Najskuplji proizvodi smješteni su na policama u razini očiju gdje je najveća vjerojatnost da ćemo ih zamijetiti. Jeftiniji proizvodi obično se nalaze na (naj)donjim policama
Ulazak u trgovinu, supermarket ili veliki trgovački centar možda je za većinu već rutina kojoj se odajemo svakodnevno, nekoliko puta tjedno ili rjeđe, najčešće kako bismo kupili svakodnevne potrepštine. Ipak, mnogo puta se dogodi da uđemo kupiti nešto što nam je zaista potrebno – kruh npr., a izađemo s još pet-šest drugih stvari. Zašto se to događa?
Velikim dijelom odgovorni su (ako zaboravimo na trenutak da smo ipak u krajnjoj liniji odgovorni mi) brojni „trikovi“ koji se koriste u trgovinama sa svrhom da nas natjeraju na kupovinu nečega što nam ne treba ili da potrošimo što više na određeni proizvod. Takvih „trikova“ ima zaista mnogo i danas praktički postoje stručnjaci koji se bave samo njihovim osmišljavanjem. Donosimo ih nekoliko koji se tiču samog razmještaja artikala u trgovini, a koji se često mogu primijetiti (imate li izvježbano oko i prave informacije) – bez obzira o kakvoj vrsti trgovine se radilo.
Raspoređivanje često traženih proizvoda. Vrlo često ili gotovo uvijek može se primijetiti u trgovinama kako se proizvodi koji se često kupuju i koji su vjerojatan razlog nečijeg dolaska u trgovinu nalaze na samom kraju ili vrlo daleko od ulaza trgovine. Razlog za to je očigledan – da biste došli do kruha, mliječnih proizvoda, mesa i sl. potrebno je da prođete – i to dvaput - kraj velikog broja drugih manje nužnih proizvoda koji će vas mamiti da i njih ubacite u košaricu.
Raspoređivanje proizvoda kraj blagajne. Najviše impulzivne kupovine događa se kada smo već praktički gotovi s odabirom proizvoda koje želimo kupiti i kada smo najranjiviji – za vrijeme čekanja u redu na blagajni. Proizvodi oko blagajne vrlo su pažljivo izabrani i raspoređeni – tako ćete ovdje primjerice naći preskupa osvježavajuća pića (jer smo nakon naporne kupovine već ožednjeli), preskupe čokoladice i male zalogaje (jer smo već i ogladnjeli), šarene proizvode koji će lako privući pažnju djece (jer smo prisiljeni stajati u redu) i brojne DVD-e, časopise i slične proizvode za zabavu (jer nakon napora imamo potrebu opustiti se uz neku laku zabavu).
Raspoređivanje najskupljih proizvoda. Ovdje je pravilo vrlo jednostavno i trgovci gotovo nikad ne odstupaju od njega. Najskuplji proizvodi bit će smješteni na policama u razini očiju gdje je najveća vjerojatnost da ćemo ih zamijetiti. Jeftiniji proizvodi obično se nalaze na (naj)donjim policama.
Kombiniranje skupljih i privlačnijih i jeftinijih i manje privlačnih proizvoda. Ako su jeftiniji proizvodi (koji često imaju manje privlačnu ambalažu) ipak smješteni na višim policama vjerojatno se nalaze okruženi šarenijim proizvodima u boljim pakiranjima i tada je njihova svrha da kupcu pojačaju privlačnost ambalaže skupljih proizvoda