Kada kupujemo cipele obiđemo desetak prodavaonica, posjetimo Trst, a često ne nađemo one koje nam odgovaraju. Moramo paziti da li su udobne, da ne žuljaju, kako se vežu itd. Za neke je tada cijena manje važna. Ali kad se kupuju gume za auto do srednje klase, najčešće pitanje je koliko koštaju. Onda slijede usporedbe sa Slovenijom, nekim povoljnijim prilikama itd. U susjednoj nam republici, na nekim tipovima i dimenzijama guma stvarno se dosta može uštedjeti, ali što kad dođete na granicu, a carinik vas uljudno pita što imate za prijaviti? Ili odaberete onu kolonu gdje se ne prijavljuje? Nemojte se zavaravati. Dečki su obučeni da otkrivaju drogu, a kako ne bi otkrili tek montirane nove gume. Dakle, kad već ne možemo kupovati Hrvatske gume, bar ih kupujmo u Hrvatskoj. Na svaku dobijete jamstvo, a zbog velike konkurencije, na više mjesta dobit ćete i besplatnu montažu. Iako je praksa mnogih gumara da odmah nakon montaže, kotače i balansiraju, bolje je to učiniti nakon tisuću kilometara kad se je guma potpuno prilagodila felgi. Tada će vam biti i napuhana do zadanog tlaka koji zahtijeva vaše vozilo. Ti podaci se mogu naći u servisnoj knjižici, a negdje su čak napisani na naljepnici koja je zalijepljena na kolonu vratiju. Ako pažljivo pročitate knjižicu, vidjet ćete da za istu liniju auta, tlakovi nisu isti. To znači da jedan Golf može imati gume 13, 14 ili 15 coli, isto tako širina gume se može kretati od 165 do 195 i više. Iako na izgled među svim tim dimenzijama ne postoje velike razlike, jako je bitno da guma ima baš propisani tlak. Statistike prometnih nezgoda pokazuju da nedovoljni ili neravnomjerni tlakovi među gumama, uzrokuju veći broj stradanja. Baš u tu svrhu, noviji automobili, za sada samo više klase, imaju senzore u gumama koji na instrument tablu konstantno šalju podatke o napuhanosti guma. Ako je to sada samo u skupljim autima, za očekivati je za par godina, da tim korisnim uređajem budu opskrbljena sva novoproizvedena vozila. Do tada trebalo bi barem jednom mjesečno posjetiti benzinsku pumpu i provjeriti stanje. Na nekim pumpama tu uslugu možete dobiti od zaposlenika, ali je sve više prisutno samoposluživanje. Prilikom kontrole, dovoljno je skinuti zaštitnu kapicu ventila i u njega utaknuti cijev instrumenta. Nije potrebno nikakvo forsiranje, dapače, treba biti nježan, jer će se u suprotnom oštetiti ventil, pa smo napravili štetu. Na instrumentu očitajte vrijednost tlaka i po potrebi dopunite zrakom. Obvezno vratite kapicu na ventil, jer ga ona čuva od prljavštine. Primijetite li da vam stalno ista guma gubi tlak, vjerojatno ćete morati do gumara, no kad je već kapica skinuta, kapnite malo sline na prst i prinesite je na vrh ventila. Počekajte desetak sekundi i provjerite da li se od sline radi mjehurić. Ako je tako, guma je ispravna i brtvi, pa je dovoljno zamijeniti ventil. Nemojte to učiniti tako da odjednom ispustite zrak iz gume, pa da guma sjedne na pod, jer bi se mogla oštetiti. Prije ispuštanja podložite nešto čvrstoga pod karoseriju ili podignite cijeli auto dizalicom, pa će guma ostati u zraku. Ne zaboravite da je onda morate i napumpati. Dakle, ako to radite kod kuće, trebat će vam pumpa. Kako smo zagazili u neko novo vrijeme i pumpe nisu više što su bile. Umjesto zamornog ručnog pumpanja, kupite električnu pumpu za dvjestotinjak kuna, koja na sebi ima i instrument koji pokazuje tlak u gumi. Ona se jednostavno priključi na akumulator i polako puni gumu. Tada vam više nisu potrebni odlasci na pumpu u smislu provjere tlaka, već sve možete obaviti doma. Bitno je da mjerenja vršite na hladnim gumama, jer su tada vrijednosti realne. Ne zaboravite rezervnu gumu. Iako ne "radi", ona vremenom ispusti zrak, pa kad nam je stvarno potrebna, ako je prazna, isto je kao da je nema. Zašto je toliko važan pravilan tlak u gumi. Proizvođač je prema težini i karakteristikama vozila odredio optimum, i tu ne smije biti improviziranja. Ako je guma previše napumpana, auto je "tvrđi", jer lupa po rupama, ima manju nagaznu površinu, pa je i prilikom eventualnog jačeg kočenja i blokiranja kotača zaustavni put duži, a i vožnja neudobna. Guma se pojačano troši po sredini. Nedovoljan tlak izaziva trošenje gume po vanjskim površinama, ali i nemogućnost kontrole vozila, naročito prilikom oštrijih manevara volanom. Tada dolazi do ljuljanja koje je teško ispraviti i nerijetko loše završava. Može se usporediti s jedrilicom čije jedro vjetar okreće čas u jednom, čas u drugom smjeru. Ako postoji podatak da svako treće vozilo ima niži tlak u gumama od propisanog, vjerojatno je i vaše među njima. Znajte da i 0,2 bara niži tlak može smanjiti vozne karakteristike i do dvadeset posto i to u slučaju kad su amortizeri, spone, vilice i ostali elementi potpuno ispravni. Kako vaši vjerojatno nisu, riješite barem taj postotak. Brzo je gotovo i ništa ne košta.