Dok je lijepo i toplo vrijeme može nam se činiti da je s njime sve u redu jer "veselo" vrti, ali padom temperature mogu nastati problemi oko paljenja, jer tada kapacitet, ili slikovito rečeno, snaga akumulatora može pasti i na pola.


Akumulator je rezervoar struje, i iz njega struja "teče" pre­ma elektropotrošačima, a najpotrebniji je, a ujedno i naj­više opterećen prilikom samog paljenja motora. Najpotrebniji zato jer se bez njega motor, a ni cijelo vozilo ne bi mogli po­krenuti, a najopterećeniji zato jer elektropokretač treba naj­više struje za svoj rad. 

I dok je lijepo i toplo vrijeme može nam se činiti da je s njime sve u redu jer "veselo" vrti, ali padom temperature mogu nastati problemi oko pa­ljenja, jer tada kapacitet, ili sli­kovito rečeno, snaga akumulatora može pasti i na pola. Ako tome pridodamo gušće ulje u motoru, također zbog nižih temperatura, jasno je da akumulator koji nije u ispravnom stanju ne može obaviti svoju dužnost. Radi li se o diesel mo­toru, javlja se dodatni problem, jer dizelaši imaju veću kompre­siju od benzinskih motora, pa i tu prepreku treba savladati. Kako ćemo znati da li će akumulator "kihnuti" u nekom na­dolazećem hladnom jutru? Ako smo vozilo redovito ser­visirali, pa s time uvijek provjeravali nivo elektrolita i do­punjavali ga destiliranom vo­dom, te ako akumulator nije stariji od četiri - pet godina, vje­rojatno da neće biti iznenađe­nja s njegove strane. No, ako se već na­kon ljeta osjeti teže vr­tenje mo­tora prilikom paljenja, ne bi bilo loše posjetiti auto­elektri­čara i dati mu da provjeri njegovo stanje. Razlog ta­kvoj po­javi može biti i u neispravnom elektropokretaču, a nakon pro­vjere, zamijenit će akumulator ili popraviti elek­tropokretač, i vi ćete moći si­gurno u zimu, bar što se tih dijelova tiče. 

Sumnjate li u ispravnost aku­mulatora, naročito zato jer ima već neku godinu, možete i sami jednostavno ispitati njegovu ispravnost, bar što se tiče funkcije svih ćelija. Ćelijom na­zivamo prostor ispod čepa akumulatora u kome se nalaze olovne ploče umočene u raz­rijeđenu sumpornu kiselinu. Automobilski akumulator ima napon od 12 volti i šest odvojenih ćelija. Morate li stalno dopunjavati jednu te istu ćeliju, znači da s njom nešto nije u redu. Popravka nema, pa je potrebna zamjena kompletnog akumulatora. Ispravnost pojedine ćelije, bez obzira gubi li ona svoju tekućinu - elektrolit, ispitati možete na način da na­kon odvijanja svih čepova, uk­ljučite elektropotrošače: duga svjetla, 4 žmigavca, ventilator kabine i zamolite nekoga da vam u tom momentu pokuša upaliti motor. Istovremeno vi pogledom pratite unutrašnjost svih ćelija. Ako, zbog velikog op­terećenja svih navedenih pot­ro­šača, plus elektropo­kre­tač, motor teže okreće ili uopće ne daje znakove da će se po­kre­nuti, dobro pogledajte sva­ku će­liju posebno. Pojave li se u nekoj mjehurići, to je siguran znak da je ćelija u kratkom spo­­ju i takav akumulator treba od­mah mijenjati. Prije kupnje pro­čitajte na njegovoj naljepnici ka­pacitet, koji se izražava u Ah - amper satima, te kad su polovi okrenuti prema vama, s koje se strane nalazi plus pol. Tako ćete ispasti automobilski znalac u pro­davaonici rezerv­nih dijelova.