Ovdje će biti riječi o aditivima za ulje, iako postoje i aditivi za benzin, u smislu poboljšanja oktanske vrijednosti goriva, ili čišćenja unutrašnjosti motora, tj. ventila i klipova. Zašto aditivi za ulje? Stručnjaci imaju oprečna mišljenja o njihovoj upotrebi, naročito oni koji se bave proizvodnjom samih ulja. Kažu da su njihova ulja toliko kvalitetna, da im nisu potrebni nikakvi dodaci. Apsurd je u tome što te iste aditive proizvode te iste rafinerije. Treba razlikovati aditive za zaštitu motora i one za već potrošene motore. Ovim zadnjim, nekad se kupac lijepo može nasanjkati i potrošiti novac na auto kome uskoro slijedi generalni poravak. Njihovu prisutnost u ulju obično je teško otkriti, pa se tek po zamjeni ulja pokaže pravo stanje stvari. To ne znači da će svaki auto koji se prodaje biti tretiran navedenim aditivima, ali nije loše prilikom kupnje automobila sa sumnjivim motorom pripomenuti prodavaču riječ, dvije o tome. To je tamna strana, a svjetlija je u tome što osim trenutnog zavaravanja kupca, u smislu relativnog povećanja kompresije i smanjenja dimljenja, štiti motor od povećanog trošenja, smanjuje buku, bolje podmazuje i produžava radni vijek motora, te smanjuje potrošnju ulja. To znači da vi u svoj motor možete uliti takav dodatak, bez da imate na umu prodaju. Oni koji prate satelitske programe, pa umjesto erotskih okrenu na one koji prodaju sve i svašta što se u običnim prodavaonicama ne može kupiti, sigurno su već vidjeli reklamu za jedan takav aditiv. Reklama je kao i sve druge napuhana, ali ima nešto u svemu tome. Naravno da se upotrebom jednog pakovanja ne može napraviti generalni popravak motora, ali u zavisnosti od proizvođača, mogu se pojaviti zadivljujući rezultati. Jeftiniji obično traju jedno mijenjanje ulja, ali brže djeluju. Malo je teško povjerovati, ali s nekim kvalitetnim proizvodima, motor čak bez kartera, što bi značilo i bez ulja može raditi izvjesno vrijeme, a da ne zablokira. Te kemijske formule proizvođači kriju kao zmija noge, a svi nastoje biti najbolji kako bi dobili najvećeg kupca, a to je vojska. Aditive je najbolje uliti u motor prilikom zamjene ulja i filtera. Tada s friškim uljem imaju najbolji učinak. Suprotno ovim "brzinskim", postoje i aditivi koji se, osim znatno višom cijenom, razlikuju i po vremenu djelovanja, načinu korištenja i kvaliteti. U motoru "ostaju" i sto tisuća kilometara, a neki se ne smiju ulijevati u nove i nerazrađene motore zbog dodatnog sloja kojeg stvaraju, pa bi uz tvornički propisane tolerancije mogli izazvati oštećenja. Pravi efekti se pojave tek za otprilike pet tisuća kilometara, ali se kasnije osjeti razlika između "prije" i "poslije". Uz bolje podmazivanje, olakša se start motora, motor zbog manjeg otpora dobije na snazi, a samim tim potrošnja goriva se smanjuje. Povoljno djeluje na brtve i semeringe, pa su uz manju potrošnju ulja i propuštanja smanjena. I dok se obični aditivi jednostavno uliju u motor, za ove skuplje treba imati više strpljenja i treba se s njima pozabaviti kao malim bebama, pa se uglavnom načini svode na to da ako su niske temperature, treba kanticu najprije u toploj vodi zagrijati, onda mućkati pet minuta, a ulijevaju se prilikom rada motora na leru. Nedaj Bože, ulijevati ih kroz metalni lijevak. Sav trud i novac otišao bi u dim, jer bi lijevak na sebe preuzeo sve one sastojke koji ustvari sačinjavaju aditivi i koji se vežu za metalne dijelove motora. Tako bi imali skupocjeni lijevak, a motor bi ostao isti kakav je i bio. Zbog toga treba lijevati ili direktno u motor ili kroz plastični lijevak. Nakon toga, motor mora raditi pola sata kako bi se sadržaj pravilno rasporedio po svim dijelovima. Dakle aditiv da ili ne? Ne u novim motorima s garancijom, nakon toga zašto ne!