Motor radi u ritmu ti-da-bu-di-bu-da. Ako je noć bila kišna i vlažna, na pamet vam prvo trebaju pasti kvarovi oko razvodne kape i kablova. Nema li motor namjeru uopće upaliti, a vi uporno verglate, možete samo zakomplicirati situaciju…



Sve je, nažalost manje tema o kojima se može pisati u ovoj rubrici. Kad mi napamet padne hrđa, pomislim, pa neke tvornice već daju dvanaest godišnju garanciju na prohrđavanje, tema nije aktualna. Kvarovi oko motora obično završavaju, moglo bi biti ovo ili ono, ali najbolje je motor priključiti na tester, pa će se odmah vidjeti u čemu je greška, čak se kod novih vozila ni zamjena ulja ne može obaviti do kraja, jer nije problem zamjena, ali na instrumentnoj ploči oči bode natpis "oil", koji upozorava da je došlo vrijeme za zamjenu ulja, ali nije baš tako pametan da prepozna svježe ulje, pa da se sam ugasi. Naravno, treba otići u servis i izbrisati ga preko kompjutera.

Tužno neki stariji mehaničari gledaju šlepere koji masovno dovoze stare četvorke, golfove i stojadine u auto kuće gdje je početak kraja njihovih života. No, vlasnicima se za tisuću i više eura isplati odbaciti svoje vjerne prijatelje i dobiti popust za nove, bolje automobile i još ih kupiti na kredit.

U skoroj budućnosti treba na biroima za zapošljavanje očekivati povećan broj automehaničara. Tu su već i trogodišnje ili garancije do sto tisuća kilometra, tako da će najviše posla imati ovlaštene auto kuće koje će prodati, održavati i uzimati natrag potrošeni auto i tako u krug. Lokalnim majstorima ostaje da sjetno gledaju kako u Metisu od njihovih bivših izvora zarade ostaju samo kocke lima. No, da nije tako, još uvijek bi ostali na toljagi i kamenom dobu.

Danas gotovo sve auto kuće imaju organiziranu službu za popravke koja radi dvadeset četiri sata i koja će odmah doći na vaš poziv kad ostanete na cesti. Ako kupite najnoviji Volvo ne morate imati ni mobitel sa sobom. Dovoljno je pritisnuti tipku koja odmah uspostavi vezu s bazom i pomoću GPS-a locira vaš položaj. To je naročito dobro u slučaju nezgode. Ali, to je više tajkunski auto, a vi to nažalost niste, niti ćete biti u ovom životu.

Dapače, vozite stari auto, jedan ste od tristo pedeset tisuća koji "rade" u najvećoj firmi u Hrvatskoj, već spomenutom Birou. I što kad si odvojite malo novaca, pa imate namjeru familiju povesti barem na čisti zrak, na Učku, i baš onda srce vašeg automobila dobije aritmiju.

Motor radi u ritmu ti-da-bu-di-bu-da. Ako je noć bila kišna i vlažna, na pamet vam prvo trebaju pasti kvarovi oko razvodne kape i kablova. Nema li motor namjeru uopće upaliti, a vi uporno verglate, možete samo zakomplicirati situaciju, pa ćete od jednog problema dobiti tri. Možete isprazniti akumulator ili zamastiti svjećice. Nemojte dozvoliti da vaš izraz lica pokazuje nemoć i skine osmjeh s lica ostalih članova porodice. Ne upali li motor odmah ili trokira, odvojite razvodnu kapu od razvodnika pogledajte kako izgleda iznutra.

Ako su prisutne kapljice ili je orošena, vjerojatno ste brzo riješili problem uz pomoć malo WD 40 spreja. Kapu treba obrisati suhom krpom i dobro našpricati. Prije špricanja, ipak još jedanput pogledajte nije li "probijena", tj. nema li površinskog napuknuća. Ako primijetite neke slične tragove, a niste sigurni, zagrebite noktom po sumnjivoj površini.

Osjetite li da nokat zapne, za dva minuta nećete riješiti problem. Ako nije vikend, skočite do prodavaonice rezervnih dijelova. Imate li malo rjeđi auto, nije na odmet razvodnu kapu uzeti sa sobom. No, prije nego je odvojite od kablova, obilježite ih brojevima pripadajućih cilindara. Ne učinite li to, a krivo ih postavite na novu kapu, moglo bi vam se učiniti da možda nije greška do kape, a onda tek počinju problemi, koji vam mogu zagorčati život, jer bi se, od silne želje da čim prije krenete, mogli izgubiti u problemu.

Ne nađete li kapu, odmastite i očistite puknuće, premažite ga lakom za nokte i pustite da se dobro osuši. U većini slučajeva, trik pali. Postoji još djelotvorniji način, ali za njega morate biti opremljeni bušilicom i tankim svrdlom. Na crti puknuća na dva mjesta izbušite tanke rupice, preko kojih onda iskra ne skače tamo gdje je joj nije mjesto ni vrijeme. Kapu drugi dan obavezno zamijenite, jer su to privremena rješenja. Usput prekontrolirajte kablove svjećica. Ako vas trese struja prilikom dodira, ne razmišljajte, trebaju novi. Od raznih varijanti, odlučite se za silikonske. Kvalitetniji su i duže traju.