Mnogi misle da su šare na gumama različite kod raznih marki, tako da se mogu razlikovati model od modela. No svaki milimetar kanala dobro je prostudiran prije puštanja nove gume u prodaju.


Vremenski prognozeri se razlikuju u izjavama kakvo nas vrijeme očekuje poslije ovih nesnosnih vrućina. Jedni kažu da će jesen biti normalna, a drugi da će se kiša, koje nema već mjesecima ispadati u og­romnim količinama, u obliku velikih pljuskova i poplava. Ako padaline budu nagle i obil­ne, sljedeće uzmite u obzir.

Automobil je s cestom po­vezan preko guma na kotači­ma. Pogledajte malo sa strane, pa ćete vidjeti koliko malom površinom se guma sljubljuje s asfaltom. Naravno da to treba pomnožiti s četiri, ali uzmite u obzir težinu automobila, br­zi­nu kojom se krećete, pa ćete vidjeti da je rezulat “puta če­tiri”, velik tek koliko površina jedne veće bilježnice. To je, da­kle, sve što vaš auto i putnike u njemu veže s podlogom. Ako na tako maloj površini imate i loše gume, onda vam stvarno nitko nije kriv, ako se odjednom nađete u bunkeru automobila ispred vas ili izletite izvan ceste.

Mnogi misle da su šare na gumama različite kod raznih marki, tako da se mogu razlikovati model od modela. No, svaki milimetar kanala dobro je prostudiran prije puštanja nove gume u prodaju. Ti kanali služe za odvođenje vode ispod gume. Kad ih ne bi bilo, guma bi pri većim brzinama izgubila kontakt s asfaltom i “vozila” bi uglavnom po sloju vode. No takav slučaj se događa i kod do­brih i neistrošenih guma, kad se pretjera u brzini, a po cesti su velike količine vode. Čini mi se da smo slijedeće podatke već spominjali, ali nije na odmet po­noviti da gumi dubine ka­nala osam milimetara, pri jednom milimetru vodenog filma, a brzine vozila od sto na sat, pada sposobnost prijanjanja na podlogu dvadeset posto, tj. ona leži na cesti s osamdeset posto površine. Ako vodeni film i brzina ostanu iste, ali guma ima kanal od samo dva mili­metra (istrošena je), njezin kon­takt s cestom iznosi samo trideset i pet posto. Što se do­gađa ako je brzina ista, guma istrošena, a na cesti je još više vode, zaključite sami! Tako se može doći do rezultata da sve četiri gume prijanjaju na cestu kao površina tek jedne u normalnim uvjetima. Pri takvim uvjetima ni najbolji svjetski vozači nisu u mogućnosti kontrolirati automobil. Stručni naziv za pojavu kad se ispod gume nakupi toliko vode da je ona ne može “izbaciti” kroz uzdužne i bočne kanale i kad guma prestane cijelom površinom ležati na cesti je aqua pla­ning. U našem jeziku, u slobodnom prijevodu to je “vodeni klin” i takav prijevod dobro od­govara situaciji, kad se guma nailaskom na veće količine vo­de, počinje izdizati iznad povr­šine ceste, a kad bi to usporeno snimali sa strane, vidjeli bi da se voda “zabija” ispod gume u obliku klina. To se može primjetiti na upravljaču, jer on pos­taje “mekši” kod mijenjanja pravca, obzirom da guma na vodi nema tolikog trenja kao na asfaltu. 

Dakle, osim prila­gođene br­zine uvjetima na ces­ti, važan je i izbor guma. Naj­bolja guma ne postoji! Na svim testovima koji se rade, gume se isprobavaju na različitim podlogama i uvjetima. Rijetkost je da je isti model najbolji na različitim testira­njima ili da se najmanje troši itd. No, ako vas je stvarno strah mokre ceste, tražite od pro­da­vača da vam preporuči onu kojoj je dobro ležanje na mo­kroj cesti najveća prednost. Čim se gume istroše ili se već na početku ne pogodi prava gu­ma za stazu, rezultati su bitno lošiji.