Ako je auto danima izložen visokim temperaturama danju, a onda i za više od dvadeset stupnjeva nižim temperaturama noću, neminovno je da se događaju promjene u materijalu i da on gubi kvalitetu


Vjerojatno ste već u debeloj hladovini nekog bora na jadranskoj obali, listate novine nakon dobrog kupanja i krajem oka gledate komade koji prolaze kraj vas. U takvim momentima sigurno ne razmišljate o vašem automobilu, koji vas je doveo do odredišta. Kad prolistate novine i vidite silne reklame novih automobila, jedino pomislite kako bi bilo dobro kupiti novi auto, za što treba imati novaca. Spas je kredit, ali i kredit treba otplatiti...

I dok vam se tako misli bore između novih automobila i lijepih žena, vaš stari auto se negdje na suncu prži. Naravno da se neće rastopiti, ali ako ga duže vrijeme ili uopće ne koristite, treba ga skloniti na neko mjesto gdje će biti siguran od atmosferskih utjecaja i gdje nećete strepiti da će vam neki neobuzdani klinac zbog registarske oznake, koja mu nije po volji u tom momentu, slomiti brisač ili ostaviti potpis na haubi. Ako ste u hotelu, idealno bi bilo auto smjestiti u hotelsku garažu, no, to je većinom rezervirano za "odlikaše", pa si vjerojatno nećete priuštiti da plaćate još jedno ljetovanje. Izaberite neko mjesto koje tijekom dana ima dosta hladovine. Nije problem u vanjskom dijelu karoserije, nego u unutrašnjosti. Kako će vam stakla na prozorima biti zatvorena cijele dane, a sunce nemilice prži, patit će sve plastike i umjetni materijali u kabini. Nakon takvog dužeg izlaganja visokim temperaturama, kad nema protoka zraka, starijim automobilima pucaju instrument table i deformiraju se ostali plastični dijelovi. Kad auto tako danima ima visoke temperature danju, a onda i za više od dvadeset stupnjeva niže noćne, neminovno je da se događaju promjene u materijalu i da on gubi kvalitetu.

Koliko je danju toplo u kabini, možete se uvjeriti kad dotaknete volan, koji nije moguće držati u rukama i sigurno upravljati dok se malo ne "ohladi". U tu svrhu dobro je imati zaštitne kartone ili, još bolje, zaštitne folije koje odbijaju sunčeve zrake. Najbolje bi bilo postaviti ih na sva stakla, a ne samo na prednje. 

I dok vama pod borovima situacija apsolutno pogoduje, za lak vašeg automobila to nije dobro. Smola koju ispušta bor dobro se "zalijepi" za boju i vrlo se teško skida klasičnim sredstvima. Neki, u silnoj želji da smolu ipak skinu s krova ili haube, primjene silu, pa drljaju po laku kojekakvim kemikalijama i tako oštete boju i tamo gdje smole nije bilo. Ako vam se ipak dogodi da vam auto dobije ospice, riješite to specijalnim sredstvom za skidanje smole, koja se može pronaći u svakoj bolje opskrbljenoj prodavaonici autoopreme.

Nemojte parkirati ni tamo gdje vidite da se vrte galebovi. Ta divna stvorenja stalno nešto jedu, pa stalno i obavljaju nuždu, jer moraju imati mjesta u želucu za nove obroke. Mogu se isprazniti na podu, na moru, pa i na vašem automobilu. Zavisno od posljednjeg obroka, fleka može biti veća ili manja, no, ako se to i dogodi, pomislite kako je sreća što krave ne lete!

 Nesreća može biti ako poslije galeba niste odmah reagirali, nego vam se gadilo čistiti onako svježe, pa ste ostavili da se osuši. Tada vam se može dogoditi da skupa s izmetom skinete i boju. Galebovi nemaju socijalno, ali imaju jaku kiselinu koja im omogućava rastvaranje svega što pojedu. Ako vam se jednom dogodi takva nezgoda, krik galeba više nikad neće biti dio lijepog ugođaja, nego znak za opasnost, kad ćete s mokrom krpom trčati prema svom automobilu i braniti svog ljubimca.

Ono na što ne morate gubiti vrijeme je pokrivanje guma na kotačima, što se često vidi u autokampovima. Sunce im ništa ne može, jer one u vožnji trpe kudikamo veće temperature, nego što ih Sunce može zagrijati.

I za kraj, neposredna blizina lokala koji rade cijelu noć idealna je prilika da se u gužvi netko nasloni, zakači retrovizor ili slučajno oguli boju, pa mu ni tamo nije mjesto.