"Jeste li primijetili rupicu?", simpatičan je slogan koji nas svakodnevno bombardira na reklamama. I dok su samo postavljali pitanje, a nisu rekli da se radi o reklami za kavu koja je drugačije pakirana, a nisu rekli da se radi o reklami za kavu koja je drugačije pakirana, pomišljali smo na svakakve rupice, a moj seksualno opterećen susjed mislio je samo na jedno. No, sada je sve jasno, ali moramo reći da vlasnici starijih automobila i dalje tih par riječi ne smiju smetnuti s uma. U starijim autima, rupe su svuda oko nas. Neke vidimo, a neke su još prikrivene i svaki čas će se pojaviti. Tada je bitka s hrđom napola izgubljena, ali nije izgubljen i rat, samo za takav rat trebaju generali (autolimari), a za one pojave kad hrđa nagrize samo površinski, dovoljan će biti pričuvani vojnik (vl.). Ako ste slijedili savjet iz prošlog broja i opskrbili se neophodnim sredstvima i alatom za borbu, neka se oglasi truba i napad može početi. Taj dan isključite telefon, mobitel, ženi recite da za nikoga niste doma i ujutro dobro operite svoj auto. Neka vam komad papira bude pri ruci, pa prilikom svakog nailaska na hrđava mjesta zapišite njihovu poziciju. Zaista bi bila šteta izgubiti vrijeme, a ne uraditi posao od početka do kraja tj. ne zaštiti sve nagrižene površine. Tko zna kad će vam se opet pružiti prilika da učinite isto, a ne treba zaboraviti da nam dolaze vlažni i kišni dani, te snijeg koga će zimska služba topiti solju, a koja je najveći neprijatelj već načetog lima. Dakle, ako je hrđa uznapredovala ili se je boja izdigla, oštrim pokretima grubog brusnog papira treba sav smečkasti, nagriženi dio očistiti do čistoga lima. Nije li to dovoljno, čelična četka još će dublje prodrijeti u nagrižene pore. Ako ste slabi u rukama, bušilica na koju je pričvršćena čelična rotaciona četka, olakšat će vam i ubrzati rad. Pazite da ne budete previše nervozni i da ne napravite rupu tamo gdje je nije ni bilo. No svakako, kao i za dobro plombiran zub i površina mora biti idealno čista i odstranjena sva prisutnost hrđe, jer će se u suprotnom opet javljati na istom mjestu. Kada ste dobro ispuhali i očistili tretiranu površinu, na istu nanesite brzosušenu temeljnu boju. To mnogi često ne čine, pa rezultati nisu zadovoljavajući. Nakon toga treba bojati osnovnom bojom. Za tu svrhu postoje sprayevi s kojima se najlakše radi, ali kako jedan isti tip vozila, različite godine proizvodnje može imati više nijansi iste boje, napr. logično je pomisliti da je bijela samo jedna, međutim postoje deseci nijansi koje se neće uklopiti u osnovnu boju. Zato bi bilo dobro da posjetite nekog autolakirera, oni jači svi imaju miješalice za boje i apotekarske vage, pomoću kojih se zna koliko grama koje treba izmiješati da bi se dobila ista nijansa za boju kojom je obojan vaš auto. Naravno da oni vole miješati po nekoliko kila (više kila = više kuna), ali uz malo vaše ljubaznosti, izmiješat će vam i jedan dec, koji će vama biti sasvim dovoljan za prekrivanje obrađenih mjesta, tako da se skoro neće vidjeti razlika. U prošlom broju bilo je riječi o novim vozilima sa dugačkom garancijom na pohrđavanje. No i tu postoji mogućnost pojave hrđe ukoliko ste kupili polovan automobil, za koga niste znali da je bio karamboliran. Ako popravak nije vršen u ovlaštenom servisu ili kod vrlo pedantnog lakirera, te su ugrađeni limarski dijelovi sumnjive kvalitete, i za vas vrijedi prethodni tekst. Hrđu najviše treba tražiti u najzabitijim mjestima karoserije, naročito u takozvanim "džepovima" tj. tamo gdje voda, sol i blato budu naneseni, a nemaju kuda izaći. Za to je najbolje podno pranje automobila u automatskim praonicama toplom vodom. Smrdi li vam prilikom ulaska u auto po vlagi, a u kabini vam se čini sve suho, odmaknite podnu prostirku i nemojte se začuditi ako tamo nađete znakove novog života. Neki dan preminulom kolegi koji nije bio do kraja očistio bunker od pšenice koju je prevozio, a auto je stajao nepokretan na kiši, suncu, pšenica je iznikla do takve visine da bi mu i profesionalni ratari pozavidjeli. Primijetite li prilikom čišćenja hrđe da se stvara rupica, ocijenite dali je na važnom mjestu za čvrstoću i stabilnost vozila. U tom slučaju odvezite vozilo limaru koji će to profesionalno obaviti, a ako je negdje na "nevažnom" mjestu, možete to sami riješiti plastificiranjem, što nije problem, jer sve upute za rad pišu na ambalaži.