Zabavu nam prenose naše televizije u jednom od najgledanijih termina. Lijepo se zavalite u fotelju u vrijeme dnevnika i možete promatrati tko je danas bio na potezu. Oni koji stavljaju, oni koji skidaju ili oni koji smiruju?
-Mi ćemo ih skinuti!
-Pa skinite, mi ćemo ih opet staviti.
-Pa stavite, mi ćemo ih opet skinuti!
- Ljudi nemojte.
- Samo dajte, mi ćemo ih staviti.
-Mi ćemo ih skinuti!
-Pa skinite, mi ćemo ih opet staviti.
- Ljudi nemojte…
Ovaj igrokaz od samo nekoliko linija već nekoliko tjedana
uveseljava dobar dio stanovnika drage nam i znane domovine. I što je najbolje,
uopće ne trebaju biti u blizini. Zabavu nam prenose naše televizije u jednom od
najgledanijih termina. Lijepo se zavalite u fotelju u vrijeme dnevnika i možete
promatrati tko je danas bio na potezu. Oni koji stavljaju, oni koji skidaju ili
oni koji smiruju? Ukoliko ste nešto propustili, samo okrenite na program na
dnevnik neke konkurentske TV kuće i imate instant reprizu.
Kako zabava traje već neko vrijeme, populacija je
formirala svoja mišljenja o sudionicima, pa neki imaju i svoje favorite.
Šetnjom po stambenim zgradama u vrijeme emitiranja, pažljivi promatrač može
čuti navijanje.
-I neka su skinuli, tako im i treba! Samo neka skidaju.
Ili:
Pa ovo je već prevršilo svaku mjeru. Pa zašto policija ne
čuva te ploče. Kako im uspije ukrasti ih ispred nosa?
Ili:
Ovo je već ozbiljno. A što ako padnu glave? A što ako se
netko ozlijedi. Tko će onda odgovarati.
Tako da imate dva igrokaza. Onaj koji se vrti na
televiziji i reakcije koje on proizvodi.
O velikoj popularnosti serijala u prilog ide i činjenica
da se ubrzano širi. Nakon Vukovara, novi nastavci snimaju se po raznim
krajevima Lijepe naše. Još kad bi se između mogle ubacivati reklame, od serije
bi se možda moglo zaraditi. Naravno, proizvođači ploča nameću se kao prvi i
logični izbor. Ali tu ima prostora i za proizvođače ljestava, čekića, ograda,
noćnih lampi. Zatim catering, marende, management, organizacija, telefonija,
automobili, motocikli, mopedi, osiguranja, oprema za zaštitu na radu. Mnogo
industrija moglo bi profitirati ukoliko se ovaj trend sa pločama proširi.
I ne samo u granicama Hrvatske. Čitava Europska unija
trudi se uvoditi multikulturalnost. A to je savršeno plodno tlo za novi biznis
izmjene ploča. A tek kad franšiza stigne u ostatak svijeta? Umjesto sirovog
drva i turizma, možda je to spas za naše posrnulo gospodarstvo?
Naravno, kada bi naša industrija izmjena ploča postala
globalni proizvod, možda bi ju trebalo još i dodatno unaprijediti. Prije svega,
može se ubrzati proces izmjene ploča.
Sada je to ograničeno na minimalno jedan dan. Po noći se ploče uklanjaju, a
sljedeći dan se stavljaju nove. To bi se u početku moglo ubrzati tako da se
ploče stavljaju ujutro, zatim se skidaju za vrijeme ručka(kada bi policajci
odlazili na odmor), onda bi ih ponovno stavljali u popodnevnoj smjeni. Noćno
skidanje, bi, naravno ostalo. To je i najzanimljiviji dio serije. Druga,
značajna ušteda bila bi i da se koristi ista ploča. Koju bi skidači, nakon
ritualnog obilježavanja, vraćali stavljačima. Ali treba vidjeti da li se više
isplati to, ili možda da se krhotine skinutih i razbijenih ploča prodaju kao
suveniri obožavateljima. S priljevom stranih oglašivača povećao bi se i
pritisak za bržom izmjenom. Pa bi od dnevne i već navedene poludnevne, došla i
satna, polusatna. Na kraju bi se, kako to u kapitalizmu obično biva, sve
razvilo do svog apsurda, pa bi i skidači i stavljači i miritelji stajali na
istom mjestu ispred kakve javne zgrade i jednostavno jedan drugom dodavali
ploču. Ali, to traži moderno doba. Sve je brzo. Skini. Stavi. Nemoj. Skini.
Stani. Nemoj.
Hoće li taj veliki broj okretaja upropastiti ovu obećavajuću
seriju, ostaje da vidimo u sljedećim nastavcima. Ukoliko da, ne sumnjam da će
maštoviti Hrvati smisliti neki novi izvor prihoda. Jer, kako se to zna reći- u
krizi nastaju najbolje ideje.