Dovoljno je odvojiti pet minuta vremena i u vlastitoj režiji provjeriti stanje rashladne tekućine.


Zadnjih dana najčešće pi­tanje za trgovce bilo je "ima­te li antifriza", a za meha­ničare "da li se može odmah zamijeniti". Bilo je i dosta upi­ta za lance, no njih možeš ili ne moraš staviti, ali kad se temperatura debelo spusti ispod ništice, motor bez te magične tekućine često je osu­đen, ako ne na smrt, on­da na dugotrajnije i skupo liječenje. 

Osnove kemije kažu da je to tekućina koja sprječava vodu da promijeni svoje agregatno stanje i pretvori se u led. Kako se voda pre­laskom u led počinje "deb­ljati", a prostor hlađenja mo­tora je zatvoren i ograničen, nešto u motoru mora stradati, tj. puknuti, jer se led proširuje i djeluje na stjenke bloka ili glave motora i tu stvar puca. Svaki motor ima sigurnosne čepove baš za takve slučajeve, koji bi prvi trebali puknuti odnosno trebali biti izbijeni. No to često nije slučaj, nego oni i dalje ostaju na svojim mjestima, a pucanje se dogodi na nekom drugom mjestu. 

Ako dođe do izbijanja če­pa bloka, kvar je lakše nara­vi, jer se nabijanjem novog čepa, motor vrati u prvobitno stanje. Nekome je teško shvatiti da je moguće ledom razbiti ili puknuti stjenku metala na bloku ili glavi de­belu i pet milimetara. No oni kojima se to dogodi, više neće sumnjati. I tu ima bolja i lošija varijanta. Nekada su se za svako pucanje bloka, motori morali demontirati iz vozila, jer je bio one­mo­gućen pristup puknutom mjestu aparatom za varenje.
 
Ako ste imali sreće, pa je blok puknuo na vanjsku stra­nu, neće biti potrebna varenja i vađenje i rastav­ljanje motora, nego će se to riješiti jednom od mnogo­brojnih sredstava za hladno varenje ili jako lijepljenje. 

To je bolje je i to nego da je blok puknuo s unutrašnje strane, pa je kanal vode probio u kanal ulja. To je već ozbiljno. Ima specijalizira­nih radiona koji se bave takvim stvarima, ali ako je do toga došlo, a vaš motor ima neki kilometar, bacite matematiku na papir, pa vi­dite što će ispasti. Ako je zaista potrebno rastavljati cijeli motor, naravno da ne­ćete vraćati stare karike, le­žajeve, brtve, itd.

Sve to košta. Možda je is­plativiji novi - stari motor. A eko test? Što ako ne prođe dogodine pa i njemu treba zamjena utrobe? Opet lova. Nikad kraja! Zvuči malo čudno, no ponekad se u slu­čaju većeg kvara motora isplati prodati cijeli auto za manji iznos, nego gomilati troškove. Tko će ga kupiti? Ne brinite. Ima dečki koji se bave takvim stvarima i koji će naći svoju računicu. Sve to su posljedice nepažnje lijenosti ili neznanja. No, da se to ne bi dogodilo, dovolj­no je odvojiti pet minuta vre­mena i u vlastitoj režiji provjeriti stanje rashladne tekućine. U svakoj proda­vaonici autodijelova možete već za pedesetak kuna kupiti mjerač antifriza, na kojem se, povlačenjem tekućine iz hladnjaka ili dodatne posu­dice može očitati stupanj nesmrzavanja.