24.07.2014.
Crna srpanjska rupa
Nedavno sam čitao intervju sa ministrom turizma. U vezi ove turističke sezone. Naime, populaciji objašnjava zašto se događa takozvana, srpanjska rupa. A što bi bio taj stručni termin? Što to znači u turizmu? To znači da u srpnju nema gostiju. A zašto nema?
Sada kreće već tradicionalno objašnjavanje koje valjda ide u opis posla „ministar turizma“. A to je da se trebamo okrenuti drugim tržištima, tj. da moramo proširiti svoju bazu potencijalnih gostiju na strane zemlje u koje još uvijek nismo dovoljno zastupljeni. I sada već poslovično, da trebamo proširiti ponudu, jer ne možemo turistima nuditi samo sunce i more.
Inače, čitav naš turizam i postoji upravo zbog sunca i mora. Kad ne bi bilo toga, teško da bi stranci hrlili na Splitsko ljeto ili Dubrovačke ljetne igre.
Kako je cijela država u opasnom manjku novaca, Vlada je bila podignula PDV na smještaj sa 10% na 13%. Zašto je bio 10% a ne 25%? Zato što je to poticajna mjera Vlade da naš smještaj učini konkurentnim. No, problem je u tome što, ukoliko je turizam konkurentan, onda nema dovoljno novaca u proračunu. I zato treba ponovo dizati PDV na smještaj. I tako je država u vječitoj igri klackalice između isisavanja svoje jedine krave muzare (turizma) i hranjenju iste. Nažalost, sve je više ljudi koji ovise o proračunu i njihovi zahtjevi rastu. Gladne oči uprte su turizam i očekuju hranu. Ali što se događa. Mila majko - pa sve bi se moglo raspasti - Nad nas se nadvila: srpanjska rupa!
Što učiniti? Nebo se zacrnilo. Propasti ćemo! Zašto ne dolaze? O sunce ti tvoje. Sijaj! Sjaji! Grij ljude!
Gledam prognozu za sljedećih tjedan dana: kiša i oblačno. Još i to. Pa zar je moguće da će se srpanjska rupa proširiti i na kolovoz. Crno nam se piše. Tmina se širi.
U nadi da poprave što se popraviti da u ministarstvu razmišljaju da povise boravišnu pristojbu. Drugim riječima, da dodatno povećaju cijenu smještaja u turizmu. Nije porez, ali je kao porez. Samo se ne zove porez. Zove se pristojba.
Ta pristojba bi se trebala uliti u sveznajuće turističke zajednice koji bi razmišljali o tome kako zakrpati tu prokletu rupu koja se širi i guta sve pred sobom. Novi spasitelj zove se destinacijski menadžment. Kako kaže ministar: „Taj novac trebamo za nove turističke proizvode, manifestacije, za znatno intenzivnije odvijanje programa i povećanje atraktivnosti destinacije.“
Drugim riječima, oduzima se novac privatnom sektoru i poduzetnicima i daje se državnim službama, da bi one: spasile stvar. Zvuči obećavajuće? Zvuči kao nešto dobro?
U rupi smo dragi Vi. A porezi su stepenice za izlazak. Kada porez bude najveći, ugledati ćemo svjetlost. Svjetlost koja se vidi na kraju tunela, kako svjedoče oni koji su bili klinički mrtvi.
Izdvojeni članci
Sezonska kuhinja
Chutney od smokava
Chutney je pikantni slatko-kiseli umak od zrelog voća, povrća i začina koji oplemenjuje brojna jela
Sezonska kuhinja
Kolač od krušaka, čokolade i lješnjaka
Kruška je izvrstan izvor vitamina i minerala koji su ključni za zdravlje. Redovita konzumacija kruške može poboljšati probavu, smanjiti rizik od kroničnih bolesti i podržati zdravlje srca
Sezonska kuhinja
Kuglof od jabuka i bundeve
Od ove dvije kraljice jeseni napravite sočni kuglof koji odlično paše uz ovo promjenjivo vrijeme vani