Gledam prognozu za sljedećih tjedan dana: kiša i oblačno. Još i to. Pa zar je moguće da će se srpanjska rupa proširiti i na kolovoz. Crno nam se piše. Tmina se širi.


Nedavno sam čitao intervju sa ministrom turizma. U vezi ove turističke sezone. Naime, populaciji  objašnjava zašto se događa takozvana, srpanjska rupa. A što bi bio taj stručni termin? Što to znači u turizmu? To znači da u srpnju nema gostiju. A zašto nema?
 
Sada kreće već tradicio­nalno objašnjavanje koje valj­­da ide u opis posla „mi­nistar turizma“. A to je da se trebamo okrenuti drugim tržištima, tj. da moramo pro­širiti svoju bazu potencijalnih gos­­tiju na strane zemlje u koje još uvijek nismo do­voljno zastupljeni. I sada već pos­lovično, da trebamo proširiti ponudu, jer ne mo­žemo turistima nuditi samo sunce i more.

Inače, čitav naš turizam i postoji upravo zbog sunca i mora. Kad ne bi bilo toga, teško da bi stranci hrlili na Splitsko ljeto ili Dubrovačke ljetne igre. 

Kako je cijela država u opasnom manjku novaca, Vlada je bila podignula PDV na smještaj sa 10% na 13%. Zašto je bio 10% a ne 25%? Zato što je to poticajna mje­ra Vlade da naš smještaj uči­ni konkurentnim. No, problem je u tome što, ukoliko je turizam konkurentan, onda nema dovoljno novaca u pro­računu. I zato treba po­novo dizati PDV na smje­štaj. I tako je država u vje­čitoj igri klackalice između isisavanja svoje jedine krave muzare (turizma) i hranjenju iste. Nažalost, sve je više ljudi koji ovise o proračunu i njihovi zahtjevi rastu. Glad­ne oči uprte su turizam i oče­kuju hranu. Ali što se do­gađa. Mila majko - pa sve bi se moglo raspasti - Nad nas se nadvila: srpanjska rupa!

Što učiniti? Nebo se za­crnilo. Propasti ćemo! Zašto ne dolaze? O sunce ti tvoje. Sijaj! Sjaji! Grij ljude!

Gledam prognozu za slje­dećih tjedan dana: kiša i ob­lačno. Još i to. Pa zar je mo­guće da će se srpanjska rupa proširiti i na kolovoz. Crno nam se piše. Tmina se širi. 

U nadi da poprave što se popraviti da u ministarstvu raz­mišljaju da povise bora­višnu pristojbu. Drugim rije­čima, da dodatno povećaju cijenu smještaja u turizmu. Nije porez, ali je kao porez. Samo se ne zove porez. Zo­ve se pristojba. 

Ta pristojba bi se trebala uliti u sveznajuće turističke zajednice koji bi razmišljali o tome kako zakrpati tu pro­kletu rupu koja se širi i guta sve pred sobom. Novi spasitelj zove se destinacijski menadžment. Kako kaže mi­nistar: „Taj novac treba­mo za nove turističke pro­izvode, manifestacije, za znatno in­tenzivnije odvijanje progra­ma i povećanje atraktivnosti destinacije.“

Drugim riječima, oduzima se novac privatnom sektoru i poduzetnicima i daje se državnim službama, da bi one: spasile stvar. Zvuči obe­ćavajuće? Zvuči kao nešto dobro? 

U rupi smo dragi Vi. A porezi su stepenice za iz­lazak. Kada porez bude naj­veći, ugledati ćemo svjetlost. Svjetlost koja se vidi na kraju tunela, kako svjedoče oni koji su bili klinički mrtvi.