Zimsko doba je vrijeme kada su ispusi izloženi najvećem propadanju. Izvana su im najveći neprijatelji sol za posipavanje snježnih dionica, posipani pijesak zbog poledice koji pršti po njihovoj vanjskoj strani i lokve hladne vode, koje ih zapljuskuju dok su oni vrući
Uz tipične ljetne probleme, automobilu škodi i zima. Za razliku od onih ljetnih, kada se kvar pokaže i riješi u kratkom vremenu, jer se radi, uglavnom, o problemima pregrijavanja, zima uz česte zamjene akumulatora nosi i nešto gore, a to su bolesti karoserije i ostalih limenih dijelova.
Te bolesti počinju tiho, duže traju i ne uzrokuju zaustavljanje automobila, ali, kada ih se otkrije, obično je već kasno za brze i jeftine popravke. Pogađate, riječ je o koroziji lima i pojavljivanju hrđe ispod boje. Na svu sreću, taj problem nemaju vlasnici novijih automobila, čije su karoserije tako zaštićene od tog limenog karijesa, da se proizvođači usuđuju davati i dvanaestogodišnje garancije. Kako tehnologija napreduje, neće biti čudno ako za neko vrijeme, u sve većoj konkurenciji među proizvođačima, netko ponudi i doživotnu garanciju za lim.
No, efikasna zaštita ispušnog sistema, ili auspuha, kako ga češće nazivamo, koji je također limeni proizvod, još nije postignuta. Štoviše, i na novijim automobilima to je jedan od sistema koji se češće mora popravljati ili mijenjati. Iako se i tu upotrebljavaju sve bolji materijali, ispušni lonci često "odlaze". Ta je pojava još češća od kad su se počeli ugrađivati katalizatori.
Zimsko doba je vrijeme kada su izloženi najvećem propadanju. Izvana su im najveći neprijatelji sol za posipavanje snježnih dionica, posipani pijesak zbog poledice koji pršti po njihovoj vanjskoj strani i lokve hladne vode, koje ih zapljuskuju dok su oni vrući. Tada dolazi do naglih promjena temperatura, pa materijal lagano mijenja svoju strukturu i tako dolazi do lakšeg propadanja, tj. pregorijevanja lima. Ono što ih razara iznutra u ove hladne zimske dane je kondenzacija ili, narodski rečeno, prisutnost vode u ispušnom loncu, kada se, zbog sagorijevanja u motoru, vodena para pretvara u vodu te ostaje u ispušnim loncima.
Naravno da to nisu litre vode, ali je dovoljna i mala, zaostala količina na dnu da bi uspješno napravila svoj razarajući posao. Ta pojava praćena je pojavom bijelog dima na kraju ispuha, često i uz kapljice vode koje se slijevaju iz cijevi. Dužom vožnjom ili jačim zagrijavanjem motora, lonci se potpuno oslobode vode, no, ako auto koristimo do posla i natrag, dakle, na kraćim relacijama, morat ćemo se pomiriti s time da ćemo trebati zamijeniti barem jedan lonac češće nego smo mislili.
U budućnosti predviđaju ispušne sisteme koje nikada neće trebati mijenjati, jer će biti zaštićeni emajlom, kao kuhinjski lonci, pa im ni sol ni voda neće moći naškoditi. No, sadašnji problem je neotpornost na mehaničke udarce izvana, koja još nije riješena.
Što možete učiniti da biste produljili vijek ispuhu? Odgovor glasi - gotovo ništa. No, i loše podešen motor može utjecati na dužinu trajanja, ali manje, a ugradnja (kvalitetno napravljenog) lonca od prokroma, stajat će kao da ste dva ili više puta promijenili lonac zamjenskim, zavisno od modela vozila.
Važno je da prilikom zamjene ne kupujete baš one trećerazredne i najjeftinije. Ako bismo do kraja htjeli biti iskreni, trebamo reći da se ponekad i lonci "od marke" ne pokažu takvima, pa je na kraju idealno rješenje kupiti one "srednje".
Demanti tvrdnje da gotovo ništa ne možete učiniti za produljenje vijeka dijelovima ispuha, odnosi se na način i uvjete vožnje, ali ne i na održavanje. Oni koji se vole baviti svojim automobilima i koji ih svako toliko pregledavaju ili imaju kvalitetnog mehaničara, moći će propadanje ispuha na neko vrijeme odgoditi ako se radi o početnoj fazi, tj. ako je rupica koja se pojavila tek manjeg promjera ili se nazire promjena boje lima. Odstranjivanje karijesa te zavarivanje i obavezno premazivanje zaštitnom bojom, vratit će vašem motoru normalan zvuk i poštedjeti vas većih izdataka. No, i u takvim slučajevima treba staviti na vagu je li isplativiji popravak ili zamjena.