Nemojte dozvoliti da vas na kontrolu i pumpanje guma podsjeti tek činjenica da auto na pravcu vuče u stranu.


Možda ste već imali slu­čaj da se zagledate u gumu, kad je kotač okrenut i konstatirate da je jedna polovica gume potrošena, dok ste, po izgledu druge polovice, mo­gli voziti još dvadesetak ti­suća kilometara, što bi bilo skoro dvije godine. Sami ste krivi za takvu situaciju, jer ba­rem jednom mjesečno tre­ba baciti pogled na gume, i to bez ikakvih priprema i alata. 

Kad je auto parkiran i ima dosta svjetla, krajem oka treba prijeći površinom gu­me i vidjeti stanje. Kod većih potrošenosti, nećete morati puno gledati, već će vas auto sam upozoriti da nešto ne štima, bar kad je riječ o prednjim gumama, i to tako što ćete čuti cviljenje već u manjim zavojima. To znači da guma, tj. kotač ne stoji u poziciji, koja mu je tvornički propisana, nego gledajući u pravcu vožnje, ima tendenciju kotrljanja više prema van ili više prema unutra. Tada kažemo da je kotač previše "otvoren" ili "zatvo­ren". U prvom slučaju, otvo­renosti, više će se trošiti unutrašnji dio gume, a ako je kotač zatvoren, vanjski. Ako ste takav kvar primijetili na početku, kompjutersko po­dešavanje ovjesa od stotinjak i nešto kuna, bit će dovoljno da vas riješi daljnjih problema. No ako ste zakasnili, 
za­mjena guma je neizbježna.

 Za navedeni kvar, krivca možete tražiti u vašoj ofan­zivnoj vožnji, kad preko ru­pe na cesti ili ležećeg policaj­ca preletite kao da ih nema ili se na visoki trotoar, pe­njete kao da je sve ravno. Krivica se može tražiti i u potrošenosti elemenata vje­šanja, tj. jabučicama ili si­lent-blokovima. Tada se ko­tači "objese" i uglavnom do­lazi do potrošenosti unu­trašnjeg dijela gume. Zamje­nom neispravnih dijelova, sve se, osim guma vraća u normalu, uz što je dobro otići na kompjutersku kontrolu i eventualno pode­šavanje ovjesa. Gume ćete bespotrebno trošiti i ako imate naviku na semaforima prilikom startanja izazvati pažnju, na način da naglim puštanjem pedale spojke i istovremenim dodavanjem gasa, izazovete njihovo ok­re­tanje u mjestu. Jedno tak­vo "šlajfanje" i potrošili ste ih više nego da ste prešli sto normalnih kilometara. Ali što ćemo, svi smo bili mladi. Dok tata plaća, neka cvili, a poslije će biti pametniji. 
 
Ne održavate li tlak u gumama na propisanoj vrijednosti, ili ih pumpate "od oka", mogu se dogoditi dvije stvari: viši tlak u gumi izaz­vat će njezino jače tro­šenje po sredini, a manji tro­šenje vanjskih dijelova, i to oba podjednako. Nemojte doz­vo­­liti da vas na kontrolu i pumpanje guma podsjeti tek činjenica da auto na pravcu vuče u stranu. Osim nepo­dešenog ovjesa, često je to­me uzrok prazna guma i to na strani u koju auto vuče. 

Neki dan me prijatelj pita što mislim o gumama Good Year? Kažem da su gume OK... a kakva je razlika iz­među tih guma i 500 pot­rošenih kondoma? Good Year je Good Year, a 500 pot­rošenih kondoma je very, very good year...