Obveza kandidata (vozača) je utvrditi smije li radnju uopće izvoditi s obzirom na važeća pravila prometa i značenje postavljenih prometnih znakova. Nakon toga mora se uvjeriti, sagledavanjem situacije oko vozila, smije li to učiniti s obzirom na namjere i postupke drugih u prometu. Naročito je važna provjera situacije iza vozila - uporabom vozačkih ogledala, te provjera "mrtvog kuta" - okretanjem tijela i glave. Provjeru situacije oko vozila kandidat (vozač) ne smije obavljati djelomično ili nepravilno s obzirom na vremenski i prostorni raspored provjera. Za sigurnost odvijanja prometa nužna je provjera situacije oko vozila u točnom vremenskom i prostornom redoslijedu, a za pojedine radnje s vozilom provjera mora biti izvedena na slijedeći način: 1. Uključivanje u promet, zaustavljanje, prestrojavanje, mijenjanje prometne trake, skretanje, pretjecanje, obilaženje i polukružno okretanje u jednom postupku: •provjera situacije ispred vozila, •provjera situacije iza vozila preko vozačkih ogledala, a prije uključivanja pokazivača smjera i smanjivanja brzine kretanja, •provjera "mrtvog kuta" okretanjem tijela i glave neposredno prije promjene položaja vozila. 2. Vožnja raskrižjem: •provjera situacije na svim cestama raskrižja prije ulaska u zonu potpune preglednosti, •provjera u zoni potpune preglednosti, a naročito s obzirom na obvezu poštivanja pravila prednosti prolaska, •ponovna provjera u samom raskrižju ako je raskrižje prostrano pa su točke kolizije znatnije udaljene. 3. Vožnja unatrag: •provjera smije li se započeti izvođenje radnje ili se izvođenje radnje mora prekinuti s obzirom na druge u prometu. Ukoliko kandidat pokuša izvesti neku radnju s vozilom, a nije se prethodno uvjerio da li je smije izvesti, ovlašteni ispitivač upisuje diskreditirajuću pogrešku, a kandidat na ispitu - nije zadovoljio! Ako vozač učini u prometu istu pogrešku, nije pao na ispitu, ali je možda napravio prometnu nesreću!