U posudicu tekućine za pranje stakla ulijte sredstvo za pranje otporno na smrzavanje, u omjeru kako piše na pakovanju
Prognoze su postale sve točnije, zahvaljujući mnogobrojnim satelitima i metereološkim balonima, koji stalno šalju podatke o promjenama u atmosferi. Nekad davno, kad je radio tek bio izmišljen, meteorolozi su javili o dolasku oštre zime i pogodili. Kad su ih novinari pitali kako su znali, rekli su da su vidjeli Indijance kako već u ljetno doba skupljaju puno drva. Kad su pitali Indijance kako su oni znali, rekli su da su slušali vremensku prognozu! Šalu na stranu, iako će biti još ugodnih dana, zima je na pragu. Kako je s vašim ljubimcem? Pazite li ga ili se oslanjate na činjenicu da možda neće biti tako strašno i da nećete nigdje putovati. Današnje automobile ne treba nešto specijalno pripremati za zimski period, ali neke poslove ipak treba obaviti. Nekoliko generacija iza sadašnjih automobila, pripreme su bile puno opsežnije, pa je čak trebalo i ulje u motoru zamijeniti “zimskim”, tj. rjeđim. Antifriz se mijenjao svaku zimu i na proljeće ispuštao. I tu je bilo problema, jer je znao pjeniti, ako nije bio kvalitetan ili se pomiješao s nekom drugačijeg kemijskog sastava itd.
Danas antifrizi ili kako se sve više nazivaju, tekućine za hlađenje, ostaju u motoru dvije i tri godine i to ljeto i zimu. Ulje motora je takve kvalitete da zadovoljava i ljetne i zimske uvjete. No, ostale su neke sitnice, koje, iako male mogu negdje na putu zagorčati život za volanom. Naravno da je za motor životno važno da antifriz ima dobar “minus”, tj. da je otporan na smrzavanje barem do -15 stupnjeva, ako ne putujete u krajeve s ekstremno niskim temperaturama. Njegova provjera je vrlo jednostavna, i ako vam se ne ide u servis, sami možete izvršiti kontrolu jeftinim instrumentom od pedesetak kuna, kojega možete kupiti u svakoj trgovini rezervnih dijelova. Takve cijene i kvalitete nije precizan u stotinku stupnja, ali i par stupnjeva odstupanja od točnosti, nije bitno, ako ste saznali da li je stupanj smrzavanja -30 ili -5 stupnjeva.
Prije mjerenja, pustite da se motor ohladi. U najgorim i hitnim slučajevima, ako ustanovite premali minus, može se izvući litra vode iz sistema i uliti toliko čistog-koncentriranog antifriza. No, to neka bude iznimka, a kod novijih automobila samo u krajnjoj nuždi. Pobrinite se da nakon puta promijenite kompletan antifriz s ispiranjem sistema hlađenja. Ne zaboravite pogledati nivo u akumulatoru. Nakon ljetnih vrućina, sigurno je ostao bez dovoljno elektrolita u ćelijama. Neki akumulatori novije proizvodnje nemaju tu mogućnost, jer su zatvoreni i nemaju čepova. To su tzv. akumulatori bez održavanja. Bez obzira na to, provjerite makar stanje priključnih klema koje ne smiju biti prekrivene bijelim naslagama, jer postoji mogućnost gubljenja kontakta s polom akumulatora, i u najgorem momentu od paljenja neće biti ništa. Neki ne uspiju odvrnuti čepove na onim akumulatorima gdje je provjera moguća, jer su prorezi za otpuštanje preširoki i preveliki, pa standardni izvijač ne pomaže. Dovoljno je iz džepa izvući kovanicu od kune i njome će se čep odvrnuti bez problema. Nivo u ćelijama mora biti takav da pokriva ćelije nekoliko milimetara. Ako je ispod toga, dopunite destiliranom vodom.
U posudicu tekućine za pranje stakla, ulijte sredstvo za pranje, otporno na smrzavanje, u omjeru kako piše na pakovanju. Ako je sama voda, ista će se na niskim temperaturama smrznuti i vrlo ćete teško brisati staklo, naročito ako su i metlice loše, a nema gore stvari nego voziti u teškim uvjetima i slabo vidjeti ispred sebe.
Ako metlice već pokazuju znakove umora, u smislu puštanja tragova po staklu kod brisanja, promijenite ih. Ne zaboravite lance iz garaže već prebaciti u bunker. Naletite li na dionicu gdje su oni neophodni, nećete si moći oprostiti da ih niste stavili u bunker, a tako im malo mjesta treba. Ako ih još nemate, ne čekajte. Sezona prodaje lanaca je vrlo kratka, naročito za neke dimenzije. Kad ih ima, imaju ih svi, nakon prvog snijega, nekih dimenzija, nitko! Prije puta napunite pun rezervoar. Nikad ne znate gdje će biti zastoj i koliko ćete čekati. Ako se to i dogodi, ugodnije je u zagrijanom automobilu, bez straha da će goriva nestati.