• Moram priznati da baš ne razumijem logiku kupca koji bi kupio 49 % tvrtke a da vlasnik ostane isti onaj koji je bio i do sada, ali na Vladi je sada odluka o prihvaćanju i provedbi tog modela ili njegovim izmjenama ili čak odustajanju od cijele ideje

Još prije desetak godina donesen je zakon o privatizaciji javnih poduzeća, međutim, nije se po njemu baš puno radilo ako izuzmemo privatizaciju INE i HT-a, uglavnom pod izlikom da su potrebna restrukturiranja radi povećanja vrijednosti navedenih kompanija. Na žalost, prema svemu javnosti prezentiranom u zadnje vrijeme, teško da je išta od tih restrukturiranja obavljeno jer se upravo u tim poduzećima ističu velike neracionalnosti u poslovanju i brojne afere, pa će  se očito privatizacija u budućnosti opet nametnuti kao potrebno rješenje.

U ovom trenutku, o tome se očito ne razmišlja ili se barem ne iznosi javnosti, ali se razmišlja o prodaji non core djelatnosti u javnim poduzećima, iako moram priznati da nemam osjećaj kako je to radi pripreme za privatizaciju javnih poduzeća već zbog pokušaja prikupljanja novca potrebnog proračunu.
Hoće li time biti pokrenuto i masovnije restrukturiranje državnih tvrtki kroz privatizaciju "non-core" djelatnosti, te eventualna priprema za privatizaciju pojedinih javnih poduzeća, teško je u ovom trenutku odgovoriti.

Ishod ovakvih procesa, sudeći po iskustvima s prodajom ovisnih društava Hrvatskih željeznica, mogao bi biti neizvjestan jer jedini primjer pokušaja privatizacije non core djelatnosti, u  daleko pogodnijim vremenima za prodaju od današnjih, putem nekoliko ponovljenih natječaja Fonda za privatizaciju, nije dao previše rezultata.
Zbog takvih iskustava sa izdvajanjima i pokušajima privatizacije cjelina koje ne donose dobit, mnoge je i u Vladi iznenadila "žurba" oko pokretanja procesa izdvajanja neosnovnih djelatnosti u Hrvatskim šumama.

Prijedlog koji će biti predstavljen Vladi se temelji na klasičnom izdvajanju neosnovnih djelatnosti, od ugostiteljstva, preko lovstva do upravljanja kamenolomom, u posebne tvrtke. No, iznenađenje je zamisao da se izdvojene tvrtke ne bi u cijelosti ponudile na prodaju nego bi se u prvom valu zaposlenicima ponudio otkup 49 posto kapitala novoformiranih tvrtki dok bi većinsko vlasništvo, a time i utjecaj na strateške odluke te odabir budućeg većinskog vlasnika zadržale Hrvatske šume.

Moram priznati da baš ne razumijem logiku kupca koji bi kupio 49 % tvrtke a da vlasnik ostane isti onaj koji je bio i do sada, ali na Vladi je sada odluka o prihvaćanju i provedbi tog modela ili njegovim izmjenama ili čak odustajanju od cijele ideje...