Najlakše je sjesti u auto, pritisnuti gas i potjerati ga koliko može. Ali Svijet nije ravna ploča, kako se nekad tumačilo, a osim toga postoje i zavoji, i još k tome vozila ili ljudi koji dolaze iz suprotnog pravca. Zato su izmišljene kočnice koje služe da automobil zaustave kad je to potrebno, a ne kad se njemu prohtije. Prvi auti ih nisu imali, nije bilo ni potrebno kad su se kretali tri kilometra na sat. No, kad su napredovali do puno većih brzina od deset na sat, već je trebalo razmišljati o zaustavljanju. Prve primitivne kočnice, a za ono vrijeme, revolucionarne izgledale su kao one koje i danas srećemo na zaprežnim kolima koje vuku konji. Njima se kočilo tako što su "vozači" pored sjedala imali jedan veliki vijak s ručicom, čijim su zavijanje ili odvijanjem preko poluge pritiskali drvene pločice na obod kotača. Prohujalo je vrijeme, pa su od klasičnim sistema kočenja, kakve danas poznamo, kočnice skoro došle do nivoa da više neće trebati ni pritisnuti pedalu u svrhu kočenja, nego ćemo to samo morati zamisliti, a elektronika će pokrenuti cijeli sistem i besprijekorno zaustaviti vozilo. Iako je to još uvijek naučna fantastika, sjetimo se onih uređaja koji su isto tako izgledali fantastični pred ne baš puno vremena. ABS je uređaj koji bez obzira na vozačev stalni pritisak na pedalu kočnice, kad bi kotači trebali biti blokirani, ne dozvoljava takve stanje, nego naizmjeničnim popuštanjem tlaka ulja za kočenje u sistemu, kotač tj. gumu dovodi na rub maksimalnog kočenja, a da ne proklizne po asfaltu. Ukoliko vozač ima slabije reflekse, tu je sve češće prisutan BAS sistem, koji, povezan s kompjuterom snima brzinu reakcije pritiskanja pedale kočnice, od momenta dodira do maksimalnog pritiskanja. Kad prilikom dodira pedale elektronika snimi da je prvih par milimetara hoda pritisnuto brže nego inače, što bi značilo da je "frka" i potreba hitnog i oštrog kočenja, i prije nego je vozačeva noga došla do pozicije maksimalnog pritiska, to kočenje je, zahvaljujući pametnim čipovima već obavljeno. Netko će reći da to nije tako strašna stvar i da se tu možda put kočenja skrati jedan metar. Sasvim dovoljno, ako smo time spasili nečiji život. Slijedeća novina su električne kočnice, koje se nalaze u fazi ispitivanja, ali navodno se već uvelike testni automobili voze po svijetu. Tu hidraulika odlazi u povijest, a klasični mehaničari padaju očaj. Neće kod popravka takvih sistema više biti ono "pumpaj, stisni, pusti" kad se ozračuju hidraulični sistemi. Ni pedala neće imati mehaničku vezu, čak ni prijenos kočenja neće putovati žicama, nego će sve biti povezano preko signala, na način kako je to izvedeno kod bežičnih mikrofona. Iako se slijedeće baš ne tiče samih kočnica, Mercedesi već imaju mogućnost namještanja razdaljine prema vozilu koje vozi ispred, pa ukoliko se razdaljina smanji, kočnice automatski usporavaju automobil i tako održavaju željeni razmak, bez da vozač o tome brine. Nije dakako vrijeme, kad ćemo se vratiti u doba kauboja, koji su pijani iz saluna sjedali na konja, a pametno blago ih je dopremilo ravno ispred kuće i još pri tome srušilo na pod na se četveronoške mogu uvući u krevet gdje ih je čekala bijesna Calamiti Jane, pa su čuli svoje. U našem slučaju bit će dosta pritisnuti tipku "home", toliko će se, valjda skupiti snage, auto će se sam upaliti i satelitskom navigacijom doći do odredišta bez prekoračenja brzine, ludih vožnji po zavojima itd. No dok se to ne desi, naše je da pametnom vožnjom i pametnim kočenjem sačuvamo sebe i ostale sudionike u prometu. Nikada ne kočite zadnji čas. To rade samo piloti Formule ili ostalih auto-moto sportova, jer se zna tko zadnji koči, obično pobjeđuje ili izleti iz zavoja. Vas, sigurno ne čeka nagrada od milijun dolara ni veliki pehar, pa zašto se onda dokazivati tamo gdje to nije potrebno. A da se možete zaletiti u tuđi bunker ili izletiti iz zavoja, to je sasvim izvjesno. Samo znajte tamo vas ne čekaju zone za izlijetanje ili hrpe guma koje će ublažiti udarac. U tim momentima malo što možete učiniti, osim razmišljati da li vam je sa socijalnim osiguranjem sve u redu. Naročito to vrijedi za uvjete kad je cesta mokra. Tada se put kočenja može duplo produžiti, a kad auto jednom zapleše ili ga sila inercije gura van ceste, vi ste potpuno nemoćni i samo vas Božica sreće u suradnji s vašom sretnom zvijezdom, ako je imate, može spasiti. Ako nije tako, Sveti Petar vas već čeka s prometnim testovima, da mu i gore ne bi napravili kažin.