Pri utvrđivanju uvjeta za sigurno izvođenje radnji vozilom u prometu kandidat (vozač) mora izvršiti provjeru situacije iza vozila preko unutrašnjeg ogledala, a potom i preko bočnih vozačkih ogledala. Provjeru pomoću ogledala kandidat (vozač) mora izvršiti prije uključivanja pokazivača smjera kojima se najavljuje vozačeva namjera i početak smanjivanja brzine kretanja. Pri smanjivanja brzine kretanja podrazumijeva se i davanje znakova drugim sudionicima u prometu pomoću stop - svjetala. Kandidat (vozač) je obvezan, prilikom kretanja u prometu, za praćenje prometne situacije iza vozila koristiti (1) unutrašnje i (2) bočna ogledala. No, ne zaboravimo na provjeru uvjeta u prometu (3) okretanjem tijela i glave. Provjera situacije iza vozila, odnosno provjera situacije neposredno bočno pored vozila okretanjem tijela i glave neophodna je kako bi se ustanovila situacija u prostoru koji se ne može obuhvatiti pogledom u vozačkim ogledalima. Naravno, to je tzv. "mrtvi kut". Provjera "mrtvog kuta" izvodi se neposredno prije pomicanja vozila lijevo ili desno, te prilikom izvođenja bilo koje radnje s vozilom u prometu kod koje je vozač prisiljen mijenjati smjer kretanja. Zahvaljujući takvoj provjeri vozaču je moguće izbjeći eventualna moguća iznenađenja, odnosno moguće je izbjeći prometnu nezgodu zbog pogreške drugih u prometu. U nekim slučajevima, zbog specifičnog položaja vozila, provjera "mrtvog kuta" je i jedina korisna provjera (npr. uključivanje u promet), a pri skretanju kada se presijeca biciklistička staza ili traka ta provjera je nužna i zbog poštivanja pravila prednosti prolaska. Istina je, provjera "mrtvog kuta" u nekim slučajevima i nije nužna za sigurnost prometa, no takve slučajeve je kandidate za vozače gotovo nemoguće uvježbati. Stoga je obveza i instruktora vožnje da tijekom osposobljavanja i ovlaštenog ispitivača da tijekom ispita principjelno zahtijevaju izvođenje ove vještine kod svake radnje.