Puno vozača ne održava redovito svoja vozila, a time riskiraju da zbog banalnih kvarova potroše i znatno više novaca na šlepanje ili skupe majstore


Nakon što smo si čestitali i zaželjeli puno sreće i zdravlja, pred nama je još jedna nova godina, za koju bi, uglavnom, htjeli da je puno bolja od one prošle. Vlasnicima automobila, a naročito onima koji su u prethodnoj godini imali povećane troškove zbog kvarova ili nezgoda želimo da u 2012. prođu samo s osnovnom troškovima, koji podrazumijevaju redovito servisiranje. Neki od njih, zbog većih kvarova, odlučili su u ovoj godini svakako zamijeniti auto. No, podsjetimo, idealan auto ne postoji!

Pred kraj godine imali smo na popravku Mercedes E-klase star četiri godine, Clio iz dvije i osme i BMW star preko dvadeset godina. Svi su imali ozbiljne kvarove, s tim da se starom BMW-u moglo pomoći koristeći dijelove s autootpada i tako smanjiti troškove, ali za ostala dva automobila pomoći nije bilo. Trebalo je uložiti velike novce ne li ih se vratilo u ispravno stanje. Time ne želim sugerirati da ne prodajete svoje pretpotopne automobile, ali je činjenica da se stari auti češće kvare, no popravci su im kud i kamo jeftiniji nego kad se pokvari noviji automobil, koji se, na sreću, ipak manje kvari. Ali, kad otkaže, za njegov popravak treba dobro zavući ruku u džep. No, kad se stvari ne bi mijenjale, kako kaže moj prijatelj, još uvijek bi sjedili na grani. Nove tehnologije napreduju, pa je za očekivati da se jednog dana automobili uopće neće kvariti, ili kad se budu pokvarili, jednostavno ćemo pokvareni auto predati servisu, koji će ga ili popraviti ili reciklirati. No, do toga će proteći još puno vremena i pitanje je hoće li naše generacije to dočekati.

Do tada, održavajmo naše automobile ispravnima i posvetimo pažnju njihovu održavanju tako što ćemo ih redovito voziti provjerenom mehaničaru ili servisu, koji će znati što i kada treba nešto učiniti kako bi nas naše vozilo besprijekorno služilo. Naravno da ne postoji tako idealan mehaničar ni servis koji bi unaprijed predvidio sve kvarove koji nam se mogu dogoditi. No, redovitim servisiranjima svakako je moguće spriječiti puno problema. Puno vozača ne održava redovito svoja vozila, a time riskiraju da zbog banalnih kvarova potroše i znatno više novaca na šlepanje ili skupe majstore, koji će hitne popravke naplatiti znatno skuplje nego majstor ili servis koji inače servisira vaše vozilo.

U tu svrhu, pustite vašem mehaničaru da na vašem automobilu napravi sve ono što je potrebno, makar vam se činilo, kad vam izrecitira sve što treba, da je skupo.

Za promjenu ulja u motoru i sami znate da je treba obavljati između svakih deset do petnaest tisuća kilometara ako imate stariji auto. Novijim automobilima servisna knjižica diktira zamjenu, koja se može kretati između trideset, pa čak do pedeset tisuća kilometara. Što se samog ulja tiče, ono može izdržati i više od sto tisuća, ali mu kvalitetu podmazivanja kvare ostaci sagorijevanja u motoru, koje je nemoguće izbjeći.

Dok se nekad filtar ulja mijenjao prilikom svake zamjene ulja, u današnja vremena proizvođač preporučuje prilikom svake druge. No, to je premala stavka, što se novaca za filter i posao tiče, da ga ipak ne bi svaki puta zamijenili, obzirom na ponekad upitnu kvalitetu goriva i ulja u našoj regiji, budući smo, što se Europe tiče, još uvijek negdje na periferiji.

Svjećice će stariji automobili mijenjati na desetak tisuća, a neki noviji ih neće trebati ni na šezdeset. Filtre zraka na starome Golfu ili Stojadinu treba već na deset-petnaest tisuća promijeniti, ako zbog ničeg drugog, onda zbog toga što su ga zaprljale uljne pare iz motora i dobro nauljile, pa motor ne može normalno "disati".

Zupčasto remenje i njihovi prateći ležajevi i natezači nisu jeftina stavka u održavanju, ali budući da oni traju od osamdeset pa do sto pedeset tisuća prijeđenih kilometara, zavisno od preporuke proizvođača, obavezno ih na propisanoj kilometraži treba zamijeniti. Bez obzira na prijeđene kilometre, zupčasti remen ima vremenski rok trajanja, pa nakon pet godina treba prepustiti mjesto novom.

Disk pločice i diskovi nemaju vremenski rok, ali u današnje vrijeme skoro svaka druga zamjena disk pločica podrazumijeva i zamjenu diskova, jer su današnji materijali disk pločica, od kada je izbačen azbest, takvi da više troše diskove.