Cijevi vode nemaju određeni rok trajanja ili period zamjene. Trajnost zavisi od kvalitete same cijevi, redovitog mijenjanja antifriza i eventualnih pregrijavanja motora, ako se češće događaju.


Možda nije baš najsretnije odabran naslov, ali će sigurno svi shvatiti da se radi o cijevima motora i automobila uop­će, kuda protiče voda, tj. te­ku­ćina za hlađenje, benzin ili ulje, poput ulja servo volana, kočnice, uljnih para, plina kli­me ili zraka. Crijevo je, ustvari hrvatski književni izraz, ali je u vozačkom narodu ipak ostalo uvriježeno da se kaže cijev. Pa, neka onda u daljnjem tekstu bude tako! Materijal svih navedenih cijevi, posebno je "is­kemijan", u zavisnosti što kroz koju cijev prolazi. To ne znači da za prvu pomoć ne smijemo koristiti i cijevi koje nisu pred­viđene za tu namjenu, naročito ako se radi o cijevi vode, tj. obi­čna kućna cijev od sudopera mo­že poslužiti za nadomjestak puknute cijevi motora, ako od­govara svojom dužinom, pro­mjerom i oblikom, ali to može biti samo privremeno, jer ona neće duže trpjeti visoke tempe­rature koje se javljaju u mo­to­ru. Upravo zbog takvih eks­trem­nih uvjeta rada te cijevi moraju biti dovoljno meka­ne i elastične, a opet čvrste da ne pucaju u momentima pregrijavanja i širenja, kad u sistemu hlađenja narastu temperatura i tlak. Većina takvih cijevi je "armirana", tj. kroz gumenu stijenku protkane su čvrste niti, koje cijev čine otpornijom na širenje i pucanje.

Cijevi vode nemaju odre­đe­ni rok trajanja ili period zamjene. Trajnost zavisi od kva­li­tete same cijevi, redovitog mi­jenjanja antifriza i i eventualnih pregrijavanja motora, ako se češće događaju. Stari i dotrajali antifriz nepovoljno će dje­lovati na strukturu materijala cijevi, a isto tako, više puta pregrijana cijev iznad dozvoljene temperature s unutrašnje stra­ne gubi elastičnost, pa kada je nakon takvih pregrijavanja do­taknemo i pritisnemo, čujemo kako se lomi njen unutrašnji sloj. U tom trenutku, cijev koja do tada nije puštala, može isti čas propustiti. Kod takve nema pomoći, osim zamjene, ali kad je probijena ili puknuta cijev dovoljno elastična, uz malo sreće možemo je osposobiti za kraći put. Ako je puknuće sa­mo u vidu sitne rupice, a cijev je prilikom popravka suha, čak i mala tubica "Super attacka" ri­ješit će probleme. Ne bih to vjerovao da nismo jednoj mušteriji prije dvije godine na Cit­roenu tako popravili kvar, jer je problematična cijev koštala preko tisuću kuna, pa je rekao da za sada učinimo samo priv­remeni popravak. To "privremeno" traje dan danas, i nema propuštanja, pa će o eventualnoj zamjeni cijevi sigurno raz­mišljati neki slijedeći vlasnik.

Druga mogućnost brzog  popravka je obavijanje cijevi ljepljivom trakom, opet pod uvjetom da je cijev suha. Ako postoji mogućnost nabave one široke sive ljepljive trake (duct tapea), koja je otporna na temperature i ima jaki sloj ljepila, propuštanja vjerojatno neće bi­ti. Najsigurnije i najdugotrajnije rješenje je ono da se cijev na mjestu puknuća skroz razreže po obujmu, okomito na njezinu dužinu i ponovo spoji na način da se između, sad već dviju polovica, ubaci metalna cijev tanke stjenke, čiji je vanj­ski promjer jednak unutraš­njem promjeru puknute cijevi. Na oba kraja cijevi se pritegnu obujmicama ili "šelnama", i problem je riješen. No, nemojte zaboraviti, ništa nije vje­č­no, a naročito privremeni pop­ravci, pa povratkom u "sigurnu luku" izvršite zamjenu cijevi no­vom. 

Za razliku od cijevi vode, gdje propuštanje može uzrokovati pregrijavanje motora, puk­nuta cijev benzina, može vaš automobil odvesti u lijepa sje­ćanja. U praksi se rijetko doga­đa da cijev benzina odjednom pukne i izazove požar. To se događa uglavnom u sluča­je­vima kad cijev izleti iz svoga ležišta zbog lošeg pričvršćenja ili ako je predugačka, pa se nas­lanja na neki dio motora koji ima vibracije, i tako se vreme­nom na jednom mjestu pos­truže da izguli cijeli sloj, gdje počinje propuštanje. Stare i po­rozne cijevi, uglavnom, "javljaju" svoj kraj, intenzivnim mirisom benzina koji dolazi iz pro­stora motora. To su u po­četku samo benzinske pare zbog poroznosti, a ako ubrzo ne za­mijenimo cijev, ona propusti. U zavisnosti na kojem je mjestu propustila, otvara se moguć­nost požara. Ako propusti na mjestu gdje je blizina elektro­instalacija, vrlo su izgledne šan­se da će se nešto loše do­goditi. No, ako nije tako, uz paniku, koja će vas isto tako obuzeti, važno je ne dozvoliti dobronamjernim pomagačima da vam daju savjet kako ćete spriječiti curenje, ako imaju cigaretu u ruci. U takvom slu­čaju, jedan lako riješiv kvar, mo­gao bi imati katastrofalne pos­ljedice, kad bi odbačeni opu­šak završio na podu, gdje je iscurio benzin.