To što netko ne želi povući ručnu nakon parkiranja je, u najmanju ruku, besmisleno. Uštedjeti i poštedjeti ne mogu ama baš ništa, s obzirom da se kod stajanja automobila i zategnute ručne kočnice ništa ne troši


Jedan od češćih razloga zbog kojeg vozila ne prođu na tehničkom pregledu je neispravnost ručne kočnice. Iako se tijekom vožnje ne upotrebljava, itekako je važna za osiguranje automobila od pomicanja nakon parkiranja. Neki će reći da je skoro nikad ni ne koriste, ali takvi vjerojatno imaju sreću uvijek parkirati na ravnim površinama. Drugi će dodati da je "štede" tako što mjenjač ubace u brzinu, pa se auto isto ne može pomaknuti. Ovi sigurno griješe, jer uštedjeti ne mogu ama baš ništa, s obzirom da se kod stajanja automobila i zategnute ručne kočnice ništa ne troši. Nasuprot tome, ako je podloga imalo nagnuta, zupčanici u mjenjaču su u bespotrebnom naponu. Naravno da zbog toga mjenjač neće sutra zakazati, ali će biti pod opterećenjem. To što netko ne želi povući ručnu nakon parkiranja je, u najmanju ruku, besmisleno. Osim toga, duže nepotezanje poluge ručne kočnice može dovesti i do blokiranja sajle uslijed stalnog stajanja na istom mjestu. Dovoljna je i mala oštećenost vanjske ovojnice ili starost sajle, pa da kroz oštećenja u nju prodre voda i tako je zablokira.

U zimskim mjesecima, uslijed prisutne vlage između sajle i ovojnice, stvori se led i povlačenje je nemoguće. Znači, onima koji baš ne koriste ručnu, bilo bi dobro svako toliko nekoliko puta povući polugu kad je automobil u mjestu da se sajla malo "prošeta". U većini slučajeva i ručna i nožna kočnica koriste iste obloge kočnica (ferode - pakne), samo je njihovo aktiviranje različito.

Dok se prilikom kočenja nožnom kočnicom ferode uvijek razmiču i približavaju dobošu hidrauličnim putem, podizanjem poluge ručne one čine to isto, ali mehaničkim putem, kako smo već rekli, preko sajle. Često na tehničkom zadnje nožne kočnice budu u propisanim vrijednostima kočenja, a ručna ne, iako koče preko istih feroda. To je zbog toga što se pritiskom na pedalu i hidrauličnim putem dobije veća sila pritiska na doboš, koju ne možemo ostvariti ručno, povlačenjem. No, kada je takav slučaj, ako nije do blokiranosti sajle ili neispravnosti mehanizma, često ferode zahtijevaju zamjenu, jer se uskoro pojave i problemi oko kočenja nožnom kočnicom. Ferode mogu biti neispravne uslijed potrošenosti, ali isto tako zbog promjene strukture materijala feroda, kada one postanu "staklaste", tj. nemaju više potrebno trenje. To se može dogoditi uslijed same upotrebe vozila, jer kočiti se mora, ali i zbog nevraćanja feroda u prvobitni položaj nakon kočenja ili nakon otpuštanja ručne.

Tada ferode ostanu priljubljene uz doboš i tako kilometrima "bruse", a njihova temperatura raste sve do već navedene promjene strukture materijala, kada postanu neupotrebljive za kočenje. Takav kvar može izazvati i blokiran kočioni cilindrić, ali, u tom slučaju, neumoljivi ispitni aparati kočnica na tehničkom pokažu i neispravnost nožne kočnice.

Iako problem s ručnom kočnicom djeluje brzo rješiv i uz mali trošak, često se stvar može zakomplicirati, naročito ako ne želite samo blic popravak da se prođe tehnički. Za saniranje kvara najprije je potrebno demontirati doboš kočnice, koje, ako nemate sreće ili vozite često po "slanim" cestama i nikad do sada nisu bile demontirane, mogu čak i puknuti ili se raspadne ležaj oko koga se okreće. Uz sav specijalni alat, to se ponekad ne može izbjeći.

No, pretpostavimo da je prilikom demontaže sve prošlo u redu, što je i najčešći slučaj. Sada imate preglednu situaciju i odmah možete detektirati razlog neispravnosti. Najprije pogledajte debljinu feroda i njihovu eventualnu "spaljenost". To ćete ustanoviti tako što ćete lagano zaparati izvijačem po ferodi. Ako izvijač proklizne ili zagrebe, a s ferode počnu otpadati sitni komadići materijala, one su pregrijane i više nemaju moć kočenja. Bez obzira na to, ako je debljina ferode manja od dva milimetra ili se neravnomjerno potrošila, one su opet za zamjenu. Odlučite li to izvesti u vlastitoj režiji, mudro je rastaviti jednu po jednu stranu, tj. jednu rastaviti, a drugu ostaviti složenu. To je za slučaj ako niste baš vični takvim popravcima, pa zaboravite gdje je što  stajalo. Ostane li jedna strana složena, dosta će biti baciti pogled na nju i problem je riješen.

Laganim potiskom prema unutra provjerite i ispravnost kočionih cilindrića, Ako se klipići ne pomiču, znači da su blokirani i da ih treba zamijeniti. Isto tako, ako i malo "sline", tj. puštaju ulje, ne dvojite oko zamjene, jer će brzo procuriti i nepovratno uništiti novopostavljene ferode.

Prije montaže, pogledajte doboš i njegovu kočionu površinu. Ako je ona izbrazdana ili ima veliki rub, treba doboš tokariti i izravnati kočioni sloj. Bude li jako izbrazdan, pa bi tokarenjem trebalo skinutu više od jednog milimetra, morat ćete ga zamijeniti, jer više ne udovoljava dozvoljenoj mjeri trošenja. Eto, to je samo jedan primjer kada i jednostavan posao zahtijeva puno više vremena nego ste predvidjeli. A neki dan je stranka došla i rekla: „Možete li mi hitno popraviti ručnu. Pričekao bih pola sata...“