Ne mali broj vozača prošlog je tjedna ostao prikovan na svojim foteljama gledajući televiziju. Razlog je bila Latinica u kojoj se govorilo o krađama automobila.Iako glavna tema nije bila zaštita od krađe, nego pokušaj rasvjetljavanja da li su u organiziranu krađu upletene neke više sfere i osiguravajući zavodi, čuli smo nekoliko zanimljivih podataka. Nije na odmet spomenuti završno glasanje gledalaca, koji su u frapantnom iznosu od preko devedeset posto prije spomenutima okrenuli palac dolje. Toliko o povjerenju prema onima koji bi trebali štititi interese običnih smrtnika. Nas više zanima onaj drugi, tojest, prvi segment: kako se od krađe osigurati. Nažalost, gledajući priloge, gdje maskirani profesionalni autokradica, otvara Golfa pomoću obične probušene teniske loptice i malo žvakaće gume, sve nade padaju u vodu. U nekoliko sekundi, uz to još objašnjavajući kako se radi, već je bio za volanom željenog automobila. Još je uspio kao pravi profesionalac reći da cijeni jedino one koji se bave isključivo jednom markom automobila. Bravo! Oni koji su gledali, a nemaju namjere okolo krasti, bar će se snaći ako im kada ostane ključ u bravi volana. Onih drugih, koji nemaju časne namjere, a nisu znali za taj trik, treba se itekako bojati. One koji nisu gledali navedeni prilog, sigurno golica, pa misle da će i ovdje pročitati kako to izvesti, ali neće! Iako već postoje sofisticirani alarmi koji prilikom provale u auto jave svom vlasniku na telefon, a on dodatno može prestrašiti provalnike na daljinu pritiščući tipku telefona koja aktivira sirenu, pa i oni koji se u svakom trenutku mogu pronaći, jer su praćeni preko satelita, to je još uvijek skupa stvar, koja se uglavnom ugrađuje u rasne automobile. No iskustva govore da se ipak, vozila s bilo kakvom zaštitom daleko manje kradu. Prema pohvali gosta u emisiji, vlasnika poduzeća za ugradnju alarma, sva vozila u koje su ugradili alarm, još uvijek su kod vlasnika. Podaci govore da je u našoj zemlji zaštićeno tek dvadeset posto automobila. Otprilike isti postotak ima kasko osiguranje. Oni kojima su skupa vozila bila ukradena, a imaju kasko, uglavnom su nezadovoljni iznosima koji od osiguranja dobiju za ukradeni auto, jer im je tržišna cijena uvijek viša. No, osiguravateljski parametri, tablice i postoci su neumoljivi i na kraju obračuna ispadne to što po tome jedino može. Ne kradu se svi automobili za iste svrhe. Mali Fiati Uno, za koje već i vrapci na krovu znaju da se takozvani "master ključ", koji otključava sve Uniće, može relativno lako nabaviti na crnom tržištu, uglavnom služi za noćne vožnje do Opatije, ili pljačke, pa ga se onda ostavi negdje uz cestu. Neki automobili se rastavljaju, pa se prodaju dijelovi. Tako postoji priča da je Pero sastavljao auto, pa je uzeo motor od Golfa, ovjes od Fiata, siceve od Mercedesa. I šta je dobio? Tri godine! Skuplji automobili već imaju svoje kupce dok se pravi vlasnici još voze u njima. Pa kako se zaštiti? Ove silne zaštite već idu na živce: štiti se od sexa, štiti se u kući, zaštiti auto, još malo pa ćemo se morati štiti od sebe samih. Ako se sjećate simpatičnog mađarskog crtića o Gustafu, isti je toliko bio zaljubljen u svoj auto, da nije mogao zaspati ako ga špagom nije zavezao za nožni palac. Vi to svakako nećete učiniti, ali morate znati da i prilika čini lopova. Za mirniji san, ako nemate garažu, pokušajte naći parkirno mjesto na ulici koje je više osvjetljeno. Ako vaš model automobila spada u visokorizične za krađu, isplati vam se navečer prošetati i premjestiti ga iz škuribande, ako ste ga na takvoj poziciji morali popodne ostaviti. Nije dobro na sjedalima ostavljati stvari koje sliče novčaniku, čekovnoj knjižici, torbici ili slično. Netko bi se mogao zaletiti i ne naći ono što je mislio, ali kad je već otvorio, zašto se bar ne provozati okolo. I malo odškrinuto staklo vratiju, bit će izazov, naročito kod starijih automobila, koji imaju već istrošene podizače stakla. Kratko trzaj prema dolje, i evo ga unutra. Naravno da još treba savladati kontakt bravu, ali za one koji znaju, ni ona ne predstavlja problem. No, ponovimo da će bilo kakva zaštita dovesti lopova barem u sumnju, pa će možda odustati. Tako se jeftino može dodatno šipkom blokirati volan, ili polužnim mehanizmom, pedale spojke i kočnice ili skuplja, ali uglavnom nepremostiva prepreka profesionalna blokada ručice mijenjača od specijalnog materijala, koji se ne može rezati, a uz to je mehanizam teško dostupan. No, ako slučajno izgubite ključ, bit ćete neko vrijeme bez auta, jer će vas za izradu novog ključa provjeravati kao da ćete provaliti u banku. Sigurna, ali dugotrajna metoda, a vozilo blokirano. Elektronski alarmi su najrasprostranjeniji, a može se birati između više nivoa. No, onaj koji nema previše novaca, iako bi za takve stvari trebalo biti, može za cijenu materijala od 5 (pet) kuna i ugradnje najviše do sto kuna, postaviti lažnu treptajuću crvenu lampicu, kakvu imaju i profesionalni alarmi, pa nek lopov razmišlja da li će sirena početi zavijati ili ne. ...pa su tako Mujo i Fata u Hrvatskoj ukrali auto bez alarma i lampice i bilo kakve zaštite i prodavali ga u Bosni na sajmu. Mujo je okolo razgledavao, a Fata je bila zadužena za prodaju. No kako je bila neoprezna netko joj ga je iza leđa ukrao, pa je počela vikati: Mujo, Mujo, ode auto! Mujo s druge strane pita po kojoj cijeni? Po nabavnoj!