Iako su noviji automobili skoro neosjetljivi na veće promjene temperature, glede promjene godišnjih doba, oni stariji znaju pokazati znakove neposlušnosti. Pa naravno, reći će netko, ako je auto star preko deset godina i njegovi sastavni dijelovi imaju toliko. A to je kao kod starog čovjeka: s godinama počinju problemi na koje treba biti spreman. Problem je u tome što kako auto stari ili ima više kilometara, više je podložan kvarovima. Obzirom na njegovu vrijednost, ponekad je popravak skuplji nego vrijednost kompletnog vozila. Naravno, ako se radi o težem kvaru i ako se kvar doista popravi kako treba, a ne da se samo "zakrpa". onda se znaju dogoditi situacije kad vlasniku treba stolica ili čaša vode prilikom plaćanja računa. A dogovor je bio "napravite sve što treba". Pa je tako jednom prilikom stranki pregledan automobil i dan predračun na par stotina maraka, a vlasnik je glatko odgovorio: nemam ja toliko, napravite nešto za sto maraka! Smiješno kad ne bi bilo tužno. A kad stane na cesti, ... bem ti majstora. Jedan od težih kvarova bez obzira na starost automobila je pregrijavanje motora. Naravno, ako se odmah po paljenju lampice visoke temperature ili kazaljke u maksimalnom položaju ne stane! Ukoliko ste tako postupili, vjerojatno da će se sav popravak svesti samo na zamjenu neispravnog dijela. Ali ako nastavite vožnju u takvim uvjetima, misleći: ma neće se ništa dogoditi ili imam još samo malo do cilja, možete cijenu popravka i više nego udeseterostručiti. Obično se to ne dogodi, jer bijeli dim koji suklja iz motora više izazove strah da će se nešto zapaliti, ali ima onih koji iz bilo kakvih razloga ipak nastave vožnju, misleći kao narkomani "još samo malo", i unište motor. To se dogodi zato jer se metalni dijelovi motora na previsokoj temperaturi toliko prošire da mora doći do zaribavanja o površinu po kojoj se kreću ili vrte. To se stručno zove diletacija. Tko baš ne razumije tehnički riječnik, evo slikovitog objašnjenja. Mujo usmjerio puhalicu s toplim zrakom u svoje međunožje, pa ga Haso pita što radi. Kaže ovaj, u Večernjoj učili diletaciju, i shvatio je da se tijela na toplini rastežu, a na hladnoći skupljaju. A gdje je Fata? Eno je u frižideru! Da se vama ne bi dogodio problem s diletacijom naravno tehničke prirode, provjerite da li vam sistem hlađenja funkcionira kako treba. Nadajmo se da će nam ventilator hladnjaka raditi više nego inače, jer bi trebalo biti većih gužvi i kolona od turista koji će nam doći. U tu svrhu najprije pogledajte nivo vode ili tekućine u posudicu ili hladnjaku, koji u hladnom stanju mora biti do propisane oznake. Ako svako toliko morate dopunjavati sistem, poduzmite nešto dok je vrijeme. I mehaničarima treba odmor, pa se nemojte čuditi ako baš usred ljeta naletite na poruku "zatvoreno do..." Slijedeće što sami možete ispitati je stanje klinastog remena, koji pokreće pumpu vode. Naravno da ćete supruzi reći da na godišnji uzme i rezervne čarape, iako nije zima, jer zlu ne trebalo, ako pukne remen, omotat ćete oko ramenice radilice i pumpe vode jednu čarapu i tako stići do prvog servisa. Ipak bi bolje bilo da ako primijetite i malu napuknutost ili izlistanost remena, istog odmah zamijenite. Oni koji na motorima više nemaju klinasti remen, a s time ni tako duboke kanale gdje bi čarapa u slučaju potrebe "sjela", neće si moći pomoći ni s hulahopkama, ni s ničim drugim osim originalnim remenom. To su tzv. mikro ili multrib remeni koji su plosnatiji, a s donje strane imaju više kanala. Točno je to da su oni dugotrajniji, ali ne i vječni. Osim propisane dužine, moraju imati i broj kanala koji će odgovarati remenici pumpe vode.