U usporedbi s automobilom, izokinetika bi trebala mjeriti apsolutnu maksimalnu snagu motora, ali u slučaju kuka, ona mjeri maksimalnu snagu motora koju razvija u vožnji kroz zavoj

Imam nalaze izokinetičkog testiranja, gdje mi je napisano su mi fleksori kuka jaki, ali da mi je lijevi slabiji za 40% i da mi je zdjelica lagano denivelirana. Ne znam što to znači za zdjelicu. Jasno mi je za vježbanje svega ostaloga, od stražnje lože, gluteusa i kvadricepsa, ali sada ja desne fleksore ne bi trebala vježbati, pošto su oni prejaki u odnosu na lijeve?

 

 

Izokinetičko testiranje strašno zvuči, ali radi se samo o mjerenju maksimalne snage mišića i njihovoj usporedbi s drugim ekstremitetom, ili s kontra mišićnom skupinom kako bi se moglo utvrditi je li s te strane sve u određenim proporcijama. Na žalost, ovo testiranje nije posve precizno, pouzdano, niti nam uvijek govori prave vrijednosti. Kod koljena su te varijable manje, pa se testiranje mišića tog zgloba radi češće, a nalazi su korisni. Kod kuka je druga priča.

Kod mjerenja snage pregibača (fleksora) kuka mi mjerimo i snagu trbušnih mišića (jer oni pružaju potporu), snagu leđnih mišića (jer s lumbalne kralježnice polaze iliopsoasi), strah od boli kuka i leđa(bolan kuk je automatski slabiji na izokinetičkom testiranju, iako tijekom testa nema boli). Sjedeće i stojeće testiranje istih mišića donosi nam različite vrijednosti. Pojednostavljeno, a u usporedbi s automobilom, izokinetika bi trebala mjeriti apsolutnu maksimalnu snagu motora, ali u slučaju kuka, ona mjeri maksimalnu snagu motora koju razvija u vožnji kroz zavoj. Ta snaga zavisi i od sklizavosti ceste, stanja guma, kao i o vještini vozača, a ne samo o snazi motora. Zato u modernoj fizioterapiji kod bola kuka pregledamo i „gume“ i „cestu“ i „vozača“, te potom odredimo koji je kriv za bolnost, te ga liječimo.

Manja denivelacija zdjelice je normalan nalaz, većina ljudi ga ima, jer nismo posve simetrični.