30.03.2014.
Oštećenja guma
Možda ste već imali slučaj da se zagledate u gumu, kad je kotač okrenut i konstatirate da je jedna polovica gume potrošena, dok ste, po izgledu druge polovice, mogli voziti još dvadesetak tisuća kilometara, što bi bilo skoro dvije godine. Sami ste krivi za takvu situaciju, jer barem jednom mjesečno treba baciti pogled na gume, i to bez ikakvih priprema i alata.
Kad je auto parkiran i ima dosta svjetla, krajem oka treba prijeći površinom gume i vidjeti stanje. Kod većih potrošenosti, nećete morati puno gledati, već će vas auto sam upozoriti da nešto ne štima, bar kad je riječ o prednjim gumama, i to tako što ćete čuti cviljenje već u manjim zavojima. To znači da guma, tj. kotač ne stoji u poziciji, koja mu je tvornički propisana, nego gledajući u pravcu vožnje, ima tendenciju kotrljanja više prema van ili više prema unutra. Tada kažemo da je kotač previše "otvoren" ili "zatvoren". U prvom slučaju, otvorenosti, više će se trošiti unutrašnji dio gume, a ako je kotač zatvoren, vanjski. Ako ste takav kvar primijetili na početku, kompjutersko podešavanje ovjesa od stotinjak i nešto kuna, bit će dovoljno da vas riješi daljnjih problema. No ako ste zakasnili,
zamjena guma je neizbježna.
Za navedeni kvar, krivca možete tražiti u vašoj ofanzivnoj vožnji, kad preko rupe na cesti ili ležećeg policajca preletite kao da ih nema ili se na visoki trotoar, penjete kao da je sve ravno. Krivica se može tražiti i u potrošenosti elemenata vješanja, tj. jabučicama ili silent-blokovima. Tada se kotači "objese" i uglavnom dolazi do potrošenosti unutrašnjeg dijela gume. Zamjenom neispravnih dijelova, sve se, osim guma vraća u normalu, uz što je dobro otići na kompjutersku kontrolu i eventualno podešavanje ovjesa. Gume ćete bespotrebno trošiti i ako imate naviku na semaforima prilikom startanja izazvati pažnju, na način da naglim puštanjem pedale spojke i istovremenim dodavanjem gasa, izazovete njihovo okretanje u mjestu. Jedno takvo "šlajfanje" i potrošili ste ih više nego da ste prešli sto normalnih kilometara. Ali što ćemo, svi smo bili mladi. Dok tata plaća, neka cvili, a poslije će biti pametniji.
Ne održavate li tlak u gumama na propisanoj vrijednosti, ili ih pumpate "od oka", mogu se dogoditi dvije stvari: viši tlak u gumi izazvat će njezino jače trošenje po sredini, a manji trošenje vanjskih dijelova, i to oba podjednako. Nemojte dozvoliti da vas na kontrolu i pumpanje guma podsjeti tek činjenica da auto na pravcu vuče u stranu. Osim nepodešenog ovjesa, često je tome uzrok prazna guma i to na strani u koju auto vuče.
Neki dan me prijatelj pita što mislim o gumama Good Year? Kažem da su gume OK... a kakva je razlika između tih guma i 500 potrošenih kondoma? Good Year je Good Year, a 500 potrošenih kondoma je very, very good year...
Izdvojeni članci
Sezonska kuhinja
Tagliatelle od kestena
Zbog visokog sadržaja škroba, od kestena se može dobiti brašno koje prirodno ne sadrži gluten pa ga možete koristiti u bezglutenskim kolačima, palačinkama, kruhu ili pecivima. Može se koristiti i za pripremu tagliatella, njoka ili palente.
Sezonska kuhinja
Preokrenuti bezglutenski tart od kupusa i mrkve
Evo kako možete pripremiti jednostavan zdravi tart koji je prikladan i za one osjetljive na gluten
Sezonska kuhinja
Kuglof od jabuka i bundeve
Od ove dvije kraljice jeseni napravite sočni kuglof koji odlično paše uz ovo promjenjivo vrijeme vani