Ako vozite teži teret, trebate mu pronaći mjesto čim bliže sredini automobila. Tada će stabilnost vozila biti najbolja, a opterećenje pravilno raspoređeno. U slučaju da veća težina ipak mora u bunker, nikako ne zaboravite podesiti visinu svjetala
Sretni smo što je, iza većine nas, ostalo ono vrijeme kad smo na godišnji odmor morali nositi sve potrebno za "preživljavanje", od hrane do morskih rekvizita i tome slično. Razlog su, naravno, bile visoke cijene, a nekad je bilo upitno hoćeš li nešto što ti treba uopće moći kupiti, jer je svega nedostajalo. Hrane danas, hvala Bogu, ima na svakom koraku, nižu se market do marketa, a hvala Kinezima, ima i raznih morskih potrepština po niskim cijenama. Naravno da je kvaliteta upitna, ali za sitne novce, ponekad je bolje kupiti morske rekvizite kad se dođe u mjesto godišnjega, nego vući sve sa sobom, pa da vam zauzimaju mjesto u automobilu, naročito ako je manji.
Prije povratka, možete te rekvizite negdje i "zaboraviti", pa druge godine ponovno. Uostalom, možda vam slijedeće godine neće ni trebati, jer ćete se odlučiti za planine. Sjetimo se jadnih Poljaka, koji više i nisu tako jadni, u ono vrijeme kad su „peglicama“ stidljivo dolazili na Jadran, doslovce sa sobom noseći čak i papir, sol i čačkalice. Automobili su im bili toliko pretrpani, kao da će ljetovati usred Sahare. Danas su „peglice“ zamijenili skupljim i novijim automobilima koji puno manje natrpani stižu na naše more. Hvala, valjda Europi! No, još uvijek ima onih koji sa sobom vole nositi sve ono što su nosili godinama i uspjeli sačuvati od lomljenja, kidanja itd. To se naročito odnosi na one starije, koji su vezani za svaki predmet, a u kineske novotarije nemaju povjerenja. Ti često znaju i pretjerati, jer u bunker ubace i stvari koje neće trebati, ali "nikad se ne zna". Mlađima je dosta par kupaćih gaćica i traperica i to je sve.
Ima i onih koji će usput nešto popravljati na vikendici ili dopuniti namještaj. Nije rijetkost da takvi u bunker natrpaju vreće cementa, koliko ih može stati, pa im auto izgleda kao avion koji upravo polijeće. Ako se vozi teži teret, mora mu se naći mjesto čim bliže sredini automobila. Tada će stabilnost vozila biti najbolja, a opterećenje pravilno raspoređeno. U slučaju da veća težina ipak mora u bunker, nikako ne zaboravite podesiti visinu svjetala, jer će se prednji kraj izdignuti, a s njime i farovi, pa će onaj koji vozi ispred vas dobivati u retrovizor jako svjetlo, koje će mu smetati u vožnji. Mnogi ni ne znaju da u kabini automobila imaju potenciometar - kotačić na instrument tabli s kojim, u tren oka, mogu spustiti visinu svjetla, bez da ih izvijačem podešavaju na samim farovima.
Najvažnije je da prtljaga koju ste rasporedili u automobilu bude dobro pričvršćena i da se u zavojima ne kotrlja po kabini. U takvom slučaju, sva vaša pažnja bit će usmjerena na stvari koje se pomiču i gubit ćete koncentraciju u vožnji. Što to znači u ljetnim gužvama s mnoštvom automobila u prometu, ne treba posebno spominjati.
Ako ste već nakrcali auto do krova, ne zaboravite da vam sigurnosna, obavezna oprema i alat moraju biti na dohvat ruke.
Isto tako, važno je osnovni alat ili aparat za gašenje, ako ga imate, ostaviti negdje pri vrhu ili na mjestu gdje je pri ruci. U svakom slučaju, vaša komocija vožnje mora biti iznad količine prtljage, pa si nemojte dozvoliti da morate vozačko sjedalo, zbog nekog kufera koji je iza njega, micati prema naprijed i tako neudobno sjediti, jer ćete već nakon prvih kilometara postati nervozan vozač, a upravljanje će vam postati otežano. Oni kojima nije dosta mjesta za prtljagu u bunkeru i kabini, mogu je smjestiti i na krov, na krovne nosače. Krovni nosači današnjih automobila su komplicirani i netko tko nije vičan ručnom radu, teško će ih sam montirati, bez obzira na detaljne upute. Čak i kad se montiraju, ponekad ne djeluju sigurno i čvrsto, pa se čini da će otpasti s krova, no, nakon stručne montaže i nekoliko zatezanja, sve sjedne na mjesto. Vrlo je važno kako ćete posložiti stvari. To morate učiniti tako da niže stavite naprijed, a više otraga, kako bi napravili svojevrstan klin i tako olakšali strujanje zraku. Svaki teret na krovu, zbog povećanog otpora, diže potrošnju goriva i pridonosi nestabilnosti vozila. To je naročito opasno kod pojačanog vjetra. Tada vaš auto postaje poput jedrilice na nemirnom moru i teško je njime upravljati. Jednostavno, ali skupo rješenje, je veliki zatvoreni kufer na krovu. U njega stane dosta prtljage i preporuka je onima koji često putuju, a imaju problema s viškom stvari koje prevoze.
Za kraj, iako ne spadaju u prtljagu, prevozite li u autu kućne ljubimce, ne smijete dozvoliti da vam se pas ili mačka za vrijeme vožnje šeću po kabini ili sjede nevezani. I kratki nekontrolirani pokreti, kad bi vam za vrijeme vožnje htjeli u krilo, mogu rezultirati skretanjem s ceste i nezgodom. U takvim slučajevima najbolje je mrežom odvojiti zadnji kraj vozila, gdje će vaš ljubimac imati dovoljno mjesta, a vi neometano voziti.