Možda će ponekom vlasniku novijih Golfova IV, naslov zapeti za oko, jer se od milja njihovi ljubimci sada tako nazivaju, no bez brige, riječ je o starim, dobrim Renaultima 4. Svojevremeno su izazvali revoluciju u automobilskom svijetu, iako su osmišljeni kao da ih je konstruitao neki pijani Francuz. Za razliku od uobičajenih modela, usadili su mu na instrument tablu nešto poput ručke kišobrana, kojom se mijenjaju brzine, razmak između prednjeg i zadnjeg kotača nije isti na obje strane, nego je zadnji lijevi van osi zadnjega desnoga za čak pet centimetara, mjenjačka kutija, umjesto iza motora, smještena je ispred itd. No, bez razlike da li je model konstruiran pod jakim utjecajem Dom Perignona, činjenica je da su napravili dobar posao i sve funkcionira savršeno. Zbog svoje izdržljivosti i mogućnosti preklapanja zadnjeg sjedala, kad se dobije veliki ravni prostor, dobio je naziv "mali div". Koliko cementa i građevinskog materijala je preveženo na taj način, znaju samo oni koji su gradili kuće i upotrebom četvorke uštedjeli na kamionskom prijevozu. I zašto sad pisati o pretpotopnom modelu u ova moderna vremena? Pa zato jer nam je i situacija pretpotopna i zato što se još dosta takvih vozila kotrlja našim cestama, a njihovi vlasnici sigurno nisu bili zabrinuti kad se dogodila afera u Riječkoj banci. Iako taj auto ne spada u baš rado pokvarljiva vozila, vrijeme čini svoje i neki dijelovi se ipak kvare ili troše više od drugih. Na sreću, prvo mjesto drži ispušni sistem, koga je lako zamijeniti, a dijelovi nisu baš skupi. Slijedi ga tanki lim karoserije, jer onda nisu poznavali modernu tehnologiju zaštite. Dalje je na listi ovjes, i njegova istrošenja i škripanja, kočnice se i kod drugih slično troše i kvare, a najskuplji popravci motora i mjenjača, potpuno su na kraju top liste, na zadovoljstvo vlasnika, jer za popravke takvih kvarova treba izdvojiti najviše novaca. Počnimo od početka: Ispušni sustavi i kod novijih automobila predstavljaju problem i brzo se "troše". Kod četvorke je poznat karijes zadnjeg lonca, koji često odlazi, kako zbog kvalitete, jer se proizvođači bore da za jeftini auto naprave jeftini rezervni dio, a shodno tome i materijal sigurno nije najbolji, tako i zbog kraćih vožnji, kad se pojavi kondenzacija u loncu, pa unutra ostaje voda, koja ga nagriza. Rješenje bi bilo voziti duže relacije ili pustiti motor da duže radi u mjestu uz dodavanje gasa. Međutim, to sigurno nikome neće pasti na pamet, jer bi uštedom na loncu izgubili na benzinu i trošenju ostalih dijelova. Dakle, iznutra ga baš ne možete sačuvati, ali ako izvana primjetite pojavu hrđe, preduhitrite je čišćenjem i zaštitnim slojem boje otporne na visoku temperaturu. Želite li bilo što otpuštati na sistemu, dobro je dan prije vijke pošpricati sprayom za odvijanje, inače zna biti problema. Vodite računa da su gumeni nosači u dobroj formi, jer ako ispušni sistem visi na svoj težini, puknuti će i bez pojave hrđe. Problemi s karoserijom i prohrđavanjem isti su kao i kod ostalih automobila, ali smo o tome dosta pisali, pa ovom prilikom nećemo. Naročito kontrolirajte novougrađene limarske dijelove, poslije eventualnog oštećenja u nezgodi, jer opet je riječ o cijeni. Većina njih malo košta, ali je njihova kvaliteta vrlo diskutabilna. Zato, nakon eventualne nezgode, tražite od vašeg autolimara da vam ugradi nešto skuplje, ali zato kvalitetnije dijelove. Ovjes je posebna priča kod našeg Diva. Da bi kotači mogli stajati uspravno, brinu se četiri jabučice vilica. Dvije gornje i dvije donje. One podnose najveći dio opterećenja težine prednjega kraja i sila koje se javljaju prilikom kretanja vozila. Da bi se mogle nesmetano okretati oko svoje osi, metalne kugle leže na plastičnim posteljicama, a izvana su zaštićene gumenom zaštitom. Nekada su takvi elementi na sebi imali mazalice, pa su automobili svako toliko odlazili na podmazivanje. Danas toga nema, jer su plastike kvalitetnije i dugotrajnije, ali ipak nisu neuništive. Trošenjem ili puknućem zaštitne gume, kad između plastike i kugle ulazi voda i prašina, javlja se neugodno cviljenje, koje podsjeća na stare kočije. Dođe li do toga, a jabučica nema slobodnog hoda ili "lufta", kako se to kaže u žargonu mehaničara, i k tome je zaštitna guma neoštećena, gotovo je sigurno da ćete to spriječiti tako da u malu injekciju uvučete ulja i ubrizgajte ga kroz zaštitnu gumu. Tako ćete suhu jabučicu vratiti u život i sačuvati je od daljnjeg trošenja. Prije toga se dobro uvjerite o kojoj je jabučici riječ, da ne liječite krivu. Puno brže će cviljenje nestati na donjim, nego na gornjim jabučicama, jer je injekcijom teško doprijeti do vrha, gdje se ona najviše troši. Zato treba kotač svako toliko zakretati kako bi se ulje rasporedilo. Ako već vršite takve popravke, bacite oko na stanje zaštitnih manžeta poluosovina i volana. Nepravodobna zamjena može vas skupo koštati, jer onda samo zamjena manžeta nije dovoljna, nego treba zamjeniti poluosovinu ili mehanizam volana, što je skupo. Dakle uz malo pažnje i održavanja, Četvorka može dugo ostati vitalna. Ako ste ponosni vlasnik maloga diva, a imate nasljednike koji već planiraju neku gradnju, nemojte ga prodavati. Nikad nećete dobiti toliko novaca za njega koliko možete uštedjeti na prijevozu. Volite ga i dalje, pa makar je Slovenac!