Najbolji servis ne postoji! Jedan je dobar, ali skup. Drugi je temeljit, ali spor. Treći je jeftin, ali neozbiljan. Četvrti nije loš, ali mijenja što treba i ne treba i tako unedogled. Ništa čudno, slično je kod svih zanata, samo što smo svi posebno osjetljivi kad je naš dragi auto u pitanju


...ah da, još o servisima. Najbolji servis ne postoji! Definitivno! Slušajući razne priče vozača koji svaki put idu drugom majstoru na popravak ili tragaju za idealnom radionom ili servisom, to je potvrđeno. Jedan je dobar, ali skup. Drugi je temeljit, ali spor. Treći je jeftin, ali neozbiljan. Četvrti nije loš, ali mijenja što treba i ne treba i tako unedogled. Ništa čudno, slično je kod svih zanata, samo što smo svi posebno osjetljivi kad je naš dragi auto u pitanju.

Ne biste vjerovali koliko neki ljudi brinu o svom automobilu i kako se pojave u radioni svaki put kad nešto i malo zaškripi ili lupne. Potpuno opravdano, jer u pitanju može biti sigurnost svih sudionika prometa, a vozač nije mehaničar i ne može, niti mora, znati što se krije iza svakog sumnjivog zvuka. Zato nije loše nazvati radionu, rezervirati pola sata i pojaviti se na kontroli. Nažalost, takvi su u manjini, za razliku od onih poput mojeg susjeda, koji čeka da mu "otpadne kotač" pa da nešto poduzme. Za one prve kaže da, kad bi sebe pazili kao svoj automobil i redovito odlazili liječniku na kontrolu čim kihnu, u Hrvatskoj bi svi bili puno zdraviji. Susjedovi istomišljenici obično dovezu auto na popravak s više ozbiljnijih kvarova, pa traže da se izvrši defektaža i ustanovi cijena popravaka.

Nije se jednom dogodilo da za popravak treba potrošiti npr. dvije tisuće kuna, a vlasnik hladno kaže: „ Napravite mi koliko se može za osamsto!“ Naravno da se iza svega krije ono što nas najviše muči - novac!

No, ponekad stranka ne želi trošiti, jer je auto pred prodajom, pa to treba poštivati, ali, što ako nedovoljno i nedostatno popravljeno vozilo nakon nekog vremena stane? Prvo što vozaču padne na pamet je njegov mehaničar, a zaboravlja da je vozač bio taj koji je diktirao obim radova. Naravno da nije umjesno uspoređivati, ali to bi izgledalo kao da kirurgu diktirate što mora ili može raditi na operacijskom stolu, pa tko živ, tko mrtav.

Uzmimo za primjer zamjenu zupčastog remena ili, pravilno rečeno, razvodnog mehanizma motora, tj. distribucije. Svaki zupčasti remen ima svoj vijek trajanja, nakon čega ga treba mijenjati, jer nakon proteka kilometraže ili vremena, on polako gubi čvrstoću i elastičnost, pa postoji mogućnost pucanja, kad kod većine modela dolazi do ozbiljnog kvara i velikog troška. Svaka tvornica uz zamjenu remena istovremeno propisuje i zamjenu njegovih natezača i klizača. To su kuglični ležajevi na specijalnim nosačima, napravljeni na način da remen drže stalno napetim. Oni su dosta skupi, pa samo jedan može koštati kao dva, tri remena.

Njihovu neispravnost je lako detektirati, jer već na kratki okret rukom zuje. No, dok se mijenja zupčasti remen, oni mogu biti tihi u radu, što znači da su O.K., ali već nakon par tisuća mogu prozujiti. Zato i postoji pravilo da se mijenja sve u kompletu. Ponekad, zbog nedostatka novca, neki traže samo zamjenu remena, a natezače i klizače će mijenjati kad budu prozujili. Kako takvi obično čekaju zadnji tren za popravak, lako se dogodi da ležajevi toliko prozuje da njihove kuglice ispadnu iz ležišta i oni se raspadnu. U tom momentu događa se ista situacija kao da je pukao remen, što za sobom povlači već navedeni skupi popravak. Tada nije ugodno biti mehaničar koji je pristao mijenjati samo remen da bi udovoljio vlasniku. Tu mogu nastati i nesporazumi oko popravka i cijene, jer se svi ne razumiju u mehaniku, a tu i tamo čuju neki podatak, koji je sličan njihovom problemu, pa misle da isti problem na svakom autu ima isto rješenje i cijenu. Kad smo se već uhvatili razvodnog mehanizma, spomenimo da npr. Fiat Uno ili Punto s fire motorom, nemaju nikakvih posljedica ako im zupčasti remen pukne ili preskoči. Dovoljna je zamjena remena ( i natezača ) i vrlo brzo sve je ponovo u redu. Kod većine drugih automobila, obavezno se nakon pucanja remena iskrive ventili, za čiju zamjenu je potrebno demontirati glavu motora i obaviti sve radnje oko nje. Razlika u visini popravka jednog i drugog primjera može biti i veća ne deset posto, nego deset puta. To ne znači da sada svi trebaju kupovati vozila s takvim motorima, nego da redovito održavanje automobila i preporuke mehaničara, koji žele raditi po pravilima struke, mogu smanjiti kasnije izdatke za popravak, ma koliko vam to izgledalo skuplje prilikom redovitog održavanja.

Uzmemo li primjer spojke ili kvačila, danas neki proizvođači kao rezervne dijelove ne isporučuju samo pojedine komponente, nego isključivo kompletan "set", koji obuhvaća lamelu, potisnu ploču i potisni ležaj. Pa je kolegi u radionu došao vozač, koji je tražio samo zamjenu lamele. Na odgovor da on mijenja samo kvačilo u kompletu i još sajlu, pa na sve i daje garanciju, čovjek se okrenuo i otišao. Jedna stranka je nepovratno izgubljena, a sve u namjeri korektnog popravka...