Položaj sjedenja nije samo komocija, nego znači i sigurnost u vožnji. Ako je naslon, primjerice, previše okomit, a sjedalo blizu volaln, ruke su skučene i ograničena im je pokretljivost prilikom naglih manevara okretanja volana
Kažu da je ova naša generacija - sjedeća. Sjedimo u uredima, buljimo u ekrane, pa od umora opet sjedimo doma uz televiziju, a ponekad i zaspimo u takvom položaju da se poslije toga jedva možemo ispraviti. Kad nas je Bog stvarao, nije bilo stolica ni fotelja, pa nije računao da kičma mora biti malo elastičnija da podnosi neke buduće, tada nepoznate položaje. Valjda je mislio da ćemo samo loviti životinje i spavati na tvrdoj podlozi. No, Čovjek se malo otrgnuo, pa je izmislio kancelarije u kojima sjedimo cijelo radno vrijeme. Ako imamo škrtog gazdu koji ne brine o udobnosti stolica na koje se naslanja naša kralježnica i počiva debelo meso, bez Voltarena u džepu, ponekad je teško dočekati kraj radnog vremena.
A Čovjek je izmislio i auto. No, dok su se nekadašnje vožnje brojile u minutama, danas je račun takav da vožnja od deset tisuća kilometara godišnje predstavlja dvjesto sati sjedenja u autu. Što znači tih dodatnih dvjesto sati za vašu kralježnicu ako neudobno i nepravilno sjedite, ne treba puno raspravljati. Doktori kažu da su bolesti kralježnice moderne bolesti i da su u velikom porastu. Trebalo bi kičmu održavati, raditi vježbe, posjećivati saunu, ići na masaže, igrati tenis... No, pustimo to za neke druge izbore! Vjerojatno niste vlasnici nekog novog Mercedesa koji u sjedalu, osim bezbrojnih podešavanja položaja, ima ugrađen i sistem za masiranje kičme...
Koliko smo sami krivi za probleme s kralježnicom, možete vidjeti i na semaforu dok čekate zeleno. Pogledajte u druge vozače pa ćete vidjeti kako neki sami sebi zabijaju nož u kičmu. Mnogi leže za volanom, a neki su toliko priljubljeni za volan, kao da se boje da će im ga netko oteti. To su neprirodni položaji, pa bi takve vozače mogli nazvati dobrovoljnim mučenicima. Nakon duže vožnje oni obično izlaze iz vozila pogrbljeni, pomažući se hvatanjem za vrata, a kad se isprave, ruke su im na bokovima, a lice poprimi grčeviti izraz.
Naravno da udaljenost od volana zavisi i o visini vozača, ali su sjedala u svim automobilima konstruirana tako da svako može naći svoj položaj za ugodnu i sigurnu vožnju. Ukoliko to baš nije moguće, postoje dodaci za kičmu koji se mogu kupiti u specijaliziranim trgovinama.
Položaj sjedenja nije samo komocija, nego znači i sigurnost u vožnji. Ako je naslon previše okomit, a sjedalo blizu volana, ruke su skučene i ograničena im je pokretljivost prilikom naglih manevara okretanja volana. Tada dolazi do ukrštavanja ruku, često gubitka dodira s volanom i velikog naprezanja mišića zglobova. I pola okreta volana kojeg nismo dospjeli napraviti može značiti nesreću.
Odmaknuto sjedalo s položenim naslonom, ako vozač nije izrazito visok, znači da se on ne naslanja leđima na naslon, nego se pridržava za volan. To također uzrokuje napetost u mišićima ruku i nikako ne pridonosi sigurnoj vožnji i brzim reakcijama. Prilikom kupovine polovnog automobila, zna se dogoditi da je mehanizam za podešavanje sjedala neispravan ili blokiran, ali ga je bivši vlasnik nekako podesio za svoju konstituciju. Velika je greška novog vlasnika kada krene sebe prilagođavati tom položaju, a ne posjeti limara, koji će brzo osposobiti sjedalo za normalan položaj.
Dečki koji u automobilu ne vide samo sredstvo prijevoza, nego i mjesto noćnih užitaka, znaju imati puknut naslon. Pa mi je tako jednom došla jedna mama s takvim problemom i čudila se kako tako jaka konstrukcija može puknuti. Rekla je i da oba sina koriste taj auto. Nismo htjeli raditi problem u obitelji, pa smo rekli da je to tvornička greška i zavarili lijevi naslon. No, nakon mjesec dana, evo je opet, pukao desni. Sada smo mladića izvukli na način da smo konstatirali da je vjerojatno oba sjedala radio isti majstor u tvornici, pa kako je loše napravio jednoga, tako je i drugi brzo otkazao. Progutala je slatku laž, a mi smo zaključili da je malo zaboravila svoju mladost. Čemu ova priča? Naslon uvijek mora biti čvrst kako bi se leđa dobro oslanjala i tako sačuvala od boli, ali i zbog toga što prilikom iznenadnog i oštrog pritiska na pedalu kočnice, noga ne može imati dovoljan stisak, jer se tijelo nema o što poduprijeti. Tada se rukama grčevito uhvatimo za volan, ali ne možemo njime upravljati. Evo koliko jedan, naizgled nevažan dio automobila, ako nije u ispravnom stanju ili nije podešen, može utjecati na vožnju. Zato, neka svi mehanizmi sjedala budu ispravni, opruge čitave, sjedalo udaljeno od volana toliko da u normalnoj vožnji laktovi budu blago povijeni, a naslon pod kutom koji omogućava leđima opuštajući položaj.
P.S. Obavijest za ona dva dečka: i zadnja sjedala su upotrebljiva!