Najsigurniji test neispravnosti mehaničke pumpe vrši se tako da se iz karburatora izvuče dovodna cijev i da vam netko pokuša startati motor. Ako cijev ostane suha za vrijeme "verglanja", u najvećem broju slučajeva potrebna je zamjena pumpe


Pumpa benzina, kao što joj i naziv govori, služi za dobavu goriva iz rezervoara u sistem „injectiona“ ili karburator, koji su smješteni na motoru. Potrebna je zbog udaljenosti rezervoara od motora i nižeg položaja rezervoara u odnosu na mjesto gdje treba dopremiti benzin. Dok motor ne proradi ili dok se ne ukopča "kontakt", pumpa nije u pogonu. U zavisnosti od početka rada, a i njegovog načina, razlikujemo mehaničku i električnu pumpu. Mehaničku imaju vozila, odnosno njihovi motori koji su opremljeni karburatorom ili rasplinjačem, dakle, stariji modeli. Ona je smještena u bloku ili glavi motora i radi na principu "usisaj - pošalji", tj. u jednom položaju membrana zatvorena u kućištu crpi benzin iz rezervoara, a u drugom ga pošalje karburatoru. To je moguće zahvaljujući ekscentričnoj osovini koja je pogoni i koja se vrti, pa kad poluga pumpe nije na brijegu osovine, događa se usis, tj. povlačenje goriva iz rezervoara, a kad "naleti" na brijeg, to isto gorivo tlači prema karburatoru.

Osim membrane, sastavni dijelovi mehaničke pumpe su i dva ventila, koja se otvaraju i zatvaraju u zavisnosti od potrebe usisavanja ili tlačenja te već spomenuta poluga, koja se naslanja na brijeg osovine. Ono zbog čega se pumpa najčešće kvari je membrana, izrađena od specijalnog, elastičnog materijala otpornog na benzin. Ona vremenom "omlohavi", tj. izgubi elastičnost ili od silnog naprezanja gore - dolje popuca. Iako se za neke modele još i može naći membrana, u pravilu se mijenja cijela pumpa. Stariji vozači znaju kako doskočiti kvaru takve pumpe. Ako se baš ne radi o potpunom pucanju membrane, a motor je zagrijan i uzbrdo jednostavno počinje gubiti snagu, prva pomoć će biti u polijevanju pumpe benzina litrom hladne vode. Od takvog "tuširanja" membrana se ohladi i malo zategne i opet je sposobna dobaviti i tlačiti gorivo. Nije dobro poslije takvog (kratkotrajnog) rješenja stati na pedalu gasa do kraja, jer će se ubrzo dogoditi isto. Bolje je vožnjom na niskim okretajima motora doći do prvog servisa ili bar trgovine rezervnih dijelova. Što se tiče zamjene, ako ste imalo vični alatu, za desetak minuta moći ćete pumpu sami promijeniti. Ono na što treba obratiti pozornost je da pumpa točno odgovara vašem motoru, a prilikom namještanja dovodne i odvodne cijevi goriva, ista moraju sto posto brtviti, tj. ne smije biti nikakvog propuštanja na spojevima, inače može doći do požara.

Ako već mijenjate pumpu, potrošite još malo vremena i nešto kuna, pa promijenite ili ugradite dodatni filtar benzina i to na cijev prije pumpe. Time ste zaštitili pumpu i karburator od onečišćenja koja dolaze iz benzina ili iz dotrajalog rezervoara, koji se počeo ljuštiti iznutra. Neki ga postavljaju na cijev između pumpe i karburatora, no, tada pumpa nije zaštićena od prljavštine.

Najsigurniji test neispravnosti mehaničke pumpe vrši se tako da se iz karburatora izvuče dovodna cijev i da vam netko pokuša startati motor. Cijev se mora odmaknuti od motora da se, u slučaju da benzin ipak poteče, ne bi prolio po motoru. Ako je takav slučaj, kvar nije u pumpi i treba tražiti dalje. Ako cijev ostane suha za vrijeme "verglanja", u najvećem broju slučajeva, potrebna je zamjena pumpe.

Nova vozila, koja imaju injection, tj. ubrizgavanje goriva, opremljena su električnim pumpama. One su puno pouzdanije, no, i desetak puta skuplje od mehaničkih. Njihov rad počinje okretom kontakt ključa i nije potrebno čekati da se motor počne vrtjeti pa da prorade. Prve su bile smještene u prostor motora, ali su vrlo brzo svoje mjesto našle u rezervoaru, gdje su uronjene u benzin. Vrlo su sofisticirane, pa je potrebno da rade u čistom benzinu bez onečišćenja koja ih mogu oštetiti, a popravka uglavnom nema. Još su skuplje ako su smještene u sklop pokazivača goriva. Tada treba mijenjati i kućište plovka, a to nije baš jeftino.

Iako se test ispravnosti električne pumpe može izvesti kao i za mehaničku, u slučaju sumnje dobro napregnite uho i u tišini pokušajte osluhnuti čujete li prilikom ukopčavanja kontakta lagano zujanje iz zadnjeg dijela vozila. Ako je tako, vjerojatno je da pumpa radi, pa greška može biti i u jako zaprljanom filtaru benzina. To se ponekad može otkriti  tako što pumpa ima jači zvuk nego obično, jer se muči potjerati benzin kroz začepljenje. I filtri su kod električne pumpe desetak puta skuplji nego kod mehaničke pumpe, ali se rjeđe mijenjaju. U našim uvjetima ne baš čistog benzina, nije loše prepoloviti vrijeme zamjene u odnosu na tvornički propisano. Ono što možete učiniti u slučaju kvara elektro pumpe je da po njoj par puta lagano udarite rukom, u slučaju da je neispravna zbog nekog lošeg kontakta. Sve ostalo košta...