Već smo spominjali benzinske probleme, ali nismo ništa rekli što se događa i kako postupiti kad se greškom u rezervoar nalije kriva "juha". Ne mora biti problem samo u vozaču jer smo prije nekog vremena čitali kako su se na nekim pumpama pojavili čudni "miksevi", a što je rezultiralo zaustavljanjem vozila, ili u najboljem slučaju problemima u vožnji. Sada svi peru ruke, ali netko je sigurno imao koristi. Vjerojatno se tome dosta štucalo, kad su njega ili bližu mu obitelj, spominjali oni koji su doživjeli takve neugodnosti. Sreća da je to rijetka pojava, i dobro je da u ovo vrijeme više nema monopola, pa gorivo možete točiti na više pumpi raznih firmi, a što znači kad se dogodi takav "gaf", najbolje se vidi po padu prometa. No, u ovom ludom, napetom i brzom življenju, nije nemoguće da sam vozač sebi zabije autogol. Pred par mjeseci imali smo slučaj na vozilu koje je prošlo nekoliko servisa, a kvar prekidanja u radu motora nije otklonjen. I mi smo imali malo muke, ali smo kvar riješili kad smo dobro saslušali vozača, koji je rekao da su problemi počeli par stotina metara nakon tankanja. Dolio je samo nekoliko litara, jer je htio imati pun rezervoar, ali natočio je umjesto benzina, naftu! Teško je bilo na velikoj količini benzina prepoznati tragove nafte, ali smo to učinili tako da smo u prozirnu bocu istočili litru njegovog goriva. Nakon nekog vremena, zbog različitih specifičnih težina, goriva su se razdvojila i stvar je bila jasna. Naravno da je kompletno punjenje rezervoara i dovodnih cijevi istočeno, te naliven novi benzin. Posljedica po motor, u takvim slučajevima, nema, osim što je potrebno malo vremena da se s novim gorivom motor povrati. Ne bi bilo loše kod motora koji imaju karburatore, očistiti kućište plovka, gdje je stalno prisutna određena količina benzina, pa bi se nafta mogla zadržati na dnu zbog veće težine, a kod onih s ubrizgavanjem, kontrolirati sondu, lamdu i katalizator. Obratni slučaj, kad se benzin ulije u naftu, ako je to do cca deset posto na količinu nafte, bez problema se vožnja može nastaviti, ali ako je više, i pored toga što će motor raditi, ali s jakom lupnjavom, može doći do oštećenja pumpe visokog pritiska (bosch pumpe), zbog toga što rijedak benzin ne može podmazivati elemente u pumpi. Upravo obrnuto, može zbog toga doći i do zaribavanja. I u tom slučaju treba svo izmiješano gorivo ispustiti iz rezervoara i uliti novu naftu. Tu se javlja ekološki problem, a taj je kamo s neispravnim gorivom! Obično se čeka noć pa se kriomice prolije na neku livadu. Ako to napravite, neka vas u tom trenutku peče savjest, od saznanja da ste jednom kapljicom zagadili tisuće litara vode koje će piti i vaše potomstvo. Nažalost, u našem kraju još ne postoji slično mjesto poput Metisa, gdje možete odbaciti stari metal i plastiku, mjesto za odlaganje starog ulja i opasnih tekućina, pa je bolje takav posao prepustiti serviserima koji imaju ugovore s tvrtkama koje se bave zbrinjavanjem takvih tvari. Česta su pitanja olovni - bezolovni. Skoro svi vlasnici novih vozila znaju da i vrlo mala količina olovnog benzina nalivenog u njihove rezervoare, naravno ako se auto poslije toga stavi u pokret, uništava katalizator, koji ne košta baš malo novaca. Ali ako se i dogodi greška, ali se motor ne upali, posljedica nema, jer je u cijevima još uvijek bezolovni. Treba pozvati vučnu službu i transportirati vozilo u servis, gdje će ispustiti kompletno gorivo, te propuhati cijevi. Teško se na pumpi može pogriješiti zbog različitih promjera ulivnih cijevi, ali se ipak ponekome dogodi. U slučaju da ste neznajući nalili olovni u bezolovni, auto će još bolje vući zbog "jačeg", olovnog benzina, ali vam je u tim trenucima katalizator rekao zadnje zbogom! Nastavite li s redovitom upotrebom takvog benzina, vremenom će stradati i ventili. Ukoliko vozite prosječan hrvatski auto, bez katalizatora, a na pumpi nema "vašeg" benzina, možete uliti bezolovni, ali tako da vam to ne postane praksa, jer iako se ništa trenutno ne oštećuje i u tom motoru ventili izgaraju brže nego obično. Razliku ćete osjetiti u slabijoj vuči i sitnom lupkanju u motoru prilikom vožnje uzbrdo pri malom gasu i naglijem ubrzanju. Lupkanje podsjeća na zvuk stare šivaće mašine, a moguće ga je otkloniti podešavanjem razvodnika u kasniju točku paljenja. Nešto se šuška da Slovenci od Nove godine ukidaju olovni benzin. Ako zaista bude tako, stariji automobili morati će uvijek u bunkeru imati aditiv za pojačanje oktanskog broja benzina, pa će auto bez ikakvih problema ići dalje. To nije nikakva novost na tržištu, a u rezervoar ga se ulije prema tabelici količine. Kako je olovni u startu skuplji, pa plus aditiv, opet će oni bez love dobiti po novčaniku. Pa, zapjevaj sirotinjo!