U moru raznih uzroka prometnih nezgoda, nalaze se ponekad i oni apsurdni, koji se ne tiču ni brzine ni alkohola ni rizičnih preticanja, nego bismo ih blagim nazivom mogli zvati, šlampavost za volanom. To je doista blagi naziv, jer na oko nevažna i glupa sitnica, može dovesti do gubitka ljudskog života. Takva ponašanja primjenjuju oni koji su toliko sigurni u sebe i svoju vožnju, da misle kako u automobilu istovremeno mogu obavljati nekoliko radnji, a da imaju kontrolu nad svima. Kako znamo ljudski je mozak dosta velikog obujma, ali od svega, mi još uvijek koristimo samo nekoliko postotaka njegovih mogućnosti, što bi značilo da čovjek kad obavlja nekoliko radnji, može biti koncentriran samo na jednu. Ono što je Zapad uveo već davno, zaživilo je i na našim prostorima: nema više telefoniranja u vožnji. Ustvari ima, ali ako te uhvate, kazna je tu. Dakle, bez takozvanog "hands free" seta, što će reći uređaja sa slušalicom na uhu i mikrofonom ispred ustiju ili mobitela spojenog preko radio prijemnika, ako želite telefonirati u vozilu, više niste ispravni. Koliko je to opravdano svjedoči i primjer koga sam imao prilike vidjeti i pratiti krećući istovremeno sa semafora. Lik iz susjednog automobila, pomalo mafijaškog izgleda, primio je poziv, koji je, izgleda bio dosta uznemiravajući. U desnoj ruci je držao mobitel, a nedugo nakon poziva, lijevom počeo mlatiti po volanu, vjerojatno prijeteći svom sugovorniku. Već se upalilo zeleno, ovaj nije reagirao, i nakon koncerta sirena vozila iza njega, naglo startao. I dalje je lupao po volanu, što bi značilo da uz desnu zauzetu ruku, vozilo nije imalo šofera, nego je krivudalo lijevo-desno. Sad zamislite jednog brižnića, koji iz suprotnog pravca vozi po svim mogućim pravilima i nastrada zbog takvog dripca! No, nije samo mobitel uzrok takvih mogućnosti. Sve ono što nam otima ruke od volana, veliki je razlog da se izgubi upravljanje nad vozilom. Zato se i vozačko mjesto i uređaji u novim automobilima konstruiraju tako da sve bude na dohvat ruke. Tako napr. komande radio uređaja na volanu i kod najmanjih automobila nisu više neka novost. Možda u budućnosti naprave i uređaj koji će pušačima za volanom prinijeti ustima već zapaljenu cigaretu i usisavati pepeo, pa će tako sav posao oko pušenja biti povlačenje i izbacivanje dima, a nakon popušene cigarete, isti će uređaj uredno ugasiti cigaretu i pospremiti je u pepeljaru. Pušači, što kažete? Takvo nešto ne postoji, al lijepo zvuči! Do njegovog pronaska, oprez, jer vi koji pušite za volanom izazivate dvostruko više nezgoda, nego oni koji ne puše! Pokušajte samo nabrojiti koliko puta skrenete pogled s ceste i gubite koncentraciju za samo jednu cigaretu. Trebate naći kutiju cigareta u pretincu, izvaditi iz nje samo jednu cigaretu, obično ih sa istrese više, pa ih morate kupiti po sjedalu.Ako nemate upaljač u autu, tražite ga u džepu. Nađete ga pa ne pali, pa ga lupate, ne bi li možda proradio, palite cigaretu, pa plamenom morate pogoditi vrh, cigareta se upali, ispred vaših očiju je dim, koji vam zaklanja pogled, otresete pepeo, ali vam on padne po hlačama, otresete hlače, auto i dalje vozi. Ili bi se to moglo nazvati nekako drugačije? Jeste brojili skretanje pogleda? Sada bi ugasili cigaretu, ali su vam otvoreni prozori, pa otvaranjem pepeljare sav pepeo poleti po kabini ravno u oči. Bijesni, još neugašenu cigaretu bacate kroz prozor, ali je strujanje zraka vrati u kabinu baš na nove navlake, pa je morate hvatati po sjedalu. Kakav scenario! Ne mora vam se sve to dogoditi. Dovoljna je samo jedna mogućnost u jurećem automobilu, da vam se cigareta zgadi do kraja života! A na kutiji piše "s cigaretom nisi sam", što bi se u ovim slučajevima moglo protumačiti na više načina. Idealan vozač ne postoji, niti se od nekoga traži da sjedanjem u automobil postane robot, no bitno je ne izazivati sudbinu stvarima na koje možemo uticati i izbjegavati neke radnje u vožnji koje možemo izbjeći i ostaviti ih za slijedeće zaustavljanje ili ih izvršiti prije same vožnje. U ovo posljednje, svakako spada namještanje sjedala i ukopčavanje sigurnosnog pojasa. Nisu sve ručice za podešavanje sjedala isto lako dostupne, niti reagiraju već na blagi dodir. S nekima se treba "boriti" da ih se namjesti u željenu poziciju. Takva borba zna rezultitati naglim klizanjem sjedala prema nazad, pa ako su noge, naročito ženske, kraće, više nema dodira s pedalama i može biti "bum". Oni pojasi koji imaju krući "ženski" dio, tj. onaj dio u koji se ukopčava, pa se pojas može ukopčati jednom rukom, svakako su u prednosti, no oni drugi, za koje morate koristiti obje ruke, svakako će vam predstavljati problem i skinuti obje ruke s volana, kad vam netko tko dolazi iz suprotnog pravca svjetlima da znak, a vi pomislite, sigurno je policija, a niste vezani. U tom momentu nastane panika i na sve načine tražite mogućnost da ubodete pojas, a auto sam vozi... Zaključak: nikad ne skidajte ruke s upravljača ni pogled sa ceste, čak i ako vas otkriveno koljeno nove suvozačice toliko privlači da bi isti čas stupili u akciju! Uvijek ima mjesta za skretanje...