Odahnuli su vlasnici starijih automobila s potrošenim motorima. Vijest da se 01.10.2003. neće ništa promijeniti što se tiče eko testa, tj. da će se i dalje vršiti mjerenje, ali se još uvijek oni s lošim rezultatitima neće vraćati s tehničkog pregleda, nego samo i dalje upozoravati, obradovala je mnoge koji su svjesni da njihova vozila truju atmosferu i zrak koji udišemo. Ispravili bi oni to popravkom srca svog ljubimca, ali baš nešto "nemaju vremena". Još manje vremena imaju za kupnju novog automobila, koji je za mnoge, i pored kredita i pogodnosti koji pružaju trgovci, nedosanjan san. Dogodilo se, dakle ono, što smo u proteklih godinu dana u ovim rubrikama stalno pisali i predviđali, da još neće biti tako drastičnih mjera. Bar za godinu dana. Jesu li tome zaslužni izbori, koji su pred vratima, pa se vlast treba čuvati gnjeva velike većine onih koji bi bili pogođeni, ponekad i skupim popravcima? Bilo kako bilo, ipak je dio cilja postignut, jer strahujući od negativnog eko testa, mnogi su ipak našli načina i zamijenili svoje islužene automobile, pa je i novost da su konačno automobili naših istočnih susjeda izgubili prvo mjesto na ljestvici onih koji se najviše voze u Hrvatskoj, a na njega zasjeli njemački. Dobro je da je tako, iz više razloga, a ne treba zanemariti da su oni prvo spomenuti, ipak najveći trovači. To su, uglavnom potrošena vozila, u koja se više ništa ne ulaže, osim što je zakonom određeno. Vlasnike takvih automobila, sigurno neće taknuti današnja tema, no jednom će i stari auto na otpad, a novi će zauzeti njegovo mjesto. Tada će biti dobro znati da i zrak u gumama nije više ono što je nekada bio. Još nam je u sjećanju štos, kad se čovjek stalno žalio gumaru na nove gume kojima nije bio zadovoljan, i koje je montirao prošlo ljeto,jer su, navodno slabo držale cestu. Kad ga se više nije znao kako riješiti rekao mu je da treba promijeniti zrak u gumama, jer je sada zima, pa ljetni zrak treba zamijeniti zimskim! No, gdje ima dima ima i vatre. Gumar onda sigurno nije znao da trkaći automobili onog vremena, već u gumama, umjesto "običnog" zraka, imaju smjesu dušikovih plinova. Vremenom mnoga tehnička rješenja, s pista ulaze u serijske automobile. Novi Mercedes, za koga kažu da je spoj najnovijh tehnoloških dostignuća, čak ima uređaj koji prati pokrete vozačevih očnih kapaka i kad senzor snimi da je kapak predugo u zatvorenom položaju, prodornom sirenom budi vozača! Vratimo se dušiku: to više nije nikakva novost, i već se u Rijeci u više gumi servisa, ustajali zrak u vašim gumama, možete zamijeniti dušikom. Nakon izvlačenja starog zraka takozvanim "vakumiranjem" gume, upuhuje se friška smjesa dušikovih plinova, koja za razliku od atmosferskog zraka, koji u sebi sadrži dvadeset posto kisika, istoga, skupa s ostalim plinovima ima tek dva posto. Ako znamo da je kisik odgovoran za starenje materijala, vlagu i koroziju, razloga za promjenu ima. Dušikovi plinovi su u prednosti jer slabije primaju i teže otpuštaju toplinu, pa je obzirom na zagrijanost gume u vožnji, manja razlika u tlaku. Da odmah odagnamo bojazni: straha od nekakve eksplozije nema ni pod razno, dapače, dušik nije zapaljiv i ne podržava gorenje, štoviše, njegovim korištenjem čak se smanjuje rizik od eksplozije ili eventualnog zapaljenja gume zbog nekog razloga. Obzirom da tlakovi manje variraju, produžuje se vijek gume, a ima i manji otpor kotrljanja. Vožnja postaje "mekša", ugodnija, pa se vozilom lakše upravlja. Ako na nekom automobilu vidite crvene zaštitne kapice ventila na gumi, može biti da ih je netko sam ofarbao, ali će biti vjerojatnije da te gume ispunjava dušik. Crvene kapice se stavljaju kako bi se znalo da za eventualnu nadopunu treba koristiti dušik. Naravno da se nebi ništa dogodilo da netko upuše atmosferski zrak, no onda bi se učinci dušika izgubili. Za promjenu i dopunu dušika treba imati specijalni uređaj, koji izvlači stari zrak i proizvodi dušik. Cijena zamjene varira od pedeset do sto kuna za sve gume. Obzirom na sve pozitivne efekte sasvim je prihvatljiva. Nije dobro učiniti zamjenu na starijim i ispucalim gumama, jer bi moglo doći do oštećenja prilikom izvlačenja starog zraka, no odlučite li se za nove gume, odlučite se i za "novi zrak". Vidjet ćete razliku! Nemojte miješati dušik sa helijem, kojim se napuhavaju baloni na sajmovima, koji lete u zrak. Vaš auto ostat će čvrsto na zemlji i bolje držati cestu.