastitom prostoru, a namjena je da se i koriste u istom prostoru, tada trošak nabave uzorka nije ograničen i predstavlja trošak promidžbe, uz pravo na odbitak pretporeza (prilikom nabave od dobavljača).

Nagrade poklonjene u okviru zakonito organiziranih nagradnih igara ne podliježu navedenim ograničenjima, što znači da za organizatora znače trošak promidžbe uz pravo na odbitak pretporeza, bez obzira na vrijednost dara.

Ostali, ‘ajmo reći, klasični oblici promidžbe – usluge oglašavanja i marketinga ne podliježu navedenim ograničenjima, već se smatraju uobičajenim troškovima poslovanja.