Akumulator je rezervoar struje, i iz njega struja "teče" prema elektropotrošačima, a najpotrebniji je, a ujedno i najviše opterećen prilikom samog paljenja motora. Najpotrebniji zato jer se bez njega motor, a ni cijelo vozilo ne bi mogli pokrenuti, a najopterećeniji zato jer elektropokretač treba najviše struje za svoj rad.
I dok je lijepo i toplo vrijeme može nam se činiti da je s njime sve u redu jer "veselo" vrti, ali padom temperature mogu nastati problemi oko paljenja, jer tada kapacitet, ili slikovito rečeno, snaga akumulatora može pasti i na pola. Ako tome pridodamo gušće ulje u motoru, također zbog nižih temperatura, jasno je da akumulator koji nije u ispravnom stanju ne može obaviti svoju dužnost. Radi li se o diesel motoru, javlja se dodatni problem, jer dizelaši imaju veću kompresiju od benzinskih motora, pa i tu prepreku treba savladati. Kako ćemo znati da li će akumulator "kihnuti" u nekom nadolazećem hladnom jutru? Ako smo vozilo redovito servisirali, pa s time uvijek provjeravali nivo elektrolita i dopunjavali ga destiliranom vodom, te ako akumulator nije stariji od četiri - pet godina, vjerojatno da neće biti iznenađenja s njegove strane. No, ako se već nakon ljeta osjeti teže vrtenje motora prilikom paljenja, ne bi bilo loše posjetiti autoelektričara i dati mu da provjeri njegovo stanje. Razlog takvoj pojavi može biti i u neispravnom elektropokretaču, a nakon provjere, zamijenit će akumulator ili popraviti elektropokretač, i vi ćete moći sigurno u zimu, bar što se tih dijelova tiče.
Sumnjate li u ispravnost akumulatora, naročito zato jer ima već neku godinu, možete i sami jednostavno ispitati njegovu ispravnost, bar što se tiče funkcije svih ćelija. Ćelijom nazivamo prostor ispod čepa akumulatora u kome se nalaze olovne ploče umočene u razrijeđenu sumpornu kiselinu. Automobilski akumulator ima napon od 12 volti i šest odvojenih ćelija. Morate li stalno dopunjavati jednu te istu ćeliju, znači da s njom nešto nije u redu. Popravka nema, pa je potrebna zamjena kompletnog akumulatora. Ispravnost pojedine ćelije, bez obzira gubi li ona svoju tekućinu - elektrolit, ispitati možete na način da nakon odvijanja svih čepova, uključite elektropotrošače: duga svjetla, 4 žmigavca, ventilator kabine i zamolite nekoga da vam u tom momentu pokuša upaliti motor. Istovremeno vi pogledom pratite unutrašnjost svih ćelija. Ako, zbog velikog opterećenja svih navedenih potrošača, plus elektropokretač, motor teže okreće ili uopće ne daje znakove da će se pokrenuti, dobro pogledajte svaku ćeliju posebno. Pojave li se u nekoj mjehurići, to je siguran znak da je ćelija u kratkom spoju i takav akumulator treba odmah mijenjati. Prije kupnje pročitajte na njegovoj naljepnici kapacitet, koji se izražava u Ah - amper satima, te kad su polovi okrenuti prema vama, s koje se strane nalazi plus pol. Tako ćete ispasti automobilski znalac u prodavaonici rezervnih dijelova.