Pokušate li odviti neki vijak, a on je "zapečen", bez spreja WD-40 ili nekog sličnog to vam neće uspjeti. Navedeni sprej vam može odlično poslužiti i prilikom vlažnog ili kišovitog vremena, kad motor neće upaliti, a razlog su loši kablovi svjećica, probijanje razvodne kape ili neki slab kontakt
Ako vratimo film unazad, sve do vremena kad su našim cestama vladali Fićo i Stojadin, sjetit ćemo se da su, naročito prilikom dužeg puta, najviše mjesta u bunkeru zauzimali rezervni dijelovi, koji su se na tim automobilima često kvarili. Rijetko koji Fićo nije imao rezervnu prirubnicu poluosovine ili gumigelender, a ni poluosovine nisu bile rijetkost. Razlog je, naravno, bio u čestim kvarovima tih dijelova i nemogućnosti da se nađu u prodaji uvijek kada zatrebaju. Osim toga, neki vlasnici su se toliko specijalizirali u popravcima, da nije bila rijetkost uz cestu vidjeti vozače kako leže ispod automobila i nešto šarafe.
Danas se situacija promijenila, ne zato što smo postali komotniji, pa nam se ne da "čačkati" oko automobila već odmah zovemo HAK ili šleper, nego zato što se na cesti s novom generacijom automobila malo što može popraviti. Osim specijalnih alata, bez kojih kod nekih modela ne možete skinuti ni filtar zraka, rezervni dijelovi su postali tako komplicirani da prilikom naručivanja, slikovito rečeno, samo što ne morate znati broj cipele onoga koji ga je montirao na auto.
No, neke stvari će ipak još dugo biti u našima bunkerima, posebno zato što se nikako ne možemo "odlijepiti" od činjenice da je prosjek starosti naših automobila iznad deset godina.
Iako je dizalica standardna oprema svakog automobila, mnogi vozači ili ne znaju da postoji ili je ne mogu pronaći u automobilu. Pretraže sve i svugdje, no ona se u današnjim vozilima najčešće nalazi u sklopu rezervnog kotača, gdje je i ostali alat koji se dobiva uz vozilo. Često je tako spakirano, da će vam nakon vađenja bilo kojeg dijela tvorničke opreme trebati dosta živaca da sve to ponovo vratite na mjesto. Iskorišten je svaki milimetar prostora. Naći ćete tu i izvijač ili "šrafciger", ključ za otpuštanje vijaka kotača i... gotovo. Nekad standardna oprema, ključ za svjećice, sve je manje prisutan, jer je razmišljanje tvornice da amater njime može napraviti više štete nego koristi, a ako za demontažu svjećice ponekad morate poskidati "pola motora", onda to postaje nemoguća misija. Dizalica nam je, naravno, potrebna prilikom zamjene kotača kad se probuši guma. I ona će brzo nestati iz bunkera, jer se već voze automobili, za sada više klase, koje nemaju ni rezervni kotač, pa što će im onda dizalica. Nedostatak rezervnog kotača nadoknađuje se novom vrstom guma koje i nakon bušenja mogu prijeći stotinjak kilometara i to čak brzinom do osamdeset kilometara na sat. Naravno da vi ne raspolažete takvim novim tehnologijama, ali za vaše potrebe sasvim će dovoljno biti da u bunker ubacite sprej za krpanje guma, koji će vam, ako gumu baš niste razderali, biti od velike koristi. Jednostavno treba kotač postaviti tako da ventil gume bude s gornje strane, naviti cijev spreja na ventil i ispustiti sadržaj spreja u gumu. On će istovremeno začepiti mjesto propuštanja i napumpati gumu. Važno je da odmah nakon punjenja krenete voziti kako bi se sadržaj rasporedio po cijeloj unutrašnjosti. To nije trajno rješenje, pa kad dođete na odredište, vulkanizer mora učiniti svoj dio posla.
Ako vam se guma probušila po mraku, teško da ćete vidjeti bilo što učiniti. Zato je dobro imati i baterijsku lampu, no svako toliko treba provjeriti njezinu ispravnost, jer se zna dogoditi da se baterije isprazne, pa od nje nema nikakve koristi. Ako je bunker vlažan, kontakti mogu oksidirati, pa opet ne svijetli.
Zavisno od vaše privrženosti mehanici i starosti vašega vozila, nije loše u bunker ubaciti kombinirana kliješta, ključeve deset, trinaest i sedamnaest. To su standardne veličine koje vam mogu trebati. Treba li vam nešto više od toga, vjerojatno će se raditi o zahtjevnijem popravku, koga će ipak trebati obaviti u radioni. Pokušate li odviti neki vijak, a on je "zapečen", bez WD-40 spreja ili nekog sličnog to vam neće uspjeti. Navedeni sprej nije koristan samo za odvijanje, nego vam može odlično poslužiti prilikom vlažnog ili kišovitog vremena, kad vaš motor neće upaliti, a razlog su loši kablovi svjećica, probijanje razvodne kape ili neki slab kontakt.
Kad ste akumulator umorili neprestanim verglanjem, trebat ćete "posuditi" malo struje od nekog drugog automobila. To ćete jednostavno izvesti, ali samo ako imate produžne kablove, kojima ćete spojiti dva akumulatora. Da se ne bi nešto dogodilo prilikom takvog paljenja ili, ne daj Bože, požar buknuo iz nekog drugog razloga, vatrogasni aparat bit će sveta stvar.
Ako još u vašem bunkeru imate litru motornog ulja, litru vode i ulja za kočnice, vi ste odgovoran vozač, koje je poduzeo sve da, u slučaju bilo kakvog problema, pokuša sam čim brže riješiti nezgodnu situaciju. No, ima i onih neodgovornih, koji će vam možda zagorčati život, tako što će prouzročiti prometnu nezgodu i kasnije tvrditi da oni nisu krivi. U takvim slučajevima foto aparat će biti od velike koristi! Srećom pa danas gotovo svaki mobitel ima ugrađen i fotoaparat pa je time praktički riješen taj dio opreme...