Nekoliko godina dalje u budućnosti, za opisati automobil trebat će reći da je to ugodna zatvorena fotelja koju pokreće Sunce i gdje je sav vozačev posao izgovoriti kamo želi ići. Prometnih nesreća više neće biti, jer će računala preko satelita kontrolirati sav promet
Kad bi nekom pripadniku ljudožderskog plemena iz Afrike htjeli objasniti što je to automobil, najjednostavnije bi bilo reći da je to jedna velika kutija metala, plastike, gume i stakla, koja služi za brži dolazak od točke A do točke B. Pokreće ju pakleni stroj, koji stalno treba hraniti magičnom tekućinom kako bi mogao raditi. Dok upravljaš njime, moraš paziti kako to radiš, da se ne bi zabio u drugi auto ili nekoga pregazio. Neukog čovjeka sigurno ne bi mučili elektronikom, ubrizgavanjem, navigacijom i slično. No, nekoliko godina dalje u budućnosti, naš sadašnji opis više neće važiti, nego će trebati reći da je to ugodna zatvorena fotelja koju pokreće Sunce i gdje je sav vozačev posao izgovoriti kamo želi ići. Prometnih nesreća više neće biti, jer će računala preko satelita kontrolirati sav promet i pametni automobili neće voziti prebrzo, neće prolaziti kroz crvena svjetla, pretjecati na punim linijama, niti raditi gluposti po cesti.
To će se dogoditi tek onog dana kada prije spomenuti ljudožderi počnu hodati u odijelima i kravatama i prijeđu na vegetarijanstvo, ali će se dogoditi. Tehnologija napreduje vrtoglavom brzinom, konkurencija je sve jača, Kinezi nadiru i svi se trude, ako ne biti prvi u ponudi nečeg novog, onda barem ostati u skladu s vremenom i imati sve uređaje na automobilu kao konkurencija.
Sjetimo se samo starog Stojadina, koji još vozi, pa ga usporedimo s današnjim automobilima. Što je najvažnije, od početka njegove proizvodnje nije prošlo strašno puno vremena. I dok se nekad kvaliteta pojedinog primjerka određivala na način da je bio bolji onaj kome su se bolje zatvarala vrata, današnji proizvođači ni ne smiju pomisliti da padnu na tako banalnim stvarima. Dapače, pojavi li se na pojedinom modelu greška na nekom sigurnosnom dijelu automobila, proizvođač povlači tisuće automobila na doradu ili zamjenu dijela u ovlaštene servise. To su ogromni troškovi, no, i jedan ozbiljniji kvar ili, ne daj Bože, smrtna posljedica, prouzročili bi veliku financijsku štetu proizvođaču.
U odnosu na Stojadin ili Yugo, današnji najlošiji automobili deset koplja su bolji od navedenih Zastavinih perjanica. Ipak, trebalo je imati hrabrosti izvesti određenu količinu na američko tržište, gdje su se sprdali s njima i poklanjali ih kupcima koji su kupili malo skuplji auto, kao što danas dobijete kacigu ako kupite skuter. Još je po američkim zakonima morao imati naljepnicu na staklu da nije nepropustan, tj. da se prilikom kiše može dogoditi da vam poplavi unutrašnjost. To je onda bilo tako i nikom ništa... Ako si u bivšoj Jugi htio kupiti takav auto, trebalo je požuriti s uplatom, jer ako nećeš, "ima tko 'oće"!
Današnji automobili se bez gomile elektronike ne mogu ni zamisliti. Sistemi protiv blokiranja kočnica, protiv proklizavanja, zračni jastuci koji izviru sa svih strana, sve je to tek mali dio ponude gotovo svih modela. Da ne govorimo o višim klasama, gdje su tehnologije i ponuda takve, da samo treba imati novaca i zaželjeti. Sve je moguće, samo plati. Uz takve automobile vezan je i vic kad je mladi Talijan toliko brzo vozio po autoputu da radar nije mogao zabilježiti brzinu i na sudu nisu imali dokaz pa ga nisu mogli ni kazniti. Ipak je Talijan dobio masnu kaznu, ne za brzu vožnju, nego zato jer je letio prenisko. Šalu na stranu, ali zahvaljujući takvim automobilima i oni "normalni" polako dobivaju svu opremu i prateće uređaje, koji su im do jučer bili nezamislivi. Što je oprema standardnija i što se više ugrađuje, manje košta. Neki uređaji su već postali normalan dio automobila i više se ne svrstavaju pod "opcije", a na obaveznu ugradnju nekih sigurnosnih uređaja, poput ABS-a ili zračnih jastuka proizvođače tjeraju i zakoni o sigurnosti automobila.
Današnjim crash testovima uništi se na desetke komada prije nego auto krene u serijsku proizvodnju. To sigurno ima veliko opravdanje, jer i jedan spašen život u prometnoj nezgodi puno znači. Sudar koji je nekad rezultirao sigurnom smrću, danas uz silnu tehniku samozatezajućih sigurnosnih pojasa, zračnih jastuka, pojačanja u vratima i predviđenim zonama za deformaciju na karoseriji, prouzroči uglavnom samo šok i manju ozljedu. No, dok ne dođemo do onih pametnih automobila s početka priče, neka vozači budu pametni i tako doprinesu sigurnosti na cesti. A što se Yuga tiče, evo jedan dobar „oglas“ iz Burze: „Prodajem dijelove za Yuga. Pogledati od Kantride do Preluke!“