Sva plastika u unutrašnjosti i na vanjskom dijelu automobila produkt je mozganja kemičara kako da iz osnovne sirovine, često i iz reciklirane baze, proizvedu jeftin, kvalitetan i podatan dio, koji prilikom eventualnog sudara neće ozlijediti putnike ili pješake
Kad sjednemo u auto i ugodno se vozimo, ni na kraj pameti nam nije pomisliti koliko je vremena, truda i znanja bilo potrebno da se naš auto osmisli i proizvede. Još manje nas je briga koji su sve stručnjaci iz raznih područja znanosti učestvovali svojim radom i pameću. No, bez znanja iz mehanike, fizike, elektronike, medicine, kemije i ostalih nauka, danas bi se još uvijek vozili na drvenim kotačima. Osnovnoškolci i srednjoškolci uglavnom misle da je bubanje zakona i formula samo sebi svrha. Međutim, bez tih teško probavljivih igri brojki i slova danas se više gotovo ništa ne može izraditi. U naše vrijeme automobili su puni elektronike, pa se najviše o tome govori, uglavnom zbog čestih i skupih kvarova. Dakle, iako je elektronika relativno nova nauka, čini se da će još trebati vremena da stvari dođu na svoje. Ali, auto je i pun kemije! Sve tekućine koje su potrebne za ispravno funkcioniranje automobila smišljene su, izrađene i dorađuju se u sofisticiranim laboratorijima. Krenimo od osnovne stvari - pogonskog goriva. Bez obzira je li to benzin, nafta ili plin: sve mora biti idealno "smiješano" da bi motor uopće upalio, a kamoli da bi nas godinama služio. Zadnjih godina iz benzina je izbačeno olovo, a iz nafte sumpor, a gorivo je moralo zadržati iste "vozne" karakteristike ili biti još kvalitetnije.
Motorna ulja već su "zrela" za radni vijek od sto tisuća kilometara, ali su goriva ta koja im smanjuju trajanje. Naime, produkti sagorijevanja se uvuku u ulje i tako dolazi do bržeg gubljenja kvalitete. Ulja za mjenjače su se nekada mijenjala svakih dvadeset tisuća kilometara, a danas većina proizvođača nema predviđenu njihovu zamjenu prije sto tisuća. Antifrizi su uvijek pjenili, a danas, se osim protiv smrzavanja, koriste i za čuvanje unutrašnjosti motora od hrđe te štite brtve od propadanja. Moguće je i miješanje antifriza različitih proizvođača, ako imaju istu osnovu.
Sva plastika u unutrašnjosti i na vanjskom dijelu automobila produkt je mozganja kemičara kako da iz osnovne sirovine, često i iz reciklirane baze, proizvedu jeftin, kvalitetan i podatan dio, koji prilikom eventualnog sudara neće ozlijediti putnike ili pješake. No, kemija igra važnu ulogu i nakon proizvodnje automobila, tj. tijekom njegovog korištenja.
Ako krenemo od motora, vidjet ćemo da tu postoje razni dodaci motornom ulju koji motoru produžuju životni vijek time što omogućuju bolje podmazivanje, a koje je poželjno koristiti na tek razrađenom motoru, do onih koji služe da već starom dotrajalom motoru vrate malo snage. Propušta li vaš motor ulje, a niste u mogućnosti platiti skup popravak, sredstvo protiv curenja ulja bit će dobra pomoć. Naravno da neće spriječiti baš sva curenja i da neće djelovati trenutačno, ali u mnogo slučajeva pomogne. Na isti način, ali drugim sredstvom, možete spriječiti propuštanje vode, tj. antifriza, ako razlog nije pumpa vode ili neka puknuta cijev. Dogodi li se propuštanje na hladnjaku, u većini slučajeva, već nakon desetak minuta od ulijevanja sredstva, propuštanje potpuno nestane. Valja naglasiti da to nije krajnje rješenje, ali veliki broj automobila nakon takvog "popravka" vozi i više od godinu dana bez propuštanja. Ako vaš stari dizelaš ne pali u hladnim jutarnjim satima, malo "start spreja" u usisnom otvoru probudit će ga iz sna i on će najvjerojatnije, ako se ne radi o nekom ozbiljnijem kvaru, tada upaliti.
Ako prodajete takav automobil, koji uz to još i na ispuh pojačano dimi, "dim eliminator" će značajno smanjiti dimnu zavjesu iza auta i tako pridonijeti njegovoj bržoj prodaji.
Sada, kad je potpuno ukinuto olovno gorivo, tankanje euro benzina u stara vozila može prouzročiti lupkanje u motoru prilikom naglog dodavanja gasa i slabiju vuču. Nema problema, oktane koji nedostaju u novom benzinu nadoknadit će pojačivač za benzin, koji se prilikom punjenja benzina sipa u rezervoar.
Gasi li vam se motor na leru ili neravnomjerno prima gas, bilo da je riječ o karburatoru ili injectionu, jaki sprej za čišćenje, uštrcan u unutrašnjost sistema, otopit će naslage čađe koje sprječavaju normalan rad. Cijela ova stranica bila bi premalo za spominjanje svih kemijskih proizvoda koji nam mogu biti od pomoći. No, spomenimo još sprej za krpanje i pumpanje guma i traku za popravak ispušnog sistema (koja se grijanjem ispuha na njemu polako topi i tako zatvara rupu). Ne zaboravite i veliku korist kemije u normalnoj vožnji, kad jednim sprejem možete pošpricati prednje staklo s vanjske strane, pa da se, kad pada kiša, voda po njemu lakše slijeva, a drugim unutrašnju stranu da se ne zamagljuje. Pa, što reći nego - hvala ti kemijo!