Cijev se može oštetiti i od čestog pregrijavanja motora. To znači da na nju djeluje viša temperatura od predviđene. Ako se to događa u zimskim mjesecima, kad je velika razlika između vanjske temperature zraka i prokuhanog motora, kvar je neminovan
Jedan od važnijih elemenata na motoru i automobilu su cijevi. Kratke, duge, debele, tanke, gumene, metalne itd. Iako ih je većina jednostavne izvedbe pa ih možemo kupiti u svakoj prodavaonici rezervnih dijelova, ima i onih koje mogu biti samo za određeni tip motora ili vozila. I dok jednostavne, koje se kupuju na metar, koštaju petnaestak kuna, one posebne znaju dostići začuđujuće cifre, pa se trgovce onda naziva pogrdnim imenima u smislu brze zarade.
No, imate li neko francusko vozilo novije proizvodnje, čija glavna cijev vode hladnjaka na sebi ima izvode za grijač kabine ili skraćenu cirkulaciju, a treba vam nova, past ćete u depresiju kad čujete cijenu koja prelazi i tisuću kuna. Sva sreća da je to ipak izuzetak. No, što se motori više razvijaju, bit će toga sve više. Mnogi vlasnici koji nisu baš pri kunama, kod takvog slučaja pribjegavaju "krpanju", tj. popravku cijevi na način da se nekoliko centimetara od puknuća cijev prereže, a onda se u unutrašnjost jedne i druge strane ubaci metalna cijev čiji je vanjski promjer jednak unutrašnjem gumene cijevi i sve se lijepo stegne metalnim obujmicama.
No, prije takvog zahvata treba dobro prekontrolirati gumenu cijev na način da je stisnemo i pogledamo stanje u unutrašnjosti. Primijetite li da s unutrašnje strane postoji napuknuće, takav posao bi vam se isplatio samo u najvećoj nuždi. Osim toga, važno je znati zašto je cijev pukla. Može se dogoditi da je negdje bila prislonjena, pa je od vibracije došlo do izlizivanja i probijanja. Stara cijev, ako je loše kvalitete, a pri tome su i godine prošle od zadnje izmjene antifriza, više nema što tražiti u vašem motoru. Pritisnete li je, možete čuti lagano krckanje. To znači da se materijal polako raspada i samo je pitanje dana kada će kroz nju isteći tekućina za hlađenje.
Cijev se može oštetiti, tj. izgubiti kvalitetu, i od čestog pregrijavanja motora. To znači da na nju djeluje viša temperatura od predviđene. Ako se to događa u zimskim mjesecima, kad je velika razlika između vanjske temperature zraka i prokuhanog motora, kvar je neminovan. Treba uzeti u obzir i to da nedozvoljenom višom temperaturom dolazi do porasta tlaka u sistemu, pa se cijev napuhuje i prelazi granice svog promjera. Više puta tako i homogeni materijal gume polako se kida s unutrašnje strane, te sve više postoji mogućnost da se puknuće proširi do vanjskog sloja, kad najprije počinje lagano kapanje, a onda i ozbiljan gubitak tekućine. Postoji i mogućnost lijepljenja manjih oštećenja na licu mjesta, nakon ispuštanja tekućine, no to su, uglavnom, situacije kad radite oko motora i taman kad ste htjeli nešto odvrnuti odvijačem, prođe dobar komad, zaokupi vam pažnju, a odvijač sklizne na cijev. Naravno da to nije baš lako. Cijev ima svoju debljinu stijenke, ali vjerujte, dogodi se! Specijalno ljepilo za gumu učinit će čuda.
Kad pukne cijev vode, uglavnom možete ostati na cesti, psovati mehaničara, proizvođača ili lošu sreću, ali kad pukne cijev benzina i to u motornom prostoru, ako vam zvijezde taj dan baš nisu sklone, možete izgorjeti kao Pust. Ipak se to dogodi u iznimnim situacijama, ali se dogodi. Prije toga, težak miris benzina s prednje strane upozori vas da nešto nije u redu i da treba pogledati o čemu se radi ili potražiti savjet mehaničara. Svakako ne treba čekati da vas netko u uredu upita kojim se to novim mirisom koristite. Iako nije jednom bio slučaj da nam je auto na popravak došao motora okupanog u benzinu, treba se toga paziti kao vraga. Može po motoru puštati danima da se ništa ne dogodi, ali samo jedna kap na mjestu gdje će iskra iz probijenog kabela zapaliti benzin i vaš auto postaje hrpa starog lima koja više ničemu ne služi.
Neki vlasnici koji sami održavaju vlastite automobile, prilikom zamjene filtra benzina, na motorima s karburatorom, što je rutinska operacija, spoj filtra i cijevi ne osiguraju obujmicom ili šelnicom, kako bi to narodski rekli. Jednostavno cijev naguraju na filtar i misle da je to dovoljno. Iako na prolazu prema rasplinjaču benzin nema veliki tlak, uslijed vibracije motora ili otvrdnute cijevi, ista se može odvojiti od filtra i onda benzin šprica po motoru. Dalje se zna...