Ima li za vozača i ponosnog vlasnika paženog automobila gore stvari, nego kad okrene ključ u kontakt bravi svoga ljubimca, a njegov motor se samo lijeno javi i okrene nekoliko puta ili uopće ne daje znakove paljenja? Naravno da ima, ali i to je loša stvar, jer se obično dogodi u hladnim jutarnjim satima, kad to nismo predvidjeli, pa zakasnimo na posao ili pod neboderom od dvadeset katova, kad svi susjedi prolaze pored vas, baš u momentu kad neće. A tako ste hvalili svoj auto. No, nakon novinskih natpisa u posljednje vrijeme o čestim kvarovima na skupocjenim automobilima, sada možete samo odmahnuti rukom i reći da staju i Mercedesi. Nekad su svi takve probleme rješavali guranjem. Danas smo puno pažljiviji, jer znamo da se u većini motora naših vozila nalazi zupčasti remen, koji povezuje bregastu osovinu s radilicom motora. Uz sve prednosti remena, prilikom guranja i naglog puštanja pedale spojke, može doći do njegovog preskakanja na remenici, kada se poremeti odnos položaja navedenih elemenata. Kod nekih motora strada samo remen, ali velika većina doživi havariju u unutrašnjosti, kada je popravak jako skup, jer dolazi do loma dijelova. Cijena akumulatora prema tom iznosu je zanemariva i stoga se isplati ostaviti auto, donijeti novi akumulator, namontirati ga i normalno upaliti. Današnji akumulatori odmah su spremni za rad i ne treba ih prije dopunjavati ni kiselinom ni strujom. Dobro je nakon montaže napraviti nekoliko kilometara pod srednjim okretajima , kako bi "prodisao". Ako dolaskom u prodavaonicu neznate potrebnu jačinu, nemojte se sekirati, jer svaki dućan rezervnih dijelova ima tablice u kojima piše koji tip akumulatora odgovara nekom vozilu. Iznimka su rijeđi i stariji auti. U tim slučajevima pročitajte na starom akumulatoru njegovu jačinu, koja se izražava u amper satima, pa kažemo da ima 45 ili 55, 66 ili 75 itd. Ah. Obavezno zapamtite položaj plus pola i to gledajući akumulator tako da su polovi okrenuti prema vama. U slučaju "krivog"položaja polova, može se dogoditi da će vam odvodni plus kabel i masa biti prekratki i nećete moći pripojiti kleme. Silovanje i natezanje kablova pošto- poto, vremenom može dovesti i do zapaljenja automobila. Ako privremeno postavljate neki posuđeni akumulator, pripazite da ne bude previsok u odnosu na prijašnji. On može leći u kućište, ali ako je previsok, zatvaranjem poklopca motora, isti dodirne plus pol, napravi kratki spoj, i znate što se dalje događa. No, ni to nije najgore, jer se dogodi isti čas, pa je moguće reagirati. Gore je ako je hauba motora izolirana iznutra, pa treba neko vrijeme da plus oguli zaštitni sloj, i onda probije do metalnog poklopca. Tako se auto "sam od sebe", može zapaliti i noću na parkiralištu. Nije uvijek akumulator kriv za nemogućnost paljenja. Prije zamjene, potrebno je provjeriti nivo elektrolita i stanje pojedinih ćelija, ali i elektropokretač i mase. Potrošene četkice ili čahure rotora znaju davati slične simptome nepaljenja, kao i neispravan akumulator. Ono što sami možete provjeriti po pitanju akumulatora, je eventualna oksidiranost priključnih klema na polovima i ispravnost pojedinih ćelija, tj. nivo elektrolita, o čemu smo već pisali. Imaju li priključne kleme na sebi i oko sebe sloj oksidacije ili naslagu osušene kiseline, treba kleme odvojiti od polova akumulatora, te čeličnom četkom i brusnim papirom počistiti do te mjere da dodirne površine na sebi nemju ni traga nečistoće. Tada između, okolo i iznad njih namažite tanak sloj masti, koji će štititi od daljnjeg prodora navedenih nečistoća. Oprez ako vam auto ima kodirani radio. Neznate li šifru, demontažom klema, radio će se zablokirati, a vaši pokušaji njegovog paljenj, uglavnom, preko tri puta, bez unešenog pravilnog koda, rezultirat će problemima u smislu ponovnog kodiranja kod nekih majstora koji se time bave, do pozivanja tvornice u najkompliciranijim slučajevima. Tada budite spremni na razne provjere, jer se takvi podaci daju samo ovlaštenim servisima. Sigurna neispravnost akumulatora, koju možete sami ustanoviti, je kratki spoj ćelije u njemu. Test je vrlo jednostavan, ali morate imati pomagača, koji će pokušati startati motor, a vi ćete gledati kroz otvorene otvore čepova na akumulatoru. Prije toga neka upali duga svjetla, ventilator grijanja i ostale potrošače, pa tek onda okrene ključ. Tada je akumulator najopterećeniji i sigurno će pokazati neispravnost, ako je ima. Ako prilikom paljenja u jednoj ili više ćelija primjetite mjehuriće, znak je da je ćelija u kratkom spoju i od njega više nema ništa te ga možete ga baciti. No, ne bacajte ga bilo kamo, i on je zagađivač okoline, bilo svojim kučištem od plastike, koja se ne razgrađuje, bilo kiselinom koja se nalazi u njemu. Gdje se ona prolije, tu trava više ne raste. Riješit ćete ga se tako da ostavite trgovcu stari, jer oni, uglavnom imaju organiziran odvoz, ili ga zamjenite u servisu, gdje također nećete s njim imati više problema.