U posudicu obavezno ulijte razrijeđenu tekućinu za pranje stakla. Nikad se ne stavlja sam koncentrat, jer jako pjeni, razmazuje se po staklu, a neki znaju na starijim bojama ostaviti fleke.


Iako je ovo više jesenja ili zimska tema, možda je ipak neophodnija za ljetna vremena, jer u jesenje i zimsko vrijeme, zbog čestih padalina, zna­mo da moramo obratiti pažnju na te elemente, a po ljeti ih nekako zaboravimo. No i ljeti pada kiša i to kakva. Kad se spusti pljusak, ponekad je teš­ko voziti s najispravnijim bri­sačima, a kamoli kad oni ne funkcioniraju kako treba. 

Dobra vidljivost i pri malim brzinama presudna je za sigur­nost vožnje. U momentu veli­kog i iznenadnog pljuska, vid­ljivost kroz staklo mora biti maksimalna, jer je zbog skliske ceste, mogućnost naleta na vo­zilo ispred sebe vrlo velika, a o otvorenim šahtama da i ne govorimo.

Dakle, provjerimo kompletan mehanizam brisanja, u koji spadaju metlice brisača, polužje, motor i sistem pranja stakla. Kad je suho vrijeme, najprije isprobajte mlaz iz šprica za pra­nje prednjeg stakla. On mo­ra biti usmjeren prema sredini stakla, pa se onda metlicama rasprši po cijelom staklu. Sta­riji modeli imaju na svakoj šprici po jedan otvor za štrca­nje, noviji dva ili više. Pode­ša­va­nje nije komplicirano, ali zna biti dugotrajno i ponekad ner­vi­ra ako to radite bez nekoga tko će vam iz kabine svako to­liko ukopčati špricanje, jer i mala promjena položaja rupice kroz koju voda izlazi, na staklu bitno mijenja ciljanu poziciju mlaza. Podešavanje se vrši ig­lom, jednostavnim ubadanjem u iz­laz­nu rupicu štrcaljke i nje­nim zakretanjem u željeni položaj.

Ako uopće ne baca vodu, a čujete zujanje elekrične pum­pice, provjerite nivo tekućine u posudi ili eventualnu začep­ljenost dolaznih cijevi. One često znaju biti i presavijene, pa to spriječava protok. Uko­liko pumpica ne daje znakove života, razlog može biti pregoren osigurač, neispravna pumpica ili pokvaren prekidač pod volanom kojim ukopča­vamo špricanje. Najskuplje je kad otkaže prekidač, jer je na istu ručicu vezano više funkcija, pa zato košta. 

U posudicu obavezno ulijte razrijeđenu tekućinu za pranje stakla. Nikad se ne stavlja sam koncentrat, jer jako pjeni, razmazuje se po staklu, a neki znaju na starijim bojama os­taviti fleke. 

Osim vanjske čistoće, treba pažnju obratiti i na unutraš­nju. Kod naglih pljuskova, kad i prozori moraju biti zatvoreni, na­glo se poveća vlažnost u kabini, pa dolazi do zamagljivanja iz­nutra. Iako većina ru­kom obri­še barem malu povr­šinu, da se bar nešto vidi, to nije dobro. Uvijek treba u pretincu držati spremnu jelenju kožicu, koja će kvalitetno od­straniti vlagu. Ru­kom je samo razmazujemo.

 Nije na odmet bar jednom godišnje u osovinice brisača kapnuti malo ulja. Iako se one okreću u plastici otpornoj na trošenje, što god se podmaže, bolje radi i duže traje. Ako su vam poluge motora brisača dostupne, nemojte ni njih zaboraviti. U svaki zglob kap ulja, ili ako je problem prići, onda štrcnuti spreja za podmaziva­nje. Svakako izbjegavajte od­lagati krpe koje će vam npr. poslužiti za brisanje šipke ulja, prije kontrole nivoa, u prazna mjesta koja se obično nalaze u blizini poluga. Krpa se može omotati oko poluge, blokirati je, pa postoji mogućnost od pregorijevanja motora brisača, ko­je se obično dogodi kad bi najmanje trebalo. Današnji automobili imaju vremenske bri­sače, tj. može ih se koristiti u nekoliko brzina obzirom na jačinu padalina. Nervira li vas stalno mijenjanje intervala bri­sanja, neka vam slijedeći auto svakako bude Mercedes, BMW ili neki auto više klase. Tamo nemate što misliti oko ukopča­vanja. U staklima su ugrađeni senzori koji broje kapljice i njihov intenzitet i prema tome sami ukopčaju ili podešavaju intenzitet brisanja. Na prednjim staklima veće površine sve više se ugrađuje samo jedan brisač, za razliku od standardna dva koliko smo naviknuti. Iako skuplji po konstrukciji, ima prednost što briše veću površinu, brži je u radu i manje se zadržava u vidnom polju vozača. Došli smo i do metlica brisača. Ima ih raznih kvaliteta i cijena. U pravilu, ne treba škrtariti, jer cijena donosi kva­litetu. Ne treba baš čekati da se metlica potroši do kraja. Čim počinje puštati prve neobri­sane crte po staklu, treba je provjeriti. Može biti da se neki komadić ispriječio između nje i stakla i tako onemogućio pra­vilno nalijeganje. Prstom po­vu­­čemo po metlici i usput pro­vjerimo elastičnost. Ako i dalje pokazuje tragove po staklu, treba je zamijeniti. Zamjena nije komplicirana, ali se kod nekih tipova plastične kopče između poluga brisača i metlica, znaju u prodaji pojaviti u drugom obliku, pa treba malo strpljenja prilikom montaže. Umjesto metlica brisača, u smi­slu uštede, mogu se zamijeniti i samo brisne gumice, ko­je su jeftinije, ali nisu baš kva­litetne, pa ih je bolje izbjeći.