06.03.2003.
Pristup
Učenje vožnje u autoškolama mora se izvoditi u skladu sa stručnim, pedagoškim, didaktičkim, moralnim i etičkim normama. Na žalost svih nas, od svega navedenog nije zastupljeno gotovo ništa. Većini djelatnika u autoškolama nedostaju znanja o poučavanju. Nedostaju im znanja o prometu, pa se događa da budući vozači, nakon položenog testa, bolje poznaju prometne propise u odnosu na one koji su zaduženi za njihovo poučavanje u upravljanju vozilom. A, moralne i etičke norme ponašanja? Svijest, savjest i odgovornost u ovoj djelatnosti gotovo da ne postoje.
A što bi mladi vozači morali naučiti o prometu uz pomoć svojih instruktora vožnje?
Cilj koji se mora ostvariti kroz sustav osposobljavanja je: samostalno i sigurno upravljanje vozilom u stvarnim prometnim uvjetima, uz uvažavanje optimalne sigurnosti, te uz razvijanje solidarnosti, humanih i etičkih odnosa među sudionicima u prometu.
Zadaće koje se moraju ostvariti kroz sustav osposobljavanja u autoškolama:
- upoznati temeljne propise, osnovne uvjete, njihove osobine i steći znanja o zakonitosti odvijanja cestovnog prometa,
- izgraditi pozitivne stavove o prometu, te naučiti kulturna ponašanja,
- izgraditi motrište o točnosti, preciznosti i sposobnosti za primjenu pravila i propisa,
- upoznati prirodna pravila i zakonitosti djelovanja sila na vozilo,
- usvojiti načela defenzivne vožnje u svim uvjetima vožnje,
- razviti svijest o odgovornosti zbog sprečavanja prometnih nezgoda,
- naučiti postupak održavanja vozila i shvatiti značaj tehničke ispravnosti vozila,
- razvijati vještine i navike dobrog i sigurnog upravljanja vozilom,
- shvatiti zakonitosti kretanja vozila i djelovanja sila dok se koći,
- naučiti predviđati opasnost i prepoznati rizične situacije,
- steći sigurnost i samostalnost u upravljanju vozilom,
- razviti osjećaj za racionalnu vožnju i očuvanje čovjekova okoliša, zdravlja i života ljudi,
- usvojiti temeljna znanja i načela pomoći i samopomoći u prometu.