Neki vozači nisu baš zadovoljni kad im se na redovitom servisu zamijene istrošene metlice, jer kažu da su i u takvom stanju za njih dobre, a možda će ih netko, već sutra na parkiralištu posuditi zauvijek.


Kako brišu vaše metlice? Da li kroz vozačko staklo za vrijeme kiše vidite jasno ili samo nazirete ljude i ostala vozila? U otežanim uvjetima vožnje ponekad je problem voziti i sa novim metlicama, a kamo li doći u situaciju da morate ciljati dio stakla kroz koga ćete najbolje vidjeti, i tako gubiti koncentraciju na vožnju. Noćni uvjeti vožnje u takvim prilikama još su teži, jer na loše obrisanom staklu, na kome su neobri­sani tragovi, nailaskom vozila iz suprotnog pravca s upa­ljenim svjetlima, dolazi do loma svjetlosti. U tom tre­nutku, svjetlo se neravno­mjerno rasprši po cijelom staklu, i imate osjećaj da vas je pogodila vatrena kugla. Vo­zeći duže vrijeme u tak­vim uvjetima, oči će vam iz­gledati kao kapule, kako bi rekli naši stari.

Neki vozači nisu baš za­dovoljni kad im se na redo­vitom servisu zamijene is­trošene metlice, jer kažu da su i u takvom stanju za njih dobre, a možda će ih netko, već sutra na parkiralištu po­suditi zauvijek. I tako je to, zamijeniš, ne valja, ne zamijeniš, opet ne valja. Najbolje pitati. Nismo primijetili ni da na tehničkom pregledu baš vraćaju zbog loših metlica, iako je to od velike važ­nosti za sigurnost prometa u kišnim uvjetima. Važno je da brisači rade. No, tu bi svaki vozač morao biti odgovoran jer kupnja novih metlica nije veliki trošak, i ne zahtijeva posjet mehaničaru, osim onima koji u ruci nikad nisu imali ništa osim olovke i kemijske. Takvima je bolje povjeriti zamjenu nekom sposobnijem, nego učiniti štetu. A šteta može biti mala, ako prilikom namještanja no­ve metlice pukne spojna plastika, ali ako vam poluga brisača sklizne iz ruke i svom silom udari u staklo, ajme! Ode staklo. 

Ako u tom slučaju nas­tane oštećenje okrugloga ob­­lika, tj. nema pukotina koje se šire dalje od kruga, popravak moguć i to na ne­koliko mjesta u Rijeci. Ako je situacija obratna, na računu zamjene stakla, koje je li­jepljeno, će biti četiri znamenke, bez lipa. Dakle, op­rezno! Za svaki slučaj, mo­žete na staklo prisloniti deb­lji karton ili dekicu. Ako vam poluga i pobjegne, oni će amortizirati udarac i ošte­ćenja neće biti. Većina da­naš­njih automobila ima brisač i na zadnjem staklu, na koga se ponekad zabo­ravlja. On nije postavljen slu­čajno, pa kad mijenjate prednje metlice, zamijenite i zadnju. Neki umjesto kompletnih metlica mijenjaju sa­mo brisne gumice, što je puno jeftinije, ali ponekad zah­tijeva malo spretnosti, a i konstrukcija metalnog di­jela metlice mora biti is­prav­na.

Kad kroz dvadesetak go­dina budete pričali svojim potomcima da ste u mlado­sti negdje sletjeli s autom, jer vam je otkazao brisač, u čudu će vas pitati o čemu to pričate. Njih u budućnosti očekuje brisanje stakla ne­kim uređajem na bazi ultra­zvuka. Čudno je što već nisu nešto slično izmislili, jer je brisač, uz retrovizor, ostao jedan od malo dijelova na automobilu, koji skoro da nisu promijenili izvorni ob­lik, a strše i smetaju na vo­zilu zbog aerodinamike. No, to će tek doći, a mi ćemo i dalje mijenjati metlice, ali očekujemo da se i nešto oko nas promijeni.