Akumulator je najveći uzročnik problema oko paljenja motora, ali ne mora biti direktni krivac. Neki česti kvarovi alternatora također mogu biti uzrok pražnjenja akumulatora


Ovaj naslov je stavljen samo zato da vas privuče čitanju, jer kad bi pisalo akumulator, možda bi okrenuli stranicu i rekli: „Pa to mi je sve jasno.“

Akumulator doista i je rezervoar, jer iz njega struja odlazi potrošačima na motoru i cijelom automobilu. No, kako svi rezervoari imaju dno, tako bi i akumulator presušio da ga stalno ne dopunjuje strujom njegov stalni životni suputnik gospodin Alternator.

Možda je slučajnost što su oba naziva muškog roda, ali je činjenica da su uloge podijeljene tako da Alternator uvijek daje, a Akumulator uvijek prima. Smrću alternatora ili pojedinih njegovih dijelova, nedopunjeni akumulator ubrzo, zbog žalosti, a naročito zbog nestanka hrane, umire.

No, na sreću, u većini slučajeva dobar aparat za punjenje može ga vratiti u život. Sigurno da mu svako pražnjenje skraćuje život, pa i noviji , ispravan akumulator, nakon nekoliko uzastopnih potpunih pražnjenja, često napusti toplinu svoga doma u prostoru motora, zauvijek.

Bez obzira na održavanje i pažnju, akumulator ima svoj rok trajanja. To je vrlo relativno. Poneki, čak i od poznatog proizvođača, otkaže poslušnost i nakon godinu dana, no, to je u današnje vrijeme ipak rijetkost, ali ako se dogodi, problema nema, jer skoro svi imaju garanciju dvije godine, pa će vam ga u trgovini, nakon pregleda u ovlaštenom servisu, zamijeniti. Jedini uvjeti su da nije mehanički oštećen i da se prilikom pregleda ustanovi stvarna neispravnost, a ne da je razlog nedovoljno punjenje ili nedostatak kiseline.

Često nakon nemogućnosti startanja motora odmah pomislimo na taj važan dio automobila, ali valja znati da, osim pažnje oko dolijevanja destilirane vode i čišćenja priključnih spojeva akumulatora, pozornost moramo posvetiti i ispravnosti njegovog punjenja od strane alternatora. Jer, akumulator je najveći uzročnik problema oko paljenja motora, ali ne mora biti direktni krivac. Neki česti kvarovi alternatora također mogu biti uzrok pražnjenja akumulatora. Primjerice, puknuće remena koji prenosi okretaje s radilice motora na alternator, jer isti ne može vršiti svoj posao ako se ne okreće. Ponekad je i nedovoljna zategnutost presudna, jer se remenica na alternatoru ipak vrti, ali zbog proklizavanja remena ne dovoljno, pa, iako signalna lampica na kontrolnoj tabli ne gori, punjenje ne  zadovoljava. Tako olabavljen remen ispušta zvukove cviljenja, slične onima kad se mački stane na rep. To je vrlo dobar znak da treba napraviti zatezanje.

Ukoliko spadate u one "lako ćemo", pa vas nije briga što se s vašim konjima već duže vremena druže mačke, zatezanje više neće biti potrebno, jer se obavezno mora zamijeniti remen, koji je zbog prevelikog zagrijavanja površina kojima naliježe na remenicu izgubio elastičnost i postao krt. Kao takav, vrlo lako puca i tek onda ste u pravim problemima ako se to dogodi negdje gdje si ne možete pomoći, a obično je to tako.

Kakav akumulator kupiti za vaš auto? Krenete li u prodavaonicu autodijelova, trebate reći samo ime i prezime vašeg automobila i prodavač će vam ili iz iskustva ili preko tablica naći odgovarajući. Vaše je samo da izaberete marku i cijenu. Nađete li se u nekoj trgovini gdje su akumulatori samo usputna roba, pa osoblje nije upoznato s tom problematikom, morate znati koliko je "jak" vaš bivši, a to znači da treba pročitati oznaku s naljepnice na njemu, a tamo piše ili 45 Ah (amper sati), 55 Ah, 60 Ah ili više, uglavnom do 80, za putnička vozila. Dalje je vrlo bitno kako su postavljeni polovi, tj. na kojoj strani je plus pol. To je važno zbog toga što su spojni kablovi takve dužine da ih ne bi uspjeli ukopčati na svoja mjesta ako bi bilo obrnuto. Uvijek se pozicija plus pola odredi tako da se akumulator okrene polovima prema sebi, pa se onda kaže da je "lijevi plus" ili "desni plus".

Za veliku većinu automobila jačina određuje i gabarite, tj. širinu, dužinu i visinu. Ako ste vlasnik nekog egzotičnog vozila s Dalekog istoka, pripazite, jer za njih to, uglavnom, ne važi. Oni su redom uži i viši od klasičnih, pa zamjena za uobičajene zahtijeva doradu nosača, a u neka ih se vozila ni ne može ugraditi. Za sve automobile važi pravilo da se ne trebaju ugrađivati slabiji akumulatori od propisanih, ali nije problem montirati za "broj" jači, npr. umjesto od 45 Ah, postaviti od 50 Ah, ali ne puno više, jer tada postojeći alternator nije sposoban isporučivati povećane količine "hrane.“