Ne bacajte akumulator bilo kamo. On je zagađivač okoline, bilo svojim kućištem od plastike, koja se ne razgrađuje, bilo kiselinom koja se nalazi u njemu.


Ima li za vozača i po­nos­nog vlasnika paženog automobila gore stvari, nego kad okrene ključ u kontakt bravi svoga ljubimca, a njegov mo­tor se samo lijeno javi i okrene nekoliko puta ili uop­će ne daje znakove pa­ljenja? Naravno da ima, ali i to je loša stvar, jer se obično dogodi u hladnim jutarnjim satima, kad to nismo predvidjeli. 

Ako dolaskom u pro­da­va­onicu ne znate potrebnu jačinu, nemojte se sekirati, jer svaki dućan rezervnih dijelova ima tablice u kojima piše koji tip akumulatora odgovara nekom vozilu. Iz­nimka su rjeđi i stariji auti. U tim slučajevima pročitajte na starom akumulatoru nje­govu jačinu, koja se izražava u amper satima, pa kažemo da ima 45 ili 55, 66 ili 75 Ah. Obavezno zapamtite položaj plus pola i to gle­da­jući akumulator tako da su polovi okrenuti prema va­ma. U slu­čaju "krivog" po­ložaja po­lova, može se do­goditi da će vam odvodni plus kabel i masa biti pre­kratki i nećete moći pripojiti kleme.
 
Nije uvijek akumulator kriv za nemogućnost palje­nja. Prije zamjene, potrebno je provjeriti nivo elektrolita i stanje pojedinih ćelija, ali i elektropokretač i mase. Po­trošene četkice ili čahure rotora znaju davati slične simptome nepaljenja, kao i neispravan akumulator. Ono što sami možete provjeriti po pitanju akumulatora, je eventualna oksidiranost pri­ključnih klema na polovima i ispravnost pojedinih ćelija, tj. nivo elektrolita.

Imaju li priključne kleme na sebi i oko sebe sloj oksidacije ili naslagu osušene kiseline, treba kleme odvojiti od polova akumulatora, te čeličnom četkom i brusnim papirom počistiti do te mje­re da dodirne površine na sebi nemaju ni traga nečis­to­će. Tada između, okolo i iz­nad njih namažite tanak sloj masti, koji će štititi od dalj­njeg prodora navedenih ne­čistoća. 

Sigurna neispravnost aku­mulatora, koju možete sami ustanoviti, je kratki spoj će­lije u njemu. Test je vrlo jednostavan, ali morate imati pomagača, koji će pokušati startati motor, a vi ćete gle­dati kroz otvorene otvore če­pova na akumulatoru. Pri­je toga neka upali duga svjetla, ventilator grijanja i ostale potrošače, pa tek onda ok­rene ključ. Tada je akumula­tor najopterećeniji i sigurno će pokazati neispravnost, ako je ima. Ako prilikom pa­ljenja u jednoj ili više ćelija primijetite mje­huriće, znak je da je ćelija u kratkom spoju i od njega više nema ništa te ga možete baciti. No, ne bacajte ga bilo kamo, i on je zagađivač okoline, bilo svojim kućiš­tem od pla­stike, koja se ne razgrađuje, bilo kiselinom koja se nalazi u njemu. Gdje se ona prolije, tu trava više ne raste. Ri­ješit ćete ga se tako da ostavite trgovcu sta­ri, jer oni, uglav­nom imaju organiziran od­voz, ili ga za­mijenite u ser­visu, gdje ta­kođer nećete s njim imati više problema.