Ovaj tekst je pisan u subotu, pa ne znam da li će do ovog četvrtka konačno pasti ta dugo očekivana i spasonosna kiša, koja će bar malo spustiti temperaturu. Svaki razgovor počinje konstatacijom kako se ovo više ne može izdržati i da se diše na škrge. A bit će i gore. Svakodnevnim sve većim zagrijavanjem majčice Zemlje, čovjek polako sam sebe vodi u propast. Teško je vratiti zagađenje u neku normalu, a da privreda nekih zemalja ne doživi ozbiljne probleme. Ako zahtjev za smanjenje emisije štetnih plinova ne potpisuje jedna Amerika, bojeći se za svoj napredak, što onda reći za države poput naše? Ekolozi raznim sredstvima pokušavaju ukazati na opasnost od globalnog zatopljenja, pa čak idu tako daleko da osporavaju upotrebu upaljenih svjetala na automobilima i pri dnevnoj vožnji, Statistike su pokazale da je auto daleko uočljiviji kad ima upaljena svjetla, te je tako smanjen broj prometnih nezgoda. Po novom zakonu i u našoj državi će to biti obavezno. Zašto se onda Zeleni bune? Cjelodnevna osvjetljenost automobila donijet će veću potrošnju za otprilike četvrt litre na sto kilometara. Pa što je tu strašno? Za jedan auto ništa, ali pomnoženo milionima, to su tone i tone štetnih sastojaka koji razdiru zemljin omotač. I uključena klima u automobilu proizvodi isti efekt. Za pokretanje klima uređaja, također se motor mora više pomučiti, jer klima oduzima dosta snage, a što se motor više muči, treba više goriva i krug je zatvoren. Zeleni nisu reagirali jer svaki auto nema klimu, ali ako se tako nastavi, ne da će nam trebati samo klima u autu i u kući, nego ćemo je nositi na ramenu. Iako iz početka tretirana kao luksuz, sve više postaje neophodna ljetna sigurnosna oprema. Nemoguće je uspoređivati vožnju sa ili bez klime. U ovim ljetnim gužvama svježina u autu je "melem na ranu". Ne samo da se vozač ugodno osjeća, nego su mu refleksi i pokreti brži, a koncentracija puno veća. Što znači i pola sekunde reakcije prije, nepotrebno je govoriti. U nedostatku klime otvaraju se svi prozori, ventilacija puše na sve strane, efekt je slab a mogućnost propuha maksimalna. No, ni s klimom ne treba pretjerivati. Najveća razlika između vanjske i temperature u autu može iznositi deset stupnjeva. Preko toga riskiramo doživjeti temperaturni šok, naročito nakon izlaska iz ledeno ohlađenje unutrašnjosti na plus četrdeset. Najbolje je prilikom dolaska na cilj s uključenom klimom, istu iskopčati nekoliko kilometara prije kako bi organizam imao blagi prijelaz s jedne na drugu temperaturu. Kao i svi uređaji na automobilu, tako je i taj uređaj tehnički usavršavan. Prve su bile glomazne, nisu imale ekološki plin i bile su ručne. Ručnih je i danas najviše u upotrebi, a sama riječ kaže da im je potrebno ručno namještati temperaturu, te ih po potrebi podešavati. Automatika podrazumijeva utipkavanje željene hladnoće na displeju i ona se konstantno održava i podešava sama. Današnje klime u skupljim vozilima moguće je namjestiti tako da svako od putnika ima svoju temperaturu. Milina! Prilikom kupnje novog automobila, treba dobro razmisliti da li hoćete klimu ili ne. Može se ona i naknadno ugraditi, ali to dosta košta,, a ako to i radite, bolje da ne gledate majstora dok montira, jer ćete bez toplotnog udara pasti u nesvijest, kad vidite kako vam je razvalio novi auto. Centralni dio uređaja je smješten ispod instrument table, pa će vam se činiti da više nikad neće pogoditi stvari vratiti na svoje mjesto. No, uglavnom možete biti bez brige. Takvih poslova se ne hvataju ulični mehaničari, niti im ga treba povjeriti, nego iskusni i spretni meštri. Oni su toliko iskusni da će vam to znati i lijepo naplatiti, pa vas uređaj i ugradnja može stajati i tri tisuće maraka. Ako ste već izabrali tamnu boju karoserije, znajte da takve boje više "upijaju" toplinu i ako vam je auto uvijek parkiran na suncu, a koristite ga svakodnevno po najvećim temperaturama, doplatite za taj koristan uređaj, jer on, već ugrađen košta puno manje. Kako jedno vuče drugo, mislite li da će raditi "dan i noć", bit će bolje da motor bude malo jači, kako vam ne bi nedostajalo snage dok se fino hladite. Za ugradnje i popravke klima uređaja više nije potrebno odlaziti u inozemstvo, a da bi uštedjeli na održavanju, potrebno ju je u zimskom vremenu jednom mjesečno ukopčati, kako bi ostala u dobroj formi.