Nekima će se učiniti da kapljica vode koja izađe na nekom mjestu nije strašna stvar i da zbog toga ne treba paničariti, međutim kap po kap i nestane par litara vode, a ona zadnja kap “koja prelije čašu” kapne baš kad bi najmanje trebala.


U seriji napisa vezanih za pregrijavanje motora, još nis­mo spomenuli ono najbanalnije, a to je da voda zakuha onda kad je nema dovoljno. Narav­no da voda ili antifriz ne mogu ispariti u normalnim uvjetima, tj. može se javiti malo opadanja nivoa u duljem vremenskom razdoblju, kada se to smatra nor­malnim, ali ako u posudici ili hladnjaku fali dosta te za hlađenje motora dragocjene tekućine, nemojmo samo upor­no dolijevati svaki tjedan, nego otkrijmo uzrok propuštanja. Samo, sigurno neće stati. 

Naj­ljepše bi bilo da je po­pustila obujmica cijevi vode, ili kako je obično zovemo “šelna”. Njenim pritezanjem riješio bi se problem. Ali na motorima novije proizvodnje više nema klasičnih šelni na pritezanje izvijačem, nego specijalnim kliještima. One se u pravilu ne otpuštaju, ali ako se to dogodi, nećete je moći pritegnuti, jer nemate specijalna kliješta nego je jednostavno zamijenite kla­sičnom. I pri tom, naizgled ma­lom zahvatu morate postupati ozbiljno. Pokušajte to na­pra­viti tako da izbjegnete ne­po­trebne probleme i skratite vrije­me. Zamjenu izvršite pri hladnom motoru, kada nema ni pritiska u sistemu. Pokušajte to izvesti tako da ne izvlačite gumenu cijev sa ležišta, nego, i prije no što ste otpustili staru šelnu, već počnite učvršćivati novu. Tako ćete izbjeći gubitak i skupljanje rashladne teku­ćine, te ispuštanje zraka iz sistema, ako je sistem tako koncipiran. Nekima će se učiniti da kapljica vode koja izađe na ne­kom mjestu nije strašna st­var i da zbog toga ne treba pa­ničariti, međutim kap po kap i nestane par litara vode, a ona zadnja kap “koja prelije čašu” kapne baš kad bi najmanje trebala. 

Slijedeći gubitaš je hladnjak. Nijemci ga zovu kiler, a Englezi to prevode kao ubica. Točno je da on može ubiti motor, ako kroz njega iscuri voda, a mi i dalje tako vozimo, ali može ubiti i naš novčanik, jer je to obično najskuplji dio u sistemu hlađenja. Većina ih se još može popraviti, ali oni noviji koji su kombinacija plastike i ćelija od specijalne vrste aluminija, teže ili nikako. Postoje tekućine ko­jima se propuštanja na hlad­njaku mogu uspješno začepiti, nekima čak i duže razdoblje, ali pri konstataciji takvog pro­blema, moramo već misliti na zamjenu.
 
Po tko zna koji put spo­menimo i priručna sredstva kojima si možemo pomoći ka­da nemamo mogućnosti doba­viti namjenska. S vanjske stra­ne rupicu na hladnjaku možemo privremeno začepiti obič­nom gumom za žvakanje, pa kad vidite nekog nonića kraj auta iz kojeg se bijelo dimi, a nono nateže žvaku i radi ba­luniće, znajte da nije došao na spoj, pa nervozno čeka komada, nego pokušava stvoriti smje­su za brtvljenje hladnjaka. Okus nije važan. Ljudi njegove generacije znaju još neke mo­gućnosti da si čovjek pomogne u takvim slučajevima, a to su npr. sipanje u sistem crvene paprike u prahu, brašna itd. Važno je reći da je to primjenljivo samo za starije gene­racije motora. Kod novijih ti­pova isto se može zaustaviti propuštanje, ali bi duža upotreba bilo kakvog “partizanskog” načina mogla dovesti do oš­tećenja drugih dijelova u sistemu. 

U današnje vrijeme motori su na takvom stupnju razvoja da sve mora biti idealno kako tvornica propisuje, pa tako ne­ke ne dozvoljavaju da u sistemu bude obična voda, nego spe­cijalna tekućina za hlađe­nje, ili kako smo je mi navikli zvati – antifriz. Primijetite li da vam je temperatura u vožnji viša nego inače, a nema izbacivanja vode ili kuhanja, otvorite grijanje u kabini. Tako ćete omogućiti dužu cirkulaciju ili bolje hlađenje. Vi ćete biti žrt­va jer ćete izludjeti od topline, ali bolje i to nego da motor ra-di pod povećanom temperatu­rom, pa dođe do iznenadnog kvara.