Filter je na motor ugrađen kako bi u sebi zadržao svi nečistoću i sitne metalne čestice koje odlaze u ulje normalnim trošenjem elemenata motora koji se pokreću.


U moru današnjih novo­tarija, kojima se proizvođači automobila trude biti bolji, različiti ili napredniji od konkurencije, neki dijelovi će zauvijek ostati u izvor­nom obliku ili će se vrlo malo promijeniti. Oni su upotrijebljeni već kod prvih automobila, a vrijeme je po­kazalo da se bez njih auto ne bi mogao kretati ili bi mu bitno bio smanjen životni vijek. To su filteri, koji, skoro da nisu promijenili svoj iz­gled od prvih početaka.
 
Uz ulje motora, predstav­ljaju najčešći potrošni ma­terijal na automobilu. U pra­vilu su male cijene koštanja, ali životno važni za vijek mo­tora ili ispravnost sistema dobave i ubrizgavanja goriva. 

Najveću pažnju treba posvetiti filteru ulja. Ustvari, on ne zahtijeva nikakvu pa­žnju, samo ga ne smijemo zaboraviti promijeniti na vrijeme. Nekada je općeniti termin zamjene bio na deset tisuća kilometara, međutim kako se produljuje vrijeme, tj. kilometraža zamjene ulja, tako se to odražava i na zamjenu filtera. Iako se negdje preporučuje zamjena prilikom svake druge zam­jene ulja, dobro je to učiniti svaki puta. Njegova cijena je premala, a kad je auto već u servisu, onih dodatnih de­setak minuta posla neće predstavljati strašne troš­kove. Filter je na motor ugrađen kako bi u sebi za­držao svi nečistoću i sitne metalne čestice, koje odlaze u ulje normalnim trošenjem elemenata motora koji se pokreću. Kad bi te čestice uljnim kanalima dospjele do ležajeva ili klipova, imale bi efekt brusnog papira, tj. oštećivale bi tarne površine u motoru, čime bi došlo do njegovog prijevremenog tro­šenja.

Filter goriva, i kod benzinskih i kod diesel motora, obzirom na našu široko poznatu "kvalitetu" benzina, a naročito nafte, dobro je mi­jenjati i prije tvorničke preporuke, koje se, uglavnom odnose na zemlje gdje ta kvaliteta nije upitna. Nepra­vovremena zamjena, kod novijih motora sa visoko sofisticiranom tehnologijom ubrizgavanja, mogla bi uz­rokovati nepravilnosti u radu motora i njihove kva­rove, koji u pravilu nisu jeftini. To vrijedi i za starije dizele, koji koriste ono gorivo što ne bi smjeli, jer je to što se ne smije i koje stoji po kojekakvim kantama ili ne­a­dekvatnim ambalažama, po­dložnije nečistoćama. Prin­cip rada je istovjetan fiterima ulja, a taj je da sve gorivo prođe kroz specijalni uložak filtera, koji zadržava nečis­toću, a kod filtera nafte, pri­sutna voda u gorivu pada na dno, te se povremeno, od­vijanjem čepa na dnu može ispustiti.

Na kraju nije ostalo pro­stora nešto reći o filteru zra­ka i filteru klime. O njima ćemo drugom prilikom, sa­mo podsjetimo da prljavi filter zraka smanjuje snagu mo­tora i povećava potroš­nju, a da su noviji filteri klime ili ventilacije već iz­rađeni od takvog materijala, koji sprečava ulaz bilo kak­vih štetnih čestica u kabinu, pa ispada da je nekad, na­ročito u gradu, usred smoga, bolje biti u automobilu, nego na "friškom" zraku.