Moj psiholog

Bazična vjerovanja: Kako prošlost utječe na sadašnjost?
Bazična vjerovanja: Kako prošlost utječe na sadašnjost?

Bazična vjerovanja su utisnuta duboko u nas, poput pečata. To su središnje ideje o sebi, drugim ljudima i svijetu oko nas. Ona su opća i jako generalizirana te mogu biti pozitivna i negativna. Govore o tome tko smo mi kao osoba

Slika o sebi: Kako vidite sami sebe?
Slika o sebi: Kako vidite sami sebe?

Svi mi imamo određenu sliku o sebi, viziju o tome kakvi smo. No, ona se ne mora temeljiti na objektivnim dokazima. Naprotiv, to je naš dojam, naš stav o nama samima. Iako se često ne temelji na dokazima, samopoštovanje ima velik utjecaj na naš život

Kako više ne odgađati?
Kako više ne odgađati?

Usmjerite se na obavljanje, a ne na izbjegavanje. Odredite koji su vam hitni i bitni zadaci. Planirajte – kada ćete ih točno izvršavati, što vam je za to potrebno? Koliko vremena će vam trebati? Također, možete isplanirati i nagradu nakon obavljenog zadatka

Zašto odgađamo obavljanje zadataka?
Zašto odgađamo obavljanje zadataka?

Prokrastinacija je odgađanje izvršavanja zadataka. Svjesni smo da bi nam bilo lakše da jednostavno neki zadatak odmah napravimo, ali jednostavno ga odgodimo jer, kratkoročno gledajući, to je lakša opcija

Dosada kod djece – blagoslov ili prokletstvo?
Dosada kod djece – blagoslov ili prokletstvo?

Ponekad se roditelji nađu u iskušenju da organiziraju gotovo sve slobodno vrijeme djeteta. Nestrukturirano vrijeme je vrlo važno za njegov rast i razvoj, a uz to se također vezuje i dosada. Bez dosade, dijete nikada neće posegnuti za svojom kreativnošću i maštom kako bi se angažiralo u igri

Ekrani u predškolskoj dobi - nije sve tako crno!
Ekrani u predškolskoj dobi - nije sve tako crno!

Uloga roditelja ključna je u oblikovanju medijske pismenosti djeteta. U ranim godinama se stvara odnos povjerenja između roditelja i djeteta te se grade poželjne navike koje postavljaju bazu za kasniji život

Ekrani u predškolskoj dobi
Ekrani u predškolskoj dobi

Predškolci u prosjeku provode pred ekranom 2,4 sata radnim danom te 3 sata vikendom. Svoj mobitel posjeduje 6% predškolske djece, a čak 4,2% djece posjeduje vlastiti mobitel prije navršene četvrte godine

Kada je dijete spremno za školu?
Kada je dijete spremno za školu?

Neki roditelji misle da prije polaska u školu djeca trebaju znati čitati i pisati te inzistiraju na razvoju tih vještina. No, važno je da djeca razviju dobre predčitalačke vještine te vježbaju grafomotoriku. Potom će djeca, nakon što krenu u školu, bez problema usvojiti vještine čitanja i pisanja

Prepoznajete li svoje emocije?
Prepoznajete li svoje emocije?

Postoji zaista cijeli spektar različitih emocija te njihovih intenziteta, no nekako se često vratimo na vrlo jednostavnu podjelu na dobro ili loše

Kada misli jednostavno nisu točne: Kognitivne distorzije, 2. dio
Kada misli jednostavno nisu točne: Kognitivne distorzije, 2. dio

Možemo li zaista znati što se nekome mota po glavi – možemo li zaista čitati misli? Vrijeme je da ostavimo naše takozvane proročke naočale i vratimo se osnovama komunikacije. Umjesto da nešto pretpostavimo, najbolje je to provjeriti