25.05.2014.
Ručna kočnica
Ako se vratimo unazad u vrijeme učenja vožnje i polaganja ispita, prisjetit ćemo se riječi naših instruktora koji su nam ponekad govorili stvari koje smo smatrali nevažnim: namještanje ogledala, podešavanje položaja sjedenja, pogled u retrovizor prije kretanja i obvezno povlačenje ručne kočnice prilikom parkiranja neki su zanemarili.
Ima onih koji misle da će puno uštedjeti, ne povuku li ručnu kočnicu, nego samo ostave vozilo u brzini. Upravo obrnuto. Povlačenjem ručne kočnice, kočione papuče ili kako ih još zovemo "ferode", ništa se ne troše, one se samo stisnu uz doboš i tako osiguravaju da vozilo ostane nepokretno. Ostavljanjem automobila na nizbrdici samo u brzini, pate svi elementi prijenosa, od poluosovina do mjenjača i diferencijala, jer su stalno u napetom stanju. Da je tome tako možete se uvjeriti ako auto pustite na nizbrdici u brzini, a ujutro kad sjednete za volan, najprije potegnite ručnu kočnicu. Tada pritisnite kvačilo. Osjetit ćete kao da je automobil "odahnuo". tj. u cijelom prijenosu popusti napetost. Ponekad ćete ga teško izbaciti iz brzine jer su zupčanici u tako jakom zahvatu, da vam treba više snage na ručici mjenjača. Još nešto treba spomenuti kod starijih vozila, gdje su mjenjači u lošem stanju, ponekad se čini da je ručica u položaju prve brzine, međutim ona potjera zupčanik u mjenjaču samo do pola njegovog uzubljenja i osiguranja u mjenjaču. Dovoljno je da se netko nagne na auto, pa da zupčanik izleti iz ono malo zahvata što ga je imao u mjenjaču i uđe u položaj "lera" Tada treba samo molit Boga da se na njegovom putu ispriječi neko drugo vozilo, a ne čovjek.
Ručna kočnica se nije puno promijenila od vremena kad su povlačenjem drvene poluge na boku blokirali kotač. Sastavni dijelovi su joj sajla i ručica u kabini, preko koje se sajla povlači i tako preko mehanizma širi kočione papuče prema dobošu do momenta blokiranja.
Posebnog održavanja nema, osim što se na servisnim intervalima u zavisnosti od potrošenih papuča, podešava. Ako ne propuste kočioni cilindri na zadnjim kotačima, vijek kočionih papuča je oko pedeset do osamdeset tisuća kilometara, zavisno od kvalitete i načina vožnje.
Današnja vozila imaju kontrolnu lampicu koja signalizira da ručica ručne nije spuštena do kraja, ali ako vam se ipak dogodi da ste vozili "pod ručnom" duže vrijeme, zamjena će biti neminovna, jer ste tada papuče "spalili", tj. materijal od koga su napravljene izgubio je svojstvo trenja i postao "staklen". Takve papuče više ne koče kako treba, ali ne samo kod potezanja ručne, nego i u vožnji, normalnim kočenjem nožnom kočnicom, jer iste rade i za ručnu i za nožnu.
Ne omalovažavajte ručnu kočnicu! Ona je bitan faktor sigurnosti kao i nožna, a kad je povučete, onda neka ne bude povučena do pola, nego je nategnite do momenta kad osjetite da je auto stvarno zakočen. Nježnim i slabašnim rukama savjet da prije potezanje ručne treba jače stisnuti nožnu kočnicu i dok je ona pritisnuta, povući ručnu. Isto tako prilikom otpuštanja. Lakše ćete potegnuti polugu, jer ste nožnom kočnicom već napravili skoro cijelu operaciju kočenja s manje snage, a polugom samo osiguravate da ostane u blokiranom položaju.
Izdvojeni članci
Kućni ljubimci
Torzija želuca
Mali štenci često gutaju zrak dok jedu i kod njih također dolazi do dilatacije želuca, ali ona obično prođe sama od sebe
Kućni ljubimci
Godišnji odmor s ljubimcem
Kod dužih putovanja autom psu možete dati tableticu protiv bolesti vožnje, posebno ako je od onih pasa koji vožnju teško podnose pa u autu sline i povraćaju
Dragi Vi
Stožerna stražnjica
I dok se jedan dio populacije na svakim izborima dvoumi i važe opcije, stožerna stražnjica po inerciji glasa sa svoju stožernu stranku