Za vozača nema gore stvari nego kad mu auto u vožnji sta­ne, ili ga uopće ne može upaliti. Razloga za nepokretanje mo­tora može biti više, ali što je hladnije sve će više za takve probleme biti kriv akumulator. Akumulator je rezervoar struje, i iz njega struja “teče” prema elektropotrošačima, a najpotrebniji je, a ujedno i naj­više opterećen prilikom samog paljenja motora. Najpotrebniji zato jer se bez njega motor, a ni cijelo vozilo ne bi mogli pokre­nuti, a najopterećeniji zato jer elektropokretač treba najviše struje za svoj rad.

I dok je lijepo i toplo vrijeme može nam se činiti da je s njime sve u redu jer “veselo” vrti, ali padom temperature mo­­gu nastati problemi oko paljenja, jer tada kapacitet, ili slikovito rečeno, snaga akumulatora može pasti i na pola. Ako tome pridodamo gušće ulje u motoru, također zbog nižih temperatura, jasno je da akumulator koji nije u isprav­nom stanju ne može obaviti svoju dužnost. Radi li se o diesel motoru, javlja se dodatni problem, jer dizeleši imaju ve­ću kompresiju od benzinskih motora, pa i tu prepreku treba savladati. Kako ćemo znati da li će akumulator “kihnuti” u nekom nadolazećem hlad­nom jutru? Ako smo vozilo redovito servisirali, pa s time uvijek pro­vjeravali nivo elek­trolita i dopunjavali ga des­tiliranom vo­dom, te ako akumulator nije stariji od četiri - pet godina, vjerojatno da neće biti iznena­đenja s njegove strane.

No, ako se već nakon ljeta osjeti teže vrćenje motora prilikom paljenja, ne bi bilo loše posjetiti autoelektričara i dati mu da provjeri njegovo stanje. Razlog takvoj pojavi može biti i u neispravnom elektro­po­kre­taču, a nakon provjere, zamijenit će akumulator ili popraviti elektropokretač, i vi ćete mo­ći sigurno u zimu, bar što se tih dijelova tiče.

Automobilski akumulator ima napon od 12 volti i šest odvojenih ćelija. Morate li stalno dopunjavati jednu te istu ćeliju, znači da s njom nešto nije u redu. Popravka nema, pa je potrebna zamjena komple­tnog akumulatora.

Prije kupnje pročitajte na nje­govoj naljepnici kapacitet, koji se izražava u Ah - amper satima, te kad su polovi okre­nuti prema vama, s koje se strane nalazi plus pol. Tako ćete ispasti automobilski zna­lac u prodavaonici rezervnih Rdijelova. No, ako se to ne može iščitati, ili zaboravite, nema problema. Dovoljno će biti da kažete model automobila, i njegovu zapreminu, pa će vam prodavač iz kataloga izvući odgovarajući tip. Uz akumulator dobit ćete i garanciju, koja obično iznosi dvije godine. U slučaju njegove neispravnosti u tom razdoblju, ako niste nešto “kemijali”, garancija će vam se vjerojatno uvažiti. Jedino je nezgodno što to, uglavnom nećete moći odmah obaviti u prodavaonici gdje ste ga kupili, nego će vas poslati u ovlašteni servis, što ponekad zahtijeva vremena.

Nerijetko se događa da vo­zači zaborave isključiti svjetla, iako svaki autoelektričar u malo vremena može prespojiti elektroinstalaciju, pa se ona automatski gase isključi­va­njem kontakta ili ugraditi jak akustički signal, koji će vas upozoriti da ih treba isključiti. Ostavljanje upaljenih svjetala, neminovno ima za posljedicu pražnjenje akumulatora i ne­mo­gućnost ponovnog paljenja. Približna vremena pražnjenja akumulatora, mogu se izraču­nati po formuli: kapacitet akumulatora puta napon mreže vo­zila podijeljeno sa snagom trošila. I bez velikih mate­matičkih radnji, dolazimo do podatka da ako akumulator ima 60 Ah, a vi ste ostavili gorjeti poziciono svjetlo, on nakon petnaest sati “izdahne”. U slu­čaju “4 žmigavca”, zato mu je potrebno tek pet sati.