Ako do sada niste svom automobilu posvetili malo pažnje pregledavajući ga, njegovim pranjem ipak imate šansu zaviriti u sve kutove, ne biste li otkrili početak hrđe ili oštećenja boje na nekom skrivenom mjestu.


Sjetite se onih lijepih su­botnjih ili nedjeljnih dopodneva, kada smo znali rasturiti cijelu unutrašnjost automobila i bunkera, povaditi tepihe, isprazniti ladice i guš­tati u čišćenju. Nažalost, tempo života nas je natjerao da i takve poslove, koji su nam nekad predstavljali za­dovoljstvo, prepustimo dru­gima.
 
Današnja kvaliteta pranja u praonicama, puno je veća nego je nekad bila, sredstva za pranje i čišćenje na višem su nivou nego nekad, ali ni­kad ni jedna praonica neće moći tako temeljito oprati vaš auto, kao što ćete vi to sami učiniti. Uostalom, ko­liko god se ponekad namu­čili pranjem, to je ipak naše vrijeme, kad možemo pro­bleme potisnuti sa strane i opustiti se na radni način.

Ako do sada niste svom automobilu posvetili malo pažnje, pregledavajući ga, imate šansu njegovim pranjem, zaviriti u sve kutove, ne biste li otkrili početak hrđe ili oštećenja boje na nekom skrivenom mjestu. Ako se vo­zila brzo želite riješiti, on­da vas neće biti puno briga, no ako ste prisiljeni zadržati ga još neko vrijeme, a ne znate do kada, bolje je takve pojave otkloniti i spriječiti na vrijeme. A i krediti nisu tako povoljni, kao što su bili....

Uglavnom za temeljito pranje osigurajte dovoljne količine vode, najbolje pre­ko gumene cijevi spojene na špinu. Naoružajte se dobrim šamponom i ne perite na sun­cu, ni pri vjetrovitom vremenu. Sunce može os­ta­viti fleke, ako niste dobro isprali,a vjetar će nanositi prašinu, kojom ćete ispod spužve strugati lak. Ako vam je lak još uvijek kvalitetan i ne treba nikakvih pop­ravaka, perite šamponom s dodatkom voska. On će zaš­titi lak od štetnih utjecaja. Ne stavljate previše šam­pona u vodu, jer tako nećete bolje oprati auto, nego samo onoliko koliko piše na uputstvu. Nakon toga pravom jelenjom kožicom temeljito osušite cijelu površinu.

Ne bi vjerovali koliko se prašine nakupilo u vašim sjedalima. Lupnite rukom po sjedalu i iz njega će izaći oblak prašine. To zahtijeva dobar usisač, a nakon toga, ukoliko nemate navlake, sprej za čišćenje sjedala. Isti možete koristiti i za tapecir vratiju. Kad potegnete kr­pom, začudit ćete se koliko je prljavštine bilo.

Posebno obratite pažnju na bunker. Za kišnih dana, kada ste ulazili u kabinu, uk­ljučivanjem grijanja nakup­ljena voda je djelomično ili potpuno ishlapila. No, ako vam inače pušta vodu u bunker ili ste više puta odlagali lance za snijeg, onako mokre, ta voda se negdje morala zadržati, i even­tu­alno izazvati početak hrđe. U bunkeru nije bilo grijanja da bi mogla ishlapiti. Nakon temeljitog pranja i sušenja automobila, imajte pri ruci WD 40 sprej njime pošpricajte šarnire vratiju i sve zglobove i osovinice koje vidite na karoseriji automo­bila. On će vam uzvratiti bešumnim zatvaranjem vra­tiju i olakšanim pokreta­njem svih elemenata koje ste pošpricali.

Vjerojatno ćete biti za­div­ljeni vanjskim izgledom svoga vozila, ali kada ot­vorite poklopac motora, či­nit će vam se da posao još nije gotov i da bi još trebalo oprati motor. Ne hvatajte se tog posla. Ako vaš motor ima i malo elektronike na sebi, najgora stvar je uperiti cijev vode ravno u motor i zalijevati. Požalit ćete što ste uopće otvorili haubu. Mo­rate biti srećković, a da vam motor normalno upali i radi. Čak i kod najosnovnijih modela, koji nemaju elektronike, ulazak vlage u pro­stor razvodne kape onemo­gućuje paljenje. Nije da WD ne pomogne, ali vam je bolje ne tražiti vraga, naročito ako vam je auto neophodno potreban već taj dan. Sve što je preporučljivo je, sprejem navlažiti plastične dijelove i očistiti ih, a ako negdje pos­toji veće zaprljanje, onda to treba čistiti lokalno, pomo­ću natopljene krpice. Ugod­no opuštanje!